Misschien heeft hier iemand een idee of zelfde soort ervaring/oplossing voor een RSV4r '10
Laatst een stukje gaan rijden, en even gestopt voor een foto te maken. Motor wilde daarna niet meer starten: het leek alsof de accu vermogen mistte, waardoor de startmotor het geheel niet door de compressie gedrukt kreeg. Een passant heeft me geholpen met overstarten. eenmaal thuis even alles gecontroleerd: accu heeft zijn volle vermogen, geen corrosie etc.
Paar dagen erna weer een stukje gereden, gestopt en motor uit gezet. 3 minuten later weer zelfde probleem: geen vermogen, om te starten. 20 minuten gewacht, en nog eens op goed geluk, proberen te starten. En jawel hoor. geen probleem en start bij de eerste keer.
Toch maar nieuwe accu geïnstalleerd, fatsoenlijk opgeladen. Maar helaas. ook met deze nieuwe accu het zelfde probleem: als de motor op bedrijfstemperatuur uitgezet word, wil ie niet meer starten. Wacht ik 20 minuten, is er weer vol vermogen en is starten geen probleem.
iemand een helder idee waar ik het moet zoeken?
Mag ik effe invallen. Geen idee hoe dit bij een RSV4 zit (ik zit ook maar op dit forum omdat ik vanuit de Falco wil upgraden) maar dat klinkt als een krukassensor. Als die warm wordt kan die het toerental niet meer correct herkennen en slaat de motor niet meer aan. Laat je hem 20 minuten afkoelen dan doet ie het weer. Heb ik naast de motor toevallig ook een keer in mijn auto gehad, zelfde oorzaak en gevolg. Kun je dit in de computer uitlezen?
Rustig aan: Er kwam carnaval tussen haha/ Moorgen eens aan de slag! Bedankt voor de feedbackDe vrijwel zekere oplossing is al door 2 ervaringsdeskundigen met RSV4's gegeven. Jammer dat de ts niet reageert....
SC Project kopen en een Akra sticker plakken?Iemand een idee of je een soortgelijke Akrapovic als onderstaande voor een RSV4 2016 kan krijgen?
Ik kan nergens een soortgelijke demper vinden, wel voor bijvoorbeeld Yamaha's:
Misschien heeft hier iemand een idee of zelfde soort ervaring/oplossing voor een RSV4r '10
Laatst een stukje gaan rijden, en even gestopt voor een foto te maken. Motor wilde daarna niet meer starten: het leek alsof de accu vermogen mistte, waardoor de startmotor het geheel niet door de compressie gedrukt kreeg. Een passant heeft me geholpen met overstarten. eenmaal thuis even alles gecontroleerd: accu heeft zijn volle vermogen, geen corrosie etc.
Paar dagen erna weer een stukje gereden, gestopt en motor uit gezet. 3 minuten later weer zelfde probleem: geen vermogen, om te starten. 20 minuten gewacht, en nog eens op goed geluk, proberen te starten. En jawel hoor. geen probleem en start bij de eerste keer.
Toch maar nieuwe accu geïnstalleerd, fatsoenlijk opgeladen. Maar helaas. ook met deze nieuwe accu het zelfde probleem: als de motor op bedrijfstemperatuur uitgezet word, wil ie niet meer starten. Wacht ik 20 minuten, is er weer vol vermogen en is starten geen probleem.
iemand een helder idee waar ik het moet zoeken?
Een middag sleutelen, waarbij we vooral alle zaken hebben uitgesloten hebben over wat het probleem NIET zou kunnen zijn, gaf helderheid. De startmotor was stuk, ondanks alle vorige signalen.Goed: update.
Op advies via hier, een extra kabel getrokken vanuit een nieuwe accu naar het start relais. 2x gereden, geen probleem. Vandaag naar het werk, en tussen door even getankt. Motor was op temperatuur, dus toen ik weer wilde starten, leek het of de nieuwe accu niet het vermogen heeft om de startmotor rond te draaien.
Wacht ik 20 minuten, (in mijn logica is de motor afgekoeld) en start de motor zonder problemen.....
Dus iemand nog een idee?
Heb vandaag olie en filter ververst, koelvloeistof vervangen voor demi water, remblokken en remvloeistof vervangen.
Ook nog extra geluidisolatie in de kuip geplaatst en een paar mooie snelsluiters voor de kuip. Hoger zitje ook gemonteerd inmiddels. Hij staat er klaar voor!
Eerste race gepland bij de ZAC, 22 april, maar hoop nog een dagje te “wennen” voor die tijd. Ik kan niet wachten!!!
Bekijk bijlage 1371302
Hoe hoog heb je zadel besteld (CRC toch?), ik heb een 6cm zadel geprobeerd en dat viel niet tegen. Miste alleen de steun bij het accellereren en je zit nog meer op de motor wat al het geval is bij het oude model (2011). Ik wil toch nog een lager zadel bestellen om te kijken of dit iets beter is.
Was druk met RSV4's bij de ZAC, ik denk dat er wel een stuk of 10 waren. Wij waren met z'n vieren, op een gegeven moment gingen we met 5 RSV4's achter elkaar de pitstraat uit!
Viel mij ook al op. Er waren meer Aprilia's dan BMW's!
Lekker gereden Frank? Ik wilde nog even komen buurten, maar was domweg te moe! Echt weer even wennen voor de spieren dit.
op circuit vrij ik met 15/43 op een 2011 factoryEindelijk wat kilometers gemaakt op de Aprilia.
Fantastische motor.
Meteen wat plaatjes geschoten:
Bekijk bijlage 1389125
De versnellingen zijn wel vrij lang en ik moet net wel/net niet de koppeling erbij pakken bij files en rotondes etc.
Ik laat daarom een kleiner voortandwiel monteren. Meer mensen die dit hebben?
Daar hoort een racemap bij. Als je hem niet gratis van de dealer kan krijgen die de pijp gemonteerd heeft, kan je je map uitlezen met IAWdiag 7sm reader, je stuurt mij de logfile daarvan, en ik stuur je de racemap die je zelf kan laden.Vraagje:
Ik heb een originele Aprilia Akrapovic op mijn 2016 RF zitten (te herkennen aan de Aprilia sticker).
Volgens onderstaand topic zou bij deze uitlaat een racemap geleverd en geïnstalleerd moeten worden:
RSV4 RF Akrapovic question
AF1 Racing is a top-rated authorized Aprilia, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi, Zero, Energica, Ural and SWMwww.apriliaforum.com
De racemap zou te herkennen zijn aan de tekst "race" in het dashboard zoals bij deze foto:
Bekijk bijlage 1389186
Bij mij staat er geen "race" in het dashboard. Moet ik nog een racemap laten installeren?
Bedankt voor je bericht.Daar hoort een racemap bij. Als je hem niet gratis van de dealer kan krijgen die de pijp gemonteerd heeft, kan je je map uitlezen met IAWdiag 7sm reader, je stuurt mij de logfile daarvan, en ik stuur je de racemap die je zelf kan laden.
Als je nog geen kabels hebt voor IAWdiag moet je die eerst kopen voor zo'n 20 euro.
Diagnose Adapter für Fiat Alfa Stecker 3 Pin OBD II 2 OBD2 plug | eBay
Diagnose Interface AutoDia K409 USB KKL OBD 2 für VAG VW Audi Seat Skoda | eBay