Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

eerste valpartij gehad (van de baan getikt tijdens qualificatie) niet heel veel schade.. op dag twee reed ik op PR nivo rond...

setup is nog niet goed (loopt wijd), kloten met veren en rijhoogte etc... kost alleen maar banden...

had gehoopt in Portimao mooie stappen te maken, maar daar alleen regen gereden.... wel hard in de regen dat dan wel weer :X


Rijdt/stuurt hij zoveel "anders" dan? Zelf nooit mee gereden maar verschil tussen de Priller en elke andere 1 liter viercilinder vind ik behoorlijk groot, qua rijeigenschappen/stuurgemak dan iig. O-)
Veel suc6 gewenst iig met het "op punt zetten" van deze Italiaanse schone. })
 
Rijdt/stuurt hij zoveel "anders" dan? Zelf nooit mee gereden maar verschil tussen de Priller en elke andere 1 liter viercilinder vind ik behoorlijk groot, qua rijeigenschappen/stuurgemak dan iig. O-)
Veel suc6 gewenst iig met het "op punt zetten" van deze Italiaanse schone. })
Fietsen zijn onvergelijkbaar, de 1199R is een wild beest in vergelijk met de rsv4....

Geometrie is nog niet helemaal goed, daardoor loopt hij wijd... Ondanks dat ben ik al even snel, dus ik verwacht serieus sneller te zijn met deze fiets
 
Qua vermogensontplooiing? Of qua gasreactie? Altijd leuk om zoiets te temmen natuurlijk. *D


De RSV4 is goed te rijden zonder alle rider aids, dat is bij de Pani bijna niet mogelijk. Het vermogen komt er veel bruter in en de fiets is erg bewegelijk met accelereren. Zonder WC is het bijna onmogelijk om vol uit te accelereren. Met de electronica aan daarintegen gaat het super.. ... een volledige race uitrijden zal iets meer energie vragen als op de RSV4... het is waanzinnig hoe snel deze twin in toeren klimt, onvoorstelbaar bijna... ding is/voelt dan ook vederlicht, ook tov de RSV4

En helemaal geweldig is de versnellingsbak, schakelt heel precies, maar vooral het terugschakelen zonder koppeling... geniaal!

Kan alleen maar zeggen als je op de R rijdt, deze fiets heeft zoveel meer potentie dan ik ooit zal kunnen benutten, wat een fiets... sensationeel!
 
:^

<2014 miste een hele schep power ten opzichte van mijn S1000RR. Met de 2015 kan ik je zeggen dat dat zeker niet meer het geval is. En hij gaat nog soepeler rond.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk foto's en tekst overgenomen van een oude advertentie.
Ik heb die vent ook gemaild. Tekstueel en grammaticaal totale onzin wat die vent schrijft. Half Nederland half Engels. Geen antwoord op vragen geven...


:+ Dan zal het wel zo'n copy past Nigeriaan zijn die bij Sint in Spanje woont.Als je hem dan 700-900 euro overmaakt via een Western-Union cheque krijg je de motor thuisbezorgd. :N

Herken de motor wel van een eerdere advertentie :Y Met wel en hogere vraagprijs ;)
 
attachment.php


Nieuwe Puig ruit. Scheelt bijna 2 cm t.o.v. origineel.

8-)
 
Laatst bewerkt:
Te Koop RSV4-R
BJ:2011
KM-stand; 24.000km

Deze superbike met 180PK is niet voor de beginnende rijder. Maar eenmaal gewend is het een waar genot om te rijden. De souplesse van een 4 cilinder en het ruwe agressieve van een V-blok is in deze motor gecombineerd.

Het is een 2011 model, zonder motorische mankementen. Integendeel... deze is uitgerust met allerlei zéér interessante opties:


- Bazzaz Z-Fi Traction Control
- Bazzaz Quick shifter
- Bazzaz fuel mapping (plus software CD)
- Bazzaz Map Switch (switchen tussen twee vooraf ingestelde mappings droog/nat weg dek)
- Bazzaz Traction control Active Light
- Rizoma Led achterlicht plus bijpassende knipperlichten
- custom Rem/schakel set
- Puig-Bubble windscherm
- Austin Racing uitlaat. (voor een rouw Moto-GP geluid)
- Synto verstelbare Rem- en koppelings handles
- LSL gefreesde Twin Match Clip-ons
- Orginele Aprillia Bagstar + Twee maten tassen (groot en klein)
- K&N luchtfilter
- De originele vering is afgesteld bij Bitubo Racing service.


Alle originele onderdelen en boekjes zijn aanwezig. De motor heeft gebruikte tweede hands straatlegale Pirelli Supercorza circuitbanden opliggen en is als straat motor gebruikt voor langere ritten en/of vakanties.
Ketting en tandwielen zijn prima in orde. Olie, koel- en remvloeistoffen en bougies werden afgelopen 3 jaar jaarlijks bij een onderhoudsbeurten verwisseld/ververst.

Meer foto's staan op deze marktplaats link
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk heb ik hier meer succes dan in het Tuono topic. Ik heb een Tuono uit 2014 en wil deze naar GP-shift ombouwen. Aangezien een complete rearset behoorlijk duur is en de standaard rearset prima voldoet op het openbare weg ben ik gaan kijken naar andere oplossingen.

Flyhammer biedt in de vorm een schakelpookje een oplossing alleen kost dat ook alweer 130 euro. Dan is het gat naar een simpel rearsetje niet eens zo heel groot en die tweede zal waarschijnlijk makkelijker weer te verkopen zijn tzt.

Iemand met een tip voor een wat goedkoper alternatief of is er nog iemand die een rearset heeft liggen die hij wil verkopen?
 
Voor dat soort bedragen koop je op ebay rearsets uit Hong Kong. Geen ervaring met de kwaliteit, maar er zijn vast mensen die ze wel eens gekocht hebben.

Denk aan 'merken' als Danmoto (dan-moto.com) of pro-tech (xp-motor.com)

Je krijgt waar je voor betaalt... ik zou wat terughoudend zijn met dingen waar je zo nu en dan je hele lichaamsgewicht op zet.

Op marktplaats staat trouwens een lightech set (vraagprijs 240). Geen idee of die geschikt is voor omgekeerd schakelen.
 
Laatst bewerkt:
Aldus de verkoper wel geschikt maar niet icm de originele QS sensor.

Je hebt wel gelijk, ik zie het ook niet zo zitten om met het volle gewicht te vertrouwen op chinese budget spul. Doet ook een beetje afbreuk aan de motor. Waarschijnlijk wordt het dan toch zo'n flyhammer oplossing. In Amerika kosten die dingen trouwens 30% minder dan wij hier betalen voor een product uit Italie :/
 
Aldus de verkoper wel geschikt maar niet icm de originele QS sensor.

Je hebt wel gelijk, ik zie het ook niet zo zitten om met het volle gewicht te vertrouwen op chinese budget spul. Doet ook een beetje afbreuk aan de motor. Waarschijnlijk wordt het dan toch zo'n flyhammer oplossing. In Amerika kosten die dingen trouwens 30% minder dan wij hier betalen voor een product uit Italie :/

Of even met Roke ofzo bellen. Misschien komt er wel eens een 2e hands setje voorbij?

Je zou ook eens kunnen kijken naar ABM of TRW Lucas. Volgens mij zijn die ook niet overdreven duur.

Motor 15.000,- tot 25.000,- en dan bezuinigen op de details. :P
 
Laatst bewerkt:
Het is een principe kwestie, 130 euro betalen voor een stukje metaal gaat mij te ver zeker als het ding hier in Europa wordt geproduceerd en aan de andere kant van de oceaan goedkoper te krijgen is. Ik had nog eerder een volledige rearset gekocht dan voor 130 euro + verzendkosten louter een pookje. Dan voelt de prijs kwaliteit verhouding toch wat beter.

Maar heb zojuist een bestelling geplaats, voor 100 euro inclusief verzendkosten moet een deze dagen een pakje voor de deur liggen. Ben benieuwd, iig zijn de racer en straatmotor weer op 1 lijn wat een stuk minder verwarrend is :)
 
Het is een principe kwestie, 130 euro betalen voor een stukje metaal gaat mij te ver zeker als het ding hier in Europa wordt geproduceerd en aan de andere kant van de oceaan goedkoper te krijgen is. Ik had nog eerder een volledige rearset gekocht dan voor 130 euro + verzendkosten louter een pookje. Dan voelt de prijs kwaliteit verhouding toch wat beter.

Maar heb zojuist een bestelling geplaats, voor 100 euro inclusief verzendkosten moet een deze dagen een pakje voor de deur liggen. Ben benieuwd, iig zijn de racer en straatmotor weer op 1 lijn wat een stuk minder verwarrend is :)

CNC Racing Adjustable Rearset Rear Sets Foot pegs For Aprilia RSV4 Factory APRC 2011 2014 Black-in Foot Rests from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Wat een geld. 100,- voor een rearset. :X
 
http://www.aliexpress.com/item/CNC-Racing-Adjustable-Rearset-Rear-Sets-Footpegs-For-Aprilia-RSV4-Factory-APRC-2011-2014-Black/32304348010.html?spm=2114.01020208.3.106.mATCIy&ws_ab_test=searchweb201556_4,searchweb201644_3_79_78_77_82_80_62_81,searchweb201560_3

Wat een geld. 100,- voor een rearset. :X

Tja......., meeste is van 6061 T6 of vergelijkbare legering, deze zou van materiaal: 7075-T6 aluminium zijn gemaakt, sterker/beter is niet te krijgen. Geen geld dus. })


Probleem van 7075 is de anodiseerbaarheid, kleuren zijn per definitie flets (gelige glans) en variabel. :X
 
Tja......., meeste is van 6061 T6 of vergelijkbare legering, deze zou van materiaal: 7075-T6 aluminium zijn gemaakt, sterker/beter is niet te krijgen. Geen geld dus. })


Probleem van 7075 is de anodiseerbaarheid, kleuren zijn per definitie flets (gelige glans) en variabel. :X

Ik zou t niet kopen hoor. Misschien voor een circuitfiets..
 
mannen ik ben opzoek naar andere remschijven, ben er al uit dat heb brembo HPK moet worden!
alleen op de site van jvp staat dat je voor deze schijven andere bevestigings bouten nodig hebt, maar alleen jvp geeft dit aan op de site en alle andere niet zoals race-shop bijvoorbeeld?
hebben jullie hier ervaring mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan