Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb geen Facebook, dus helaas gaat deze optie aan mij voorbij. Gelukkig krijg ik hier ook goede informatie.Gebruik de FH020 van Shindengen, connector set er bij en voldoende vermogen en betere electronica. Dynamo levert ruim 350 Watt dus dat is wel fors. BMW gebruikt ook de FH202 dus eventueel via een motorsloop als gebruikt te vinden voor rond de 100 Euro. Minder warmte, hogere laadstroom en moderne electronica maken de FH beter dan de FS serie. Beavercreek is een goede en snelle leverancier, incl de passende connectors en verlengkabels. De bruine en witte connector vervallen dan, deze geven vaak storingen door over verhitting en het smelten van het plastic.
Veel terug te vinden en te lezen op de facebook groep aprilia Futura RST1000 International Facebook Group. Erg actief en veel leden, meldt je maar aan, ik ben admin. Veel foto's over de verschillende modificaties die worden gedaan door de eigenaren inclusief ondergetekende.
Ander alternatief voor informatie is Aprilia RST1000 Futura
Veel plezier en tot ziens op de weg ergens.
Waar kijk ik hier naar dan? Ik kan dit niet plaatsen in het schema. Aan de linkerkant van de motor, een y-splitsing. Aan de rechterkant zit er nog zo een, bij aanschaf van de motor allebei de slangen weggerot. Ik heb ze middels de rode slang aan elkaar gemaakt, van links naar rechts. Dat leek het meest op de documentatie die ik destijds voorhanden had.
Dit is rechts
Weet je zeker dat dat het nummer is van een modernere?Vanuit Aprilia is dit Part No 8112927. Ook wel een Hitachi MS5D – 191. Deze zou je Futura makkelijker moeten laten starten.
Ja, want ze hebben er pas later voor gekozen om 150A te gaan gebruiken, ipv de 50A. Dit is nooit op de futura geupgrade voor zover ik weet, maar de vergelijkbare rsv mille heeft dit bijvoorbeeld wel gehad. Wordt ook aangeraden op de andere forums. Ik heb vooral gekeken naar de type aanduiding, dus Hitachi MS5D – 191, die nummers gingen inderdaad alle kanten op.Weet je zeker dat dat het nummer is van een modernere?
Als ik die google krijg ik deze: Startrelais China GY6 . Ik kan niet zien hoeveel ampere die is, maar hij wordt in een adem genoemd met 50cc scooters, dus ik denk dat een upgrade geen kwaad kan.Ik heb nu deze. Lijkt niet op de nummers die je noemt, dus ik zal het eens aan gaan schaffen
mbtx12u
Ik heb de accupolen gemeten bij 4000 toeren, hij gaf netjes 14,5 aan. De oorzaak van mijn problemen zat m waarschijnlijk in de vreemde bedrading van een vorige eigenaar, de hoofdcomponenten waren al geüpgraded en goed.Mijn rsv vreet startrelais. Ben dus ook bezig dit probleem te tackelen. In de RSV past ook de nog zwaardere Motobatt AGM Accu MBYZ16H. Wellicht ook in je Futura.
Daarnaast goed om je laadsysteem te checken. Anders neem je mogelijk deels de oorzaak niet weg.
Ik kwam een zelfde soort bundel tegen op mijn futura. Ik heb een plus en een min draad direct naar de accu gelegd. In deze beide draden heb ik ook een vertakking gemaakt met 2 draden, voor de zwart rode en de blauwe. Ik zou ook even kijken wat voor verbinding er bij de gele stator draden gemaakt is.De bedrading ziet er als volgt uit.
Hier heb ik 2 vragen over:
1.) Heb ik het goed begrepen dat ik de toegevoegde rode draad die naar de 2x 30A zekeringen gaat moet verwijderen omdat de mod + verbeterde gelijkrichter te veel van het goede is?
2.) Hier zitten de 2 roodzwarte draden met 1 verbinding aan elkaar, en de 2 blauwe ook. Is dat de bedoeling? Ik zou verwachten dat ze allemaal afzonderlijk geïsoleerd moeten zijn. Het zijn niet voor niks aparte draden toch?
De bedrading ziet er als volgt uit.
Hier heb ik 2 vragen over:
1.) Heb ik het goed begrepen dat ik de toegevoegde rode draad die naar de 2x 30A zekeringen gaat moet verwijderen omdat de mod + verbeterde gelijkrichter te veel van het goede is?
2.) Hier zitten de 2 roodzwarte draden met 1 verbinding aan elkaar, en de 2 blauwe ook. Is dat de bedoeling? Ik zou verwachten dat ze allemaal afzonderlijk geïsoleerd moeten zijn. Het zijn niet voor niks aparte draden toch?
Input
Hogedruk leiding zit erop. Pirtek dacht mee en kwam met een flexibelere slang aanzetten. Iets langer laten maken dan de originele, voor het mooie net iets té lang, maar het werkt fantastisch. Een 10 voor pirtek . Kosten, €12,nogwat
-----
edit: deze brandstofleiding (met oorklemmen gemonteerd) kwam los tijdens het rijden. Monteer het nu met ouderwetse slangklemmen en ik laat de slang niet meer 'hangen'. Ik maak een systeem dat de slang op meerdere plekken ondersteund wordt. Ook een kraan op de retourslang, 1 van de 2 slangen los of lek betekent namelijk dat je tank tot op de laatste druppel leegloopt over je hete blok/uitlaat, ook bij contact uit. Ik stond hem wel even te knijpen op de vluchtstrook. Wat een wonder dat mijn futura niet de fik in ging.
Einde edit
-----