Aprilia RST1000 Futura Deel2

Top of Flop?

  • Top

    Stemmen: 28 52,8%
  • Flop

    Stemmen: 6 11,3%
  • Ach.. elke motor heeft wel nadelen.

    Stemmen: 19 35,8%

  • Totaal aantal stemmers
    53
check moto abruzza even voor de master koppelings pomp.
volgens mij is er een ktm 250 met dezelfde pomp.
revisie setje van Ktm kost iets van 20euro.
 
GEZOCHT

Op de een of andere manier blijft de Futura mij trekken ook al zijn er zoveel andere mooie motoren.

Daarom zou ik graag weer een Futura hebben met weinig kilometers en koffers in dezelfde kleur.

Wie o wie heeft er een te koop?
 
check moto abruzza even voor de master koppelings pomp.
volgens mij is er een ktm 250 met dezelfde pomp.
revisie setje van Ktm kost iets van 20euro.

Klopt, maar die stofhoes past niet en dat is juist hetgene wat ik nodig heb..

Helaas zijn stofhoezen bijna nergens te krijgen, de bmw dealer had niks liggen dus ik moet even speuren welke bmw dezelfde maat hoes heeft en aan de hand van dat part nummer dr een bestellen... speurwerkje.
 
Niemand hier die toevallig naast z'n fuut ook een BMW K1200S heeft staan zeker?
Op het oog van de parts fiche lijkt zo'n stofhoes te passen in de fuut, maar enige maatvoering zou wel wenselijk zijn..


Iets anders mbt de fuut mod's:
Ik ga binnenkort het linksysteem doorsmeren van m'n vriendin dr nieuwe fuut en meteen vulringen plaatsen om het linksysteem 'goed' te houden.

Zijn er mensen hier die ook interesse hebben in een setje vulringen voor hun linksysteem?

Hier meer info: Forumoverzicht - Aprilia Riders Association

En hier wat er zou kunnen gebeuren met het linksysteem:
Forumoverzicht - Aprilia Riders Association
 
sebas, ik heb zeker interesse in 3setjes! (ligt wel aan de prijs).
tevens heb ik eeb k1200rs (97-01) en een k1200gt (2008) tot mijn beschikking.
over 2 weken ben ik terug in NL en zal ik even kijken.
ook mijn stofhoes is kapot.
 
sebas, ik heb zeker interesse in 3setjes! (ligt wel aan de prijs).
tevens heb ik eeb k1200rs (97-01) en een k1200gt (2008) tot mijn beschikking.
over 2 weken ben ik terug in NL en zal ik even kijken.
ook mijn stofhoes is kapot.

Zou top zijn om het even na te meten.
Ik heb nu een revisie setje besteld wat ook zou moeten passen, de stofhoes is even gokken of die ook gaat passen.. maar dat zie ik als die binnen is.

Setje met vulringen komt op 6euro inc verzenden
 
_O- net ingereden :z

Blok gaat makkelijk 2ton en meer mee :Y

:^

ik heb er 2 thuis staan met bijna een ton op de teller, die gaan makkelijk het dubbele mee.
Geen olie verbruik, technisch gewoon in topstaat.

Ik ga nog meer werk hebben aan de nieuwe fuut van m'n vriendin met maar 15k op de teller, vooral omdat daar nog niks aan gemodificeerd is..
 
@Sebas, waarom koop je geen gebruikte complete koppelingspomp?

Voor de fuut/capo zijn die bijna niet te krijgen of voor een euro of 100, en dan is het nog maar zien wat je krijgt..
Als t goed is krijg ik een revisie setje binnen vd week wat zou moeten passen, eens even kijken of ik dan meer druk op de hevel heb :)

Gister de wiring mod uitgevoerd bij m'n vriendin dr fuut, laadspanning is omhoog gegaan. vloeistoffen ververst. Nog even een mooie plek vinden voor de nieuwe toeter die je wel hoort
 
Gister het rauw/onregelmatig lopen + ploffende uitlaat euvel heb ik gister opgelost.

Ik wilde de synchronisatie controleren omdat dit ook de oorzaak kan zijn.
Toen bleek de vacuum slang gebroken te zijn = valse lucht.

Slang vervangen en loopt nu weer als een zonnetje. 8-)
 
Zou top zijn om het even na te meten.
Ik heb nu een revisie setje besteld wat ook zou moeten passen, de stofhoes is even gokken of die ook gaat passen.. maar dat zie ik als die binnen is.

Setje met vulringen komt op 6euro inc verzenden
Wanneer ga je die vulringen bestellen? :)
Zal morgen even kijken naar de stofhoes!
 
Wanneer ga je die vulringen bestellen? :)
Zal morgen even kijken naar de stofhoes!

Ik ga ze as week denk ik bestellen, weet niet hoeveel mensen er animo hebben hier?
Ik moet ze per 100 bestellen dus als ik er maar 10 verkoop schiet dat ook niet echt op...
En onder het motto; wie wat bewaard die heeft wat, vond ik toevallig met het verhuizen van m'n garagespullen nog een setje met een iets ruimere binnendiameter..

Kijk maar even voor de stofhoes, ik heb dr vd week een besteld, is nog niet binnen maar toch handig om alvast even te weten dan
 
Gister avond maar weer ff de tank omhoog gehaald van de blauwe ex-fuut van m'n vriendin, de motor liep wat bokkerig en hield ook wat in bij constant gas.

Bleek dat 1 vacuum slangetje een scheurtje had, en het 'olieslangetje' aan de luchtfilterbox. Blijkbaar hebben deze slangetjes hun beste tijd gehad na 90k/12jaar.
M'n eigen fuut had ook een kapotte vacuum slang na m'n vakantie wat ook een slechte motorloop + ploffen uit de uitlaat tot gevolg had..
 
Toch niet in racing blue die vacuum slangetjrs nu })
Zoald die fuut van mij :P
p6veu3f8.jpg
 
Zijn er mensen hier die ook interesse hebben in een setje vulringen voor hun linksysteem?
Geen idee of ik ze nodig heb maar zet mij ook maar op je lijstje.
Heeft iemand ´n typenummer van ´n vervangclaxon voor de Futura?
Ik gebruik hem eigenlijk nooit. Tot vanmiddag; het lijkt wel ´n verkouden kip!
 
Dat is ´n flink apparaat! Past dat op de plek waar de originele zit? :?
 
Geen idee of ik ze nodig heb maar zet mij ook maar op je lijstje.
Heeft iemand ´n typenummer van ´n vervangclaxon voor de Futura?
Ik gebruik hem eigenlijk nooit. Tot vanmiddag; het lijkt wel ´n verkouden kip!

Als het goed is krijg ik de ringetjes morgen binnen, DJBarthezz had me al een PM gestuurd over dat ie ze wilde hebben, kunnen andere geïnteresseerden dat ook doen?

De ringetjes reduceren de speling van de 'dogbone' op de asjes van het linksysteem, hierdoor blijven de keerringetjes heel wat er voor zorgt dat het vet in de lagers van het linksysteem blijft zitten. Meeste fuuts met 30K + op de teller zonder deze mod, hebben verroeste/vastzittende lagers wat resulteert in 'slechte achtervering'.

Doorsmeren/vervangen vd lagers en plaatsen vd ringen merk je meteen door beter aansprekende achtervering.


Wat betreft die toeter.
Ik heb zo'n zelfde model als DJBartezz, ik heb de 'originele' stebel nautilus.
Geloof me, als je een goede toeter heb gebruik je hem vaker om de slapende automobilist/fietser/voetganger wakker te maken.
Mijne zit achter het zijkapje links naast het dashboard.


Ik heb bij m'n vriendin dr fuut laatst een autotoeter geplaatst, modelletje 'slakkenhuis' iets minder hard maar wel een stuk compacter.
Op dr vorige fuut had ze een luchthoorn met 2 losse toeters, ook erg effectief en goed weg te bouwen achter de rechter zijkap, omdat het 3 redelijk compacte onderdelen zijn (compressor en 2x toeter).

Voor alle fatsoenlijke toeters geldt wel dat je ze met een relais moet monteren :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan