Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Zaterdag weer de 1e wedstrijd van het seizoen voor mijn RSV4, eens kijken of we weer een podium kunnen pakken in de Sportcup1000
 
Als je het pdfje download staat het er gewoon bij.

Oa een geblueprint blok bij sommige versies, fatsoenlijke dataloggers, etc

Had de pdf gezien en sommige zaken zijn duidelijk. Maar als er staat "Ohlins Racing adjustable" of "Setting of suspensions in race version" dan heb ik geen idee wat ze bedoelen. Zal ze maar eens een mailtje sturen om wat verduidelijking.
 
hoe is het gegaan Frank?

Was een mooie dag, beetje koud 's ochtends maar regelmatig zon zorgde voor een aangename temperatuur in de middag

We hadden een pitbox met 3 ARA mannen (RSVFrank, Freaco en mijzelf) en 3 MF mannen erg gezellig *O* was ook regelmatig bezoek wat erg leuk is voor de rijders.

De vrije training was met name koud en erg wennen aan de langzame Ruskenhoek, snelste tijd 2.00. Snelste mannen in de Sportcup 1000 klasse reden 57érs dus doel voor kwalificatie was 1.57 })
De temperatuur en de grip was een stukken beter in de kwalificatie ondanks dat ik redelijk last had van verkeer toch nog 2 '57 ers kunnen rijden :9 -> P4 op de grid van zo'n 40 rijders

De start van de 1e race was niet goed, op een of andere manier heb ik moeite met weg komen met de rsv4 :? gedurende race had ik niet het juiste gevoel en had ik last van een glijdende achterband. Met een aantal mensen nog wel kunnen battlen maar was ik niet snel genoeg om voor te blijven uiteindelijk P9. 2 Mensen werden overgeplaatst naar de race klasse dus P7.
Voor de 2e race de bandendruk wat hoger gezet om meer stabiliteit te krijgen.

Net voor race 2 kwam ik erachter dat mijn bandenwarmer achter stuk was :( dus met een koude achterband de race begonnen. Met het uitrijden van de pitsstraat had ik al een flinke slide, lang leve Traction Control O-)
Bij de start gebruik gemaakt van de launchcontrol en dat dit ging erg goed :Y alleen de 1e bochten rustig aan gedaan met de koude achterband waardoor ik plotseling in de meute terecht kwam en met een man of 20 richting strubben gingen. De 1e 2-3 ronden veel plekken verloren maar daarna was het juiste gevoel weer terug en kon ik langzaam weer plekken goed maken. Ondanks dat ik sneller was had ik moeite om mensen voorbij te komen, met name door het extreem late remmen van mensen (doodremmen) en een relatief lage bochtensnelheid, uiteindelijk 11e geworden. Volgende keer beter (Maandag 23 mei Zandvoort)

Al met al een prima dag gehad met lekker weer en leuk bezoek 8-)
 
Laatst bewerkt:
Was lekker scheuren in Dld.

Wel direct ontdekt dat de RSV4 niet geschikt is voor haarspelden. Gehakketak in de 1e versnelling... De vloeiende bochten gaan veel beter, net als de autobahn. :+

Verder veel bekijks met de fiets en veel complimenten. Terecht natuurlijk! *O*

In 4 dagen tijd geen enkele andere rsv4 gezien, maar wel een paar tuono v4's.

Hoe was jullie vakantie Frank?
 
Was lekker scheuren in Dld.

Wel direct ontdekt dat de RSV4 niet geschikt is voor haarspelden. Gehakketak in de 1e versnelling... De vloeiende bochten gaan veel beter, net als de autobahn. :+

Verder veel bekijks met de fiets en veel complimenten. Terecht natuurlijk! *O*

In 4 dagen tijd geen enkele andere rsv4 gezien, maar wel een paar tuono v4's.

Hoe was jullie vakantie Frank?

Mwoah.... je moet de haarspelden goed ruim insteken en snelheid houden. *D Dat werkt bij altijd prima in Duitsland en Italie.

Maar ben het met je eens, in de langere snellere bochten is de fiets echt in haar element. :]
 
Was lekker scheuren in Dld.

Wel direct ontdekt dat de RSV4 niet geschikt is voor haarspelden. Gehakketak in de 1e versnelling... De vloeiende bochten gaan veel beter, net als de autobahn. :+

Verder veel bekijks met de fiets en veel complimenten. Terecht natuurlijk! *O*

In 4 dagen tijd geen enkele andere rsv4 gezien, maar wel een paar tuono v4's.

Hoe was jullie vakantie Frank?


de TWV is orgineel ook niet ideaal, zeker voor bochtig stuurwerke, kun je een stuk korter gaan
 
Nou... de buitenbocht misschien, maar vooral de binnenbochten zijn een crime. Misschien eens kijken naar de vertanding.

Persoonlijk heb ik er geen problemen mee..... O-)

Hou er wel rekening mee dat de RSV4 extreem gevoelig is voor geometrieveranderingen. Aanpassingen aan de kettingwielverhouding en daarmee de wielbasis en kettinglijnhoek kunnen heel veel invloed hebben op het stuurgedrag en grip bocht uit.
 
Ik zag in de laatste race op 30 april in de Sportcup 1000 er naast de mijne er nog 1 rijden. Helaas door gedoe met bandenwarmers voor mij geëindigd :X
 
Blok stuk :(
1,5 week geleden in de uitloopronde uitkomen de Bult geen power meer. Stil gezet en op het karretje naar de pitbox, niet meer aan de praat te krijgen. Gisteren blok eronderuit gehaald en vandaag open gemaakt; klepzitting (halve maantje) eruit gesprongen en alles beschadigd ;(
Cilinderwand, kop, kleppen, etc etc

Kan dus op zoek naar een vervangend blok |(
 
Blok stuk :(
1,5 week geleden in de uitloopronde uitkomen de Bult geen power meer. Stil gezet en op het karretje naar de pitbox, niet meer aan de praat te krijgen. Gisteren blok eronderuit gehaald en vandaag open gemaakt; klepzitting (halve maantje) eruit gesprongen en alles beschadigd ;(
Cilinderwand, kop, kleppen, etc etc

Kan dus op zoek naar een vervangend blok |(

-O-

Hoi Frank hier Willem Assen ;)

Dus toch je blok kapot da's flink balen kerel ga je nu voor een nieuw blok of een gebruikte ?

Kun je deze schade niet gedeeltelijk claimen bij Aprilia ?
 
Laatst bewerkt:
Blok stuk :(
1,5 week geleden in de uitloopronde uitkomen de Bult geen power meer. Stil gezet en op het karretje naar de pitbox, niet meer aan de praat te krijgen. Gisteren blok eronderuit gehaald en vandaag open gemaakt; klepzitting (halve maantje) eruit gesprongen en alles beschadigd ;(
Cilinderwand, kop, kleppen, etc etc

Kan dus op zoek naar een vervangend blok |(


Das mooi kut....., hopelijk nog iets van garantie of coulance? Mag iig niet zomaar gebeuren. B|
 
Hallo Willem, heb er nu een gezicht bij ;)
Ga op zoek naar een 2e hands blok, Roke had een Tuono blok maar weet niet of dit 1 op 1 past en of ik dan hetzelfde vermogen heb :?
Morgen met de tuner bellen en kijken of we iets kunnen regelen maar ben er bang voor, raceblokken zijn normaal garantie tot aan de deur |(
 
Je zag een moe gezicht Frank _O-

Leuk om kennis gemaakt te hebben.

Volgens mij heeft een Tuono blok c.a 15-20 pk minder in huis ! Daarbij hebben beide blokken
inwendig best veel mechanische verschillen hoor :Y

Aprilia RSV 4 R

Aprilia Tuono V4 R

Of je met een raceblok garantie krijgt ,meestal niet maar goed altijd iets proberen te ritselen?

En erbij zeggen dat half MF meeleest ;)
 
Je zag een moe gezicht Frank _O-

Leuk om kennis gemaakt te hebben.

Volgens mij heeft een Tuono blok c.a 15-20 pk minder in huis ! Daarbij hebben beide blokken
inwendig best veel mechanische verschillen hoor :Y

Aprilia RSV 4 R

Aprilia Tuono V4 R

Of je met een raceblok garantie krijgt ,meestal niet maar goed altijd iets proberen te ritselen?

En erbij zeggen dat half MF meeleest ;)

Had het inderdaad al begrepen via AF1 forum dat er veel mechanische verschillen zijn, het extra vermogen is helaas niet enkel software matig. Heb wel al een blok gezien in Duitsland, alleen 2010 RSV4 r blok. Weet niet wat de verschillen zijn, zijn al diverse upgrades voor geweest.
 
Yep de mechanische verschillen zijn te groot.

Zo'n blok wel goed bekijken hoor dat het geen oud raceblok geweest is en of een crash blok.
Wat gescheurd is of gevallen is op het schakel mechanisme want dan gaat je bak zo naar de haaien.Meestal krijg je bij een correcte verkoper wel garantie :Y

Jammer deze blokken liggen in de USA

Aprilia RSV4-APRC Complete Engine 2012 - Less than 100 Miles - In Crate | eBay

14 Aprilia Tuono V4 R V4R APRC Engine Good Running Motor CM2268045 | eBay

http://www.ebay.com/itm/EB201-2014-...ash=item43ef5ff05e:g:recAAOSwVyRXTeCc&vxp=mtr
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan