Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Probleem gevonden, combinatie klephoedjes en klepveren zorgden voor resonantie bij een bepaald toerental, daardoor gingen de kleppen staan stuiteren, duidelijk te zien op de klepzitting en kleppen. Resultaat, vermogensverlies en lekkage langs de kleppen. In de recallkit zaten nieuwe klephoedjes.

 
Laatst bewerkt:
Als we dan toch de kop eraf hebben, kleppen insluipen en flowen.... Er is veel vermogenswinst te halen met alleen de kop klaarmaken, ben benieuwd.... Maar winst van meer dan 15pk lijkt niet onrealistisch...

Schone zitting




Onbewerkt



Bewerkt

 
Probleem gevonden, combinatie klephoedjes en klepveren zorgden voor resonantie bij een bepaald toerental, daardoor gingen de kleppen staan stuiteren, duidelijk te zien op de klepzitting en kleppen. Resultaat, vermogensverlies en lekkage langs de kleppen. In de recallkit zaten nieuwe klephoedjes.

[~[url="http://i228.photobucket.com/albums/ee61/Zoeperman/Mobile%20Uploads/2014-02/2703EBED-989C-4125-88E9-835455206E03.jpg"]afbeelding~][/URL]
Zoeperman ,waar laat jij je veren altijd afstellen (olie verversen ed ) ? :)
 
Laatst bewerkt:

Blijft mooi om te zien. Ook bijzonder dat de moderne en dure Italianen daar nog steeds 'makkelijke' pk's laten liggen. Ik heb het kort geleden op een oer-ZX10R laten doen. Reken maar dat je dit gaat merken! Ik ben benieuwd naar het vermogen voor/na.
 
Laatst bewerkt:
Blijft mooi om te zien. Ook bijzonder dat de moderne en dure Italianen daar nog steeds 'makkelijke' pk's laten liggen. Ik heb het kort geleden op een oer-ZX10R laten doen. Reken maar dat je dit gaat merken! Ik ben benieuwd naar het vermogen voor/na.


de eerste Pani's die nu onderhande genomen zijn laten ook winsten van 20 pk zien... :o :o :o
 
Pralientje, Kun je mij vertellen hoe je je RAM mount hebt bevestigd? Ik heb hem zelf in het balhoofd, maar ik vind dit mooier. Alvast bedankt!

das een goede: ik heb um bij motopuro destijds gekocht. In de deal zat dat zij mij de ram-mount gingen monteren.
het is een bol, die met een lange bout de tank bevestigd. wil je wat detail foto's?
 
Even een vraag voor advies:

Ik heb afgelopen week de bougies en alle vloeistoffen vervangen en ververst. Nu rij ik vanochtend heel rustig naar mijn werk (binnen door, geen auto snel weg) en ik zie dat de temperatuur omhoog schiet! Tot wel 109 graden.... De ventilator springt gewoon aan....


Iemand een idee wat er mogelijk mis zou kunnen zijn? Naar mijn weten geen vreemd/andere olie gebruikt.
 
Pralientje,

Als je detailfoto's zou kunnen maken, graag, alvast bedankt!

Vwb het temperatuurprobleem, heb je er ook weer koelvloeistof in gedaan? ;-)
Ik heb dit een keer gehad met de mille die ik hiervoor had. Toen ik de fiets kocht, was er een probleem met de waterpomp. Er waren 2 van de 5 schoepen van het pompwiel weggevreten, absoluut geen idee hoe.. Daardoor was de capaciteit van de pomp danig afgenomen en boven de 200 begon de vloeistof te koken en ging de computer in noodloop tot 3.000 rpm. Uiteindelijk opgelost door een nieuw schoepenrad te plaatsen in de pomp.
Weet niet of je er wat aan hebt, maar dit is mijn ervaring..
 
Dag, ik ben aan het overwegen om een nieuwe motorfiets aan te schaffen. Ben nog aan het twijfelen welke(R1-crossplane, RC8 of RSV4). Nou ben ik bij de RSV aan het kijken bij de bwj'en 2010/2011.

Waarom de rsv4? The looks en het blok (v4).
Nou weet ik dat de big ends tijdens de persintroductie er uit liepen en niet bij uitgeleverde klanten motoren. Maar zijn er nog andere issues m.b.t. betrouwbaarheid???

Verder ben ik 1,93m. Iemand met ongeveer dezelfde lengte ervaring? met name met de langere afstanden(200+ km).

Rij verschil R1 crossplane vs RSV4: met name het blok, gasresponse, koppel etc. Ik heb één keer mogen proefrijden op de nieuwe r1. Helaas is me het nog niet gelukt om dat op de rsv4 te doen. (staan in mijn omgeving vrijwel niet te koop bij de dealer) iemand op beide gereden?

Alvast :} dank!
 
Dag, ik ben aan het overwegen om een nieuwe motorfiets aan te schaffen. Ben nog aan het twijfelen welke(R1-crossplane, RC8 of RSV4). Nou ben ik bij de RSV aan het kijken bij de bwj'en 2010/2011.

Waarom de rsv4? The looks en het blok (v4).
Nou weet ik dat de big ends tijdens de persintroductie er uit liepen en niet bij uitgeleverde klanten motoren. Maar zijn er nog andere issues m.b.t. betrouwbaarheid???

Verder ben ik 1,93m. Iemand met ongeveer dezelfde lengte ervaring? met name met de langere afstanden(200+ km).

Rij verschil R1 crossplane vs RSV4: met name het blok, gasresponse, koppel etc. Ik heb één keer mogen proefrijden op de nieuwe r1. Helaas is me het nog niet gelukt om dat op de rsv4 te doen. (staan in mijn omgeving vrijwel niet te koop bij de dealer) iemand op beide gereden?

Alvast :} dank!

De RSV stuurt belachelijk goed, super motorkarakter. Soepel met toch net ff meer koppel dan een gewone lijn 4. De nieuwe types hebben wat grotere tank, das wel zo lekker voor lange benen. Issue wat ik had met kleppen is maar bij een paar RSV's. Ik heb een seizoen probleemloos geraced.
 
Dag, ik ben aan het overwegen om een nieuwe motorfiets aan te schaffen. Ben nog aan het twijfelen welke(R1-crossplane, RC8 of RSV4). Nou ben ik bij de RSV aan het kijken bij de bwj'en 2010/2011.

Waarom de rsv4? The looks en het blok (v4).
Nou weet ik dat de big ends tijdens de persintroductie er uit liepen en niet bij uitgeleverde klanten motoren. Maar zijn er nog andere issues m.b.t. betrouwbaarheid???

Verder ben ik 1,93m. Iemand met ongeveer dezelfde lengte ervaring? met name met de langere afstanden(200+ km).

Rij verschil R1 crossplane vs RSV4: met name het blok, gasresponse, koppel etc. Ik heb één keer mogen proefrijden op de nieuwe r1. Helaas is me het nog niet gelukt om dat op de rsv4 te doen. (staan in mijn omgeving vrijwel niet te koop bij de dealer) iemand op beide gereden?

Alvast :} dank!
Heb de R1 '09 gereden en nu de RSV4 '09 ,kwa beleving ,sturen en koppel wint de Appie op de weg . verbruik 1:10 Heb zelf de RSV4 2009 factory met nieuw blok *D (garantie) ,de RSV4 blokken liepen vast omdat de carterpan te klein was ,dus te weinig olie op circuit bij vol vermogen (meer olie in blok gooien tijdens een CRT dag ;) ) ,nieuwe modelen grotere carterpan .De R1 was ook kicken trouwens met de Akra's ,vond alleen de veren en remmen slecht ,standje S niet mee te rijden _O-

full


full


Een RC8 zou ik ook nog wel x willen hebben voor de straat :]

http://2.bp.blogspot.com/-pdOab7UXt...Hs/34aYO2mvfN4/s1600/2011_KTM_RC8+%283%29.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb de R1 '09 gereden en nu de RSV4 '09 ,kwa beleving ,sturen en koppel wint de Appie op de weg . verbruik 1:10 Heb zelf de RSV4 2009 factory met nieuw blok *D (garantie) ,de RSV4 blokken liepen vast omdat de carterpan te klein was ,dus te weinig olie op circuit bij vol vermogen (meer olie in blok gooien tijdens een CRT dag ;) ) ,nieuwe modelen grotere carterpan .De R1 was ook kicken trouwens met de Akra's ,vond alleen de veren en remmen slecht ,standje S niet mee te rijden _O-

[afbeelding]

[afbeelding]

Een RC8 zou ik ook nog wel x willen hebben voor de straat :]

2011_KTM_RC8+%25283%2529.jpg
 
wat was de beginwaarde voor de tuning ? en met welke "opties" pc ? race ecu ? of niks anders...
 
Laatst bewerkt:
wat was de beginwaarde voor de tuning ? en met welke "opties" pc ? race ecu ? of niks anders...


alle vermogens zijn AHW


beginwaarde mijn fiets:

full akra met race ecu 178 pk


onderstaand het vergelijk met een standaard RSV, die net van dezelfde bank kwam... een gele, dat helpt natuurlijk niet :P

Orgineel 170,6 pk / 123 Nm @9000 rpm
Na flowen met full akra 189,5 /131 Nm @8882 rpm

Je ziet over de hele range een forse toename van koppel, zeker ook in het gebied tussen de 6000 en 7500 toeren.


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan