Wat is trouwens jouw ervaring met die kleppen stellen? Welke interval hanteer je en is zo'n rsv trouwens standaard ok voor circuit?Eerlijk gezegd weet ik niet wat de prijzen doen van wegmotoren, ik kijk alleen in Duitsland omdat je een circuitmotor niet hoeft in te voeren
Volgens jou of is dat je ervaring?Volgens mij is de RSV4 zo ongeveer gemaakt voor het circuit...
In basis is de RSV4 een circuitmotor waar ze later een straatfiets gemaakt hebben ipv andersom zoals de andere merken. De Factory en RF zijn beter qua vering maar prima basis, is natuurlijk sterk afhankelijk van gewicht en snelheid. Als je de vering laat modificeren (ander kitje erin) dan ben je zo'n 500-600 euro kwijt en is de vering perfect (of je moet sneller dan 1.50 rijden op Assen).Wat is trouwens jouw ervaring met die kleppen stellen? Welke interval hanteer je en is zo'n rsv trouwens standaard ok voor circuit?
Ik verkoop mijn RSV4 RF weer ivm start eigen bedrijf van mijn vrouw. Mocht iemand opzoek zijn of iemand kennen die opzoek is:
≥ Aprilia RSV4 RF 2016 | 9 maanden garantie | Org. Nederlands - Motoren | Aprilia - Marktplaats.nl
De aprilia heb ik in maart van dit jaar gekocht bij aprilia dealer goedhart motoren voor € 17.890 (Rekening ter inzage). Er zit nog **9 maanden garantie** op. De motor is origineel nederlands enlink.marktplaats.nl
De Aprilia RSV4 is betrouwbaarder dan de S1000RR weet ik uit (werk)ervaring. Ik ben met mijn 3e RSV4 bezig en heb nooit echt problemen gehad, wel een paar kleine dingetjes die netjes binnen de garantie zijn opgelost. En dat zijn ook nog zaken die bij een 2018 niet voorkomen.....(digitaal display van het dashboard dat af en toe vervaagde).
De mensen die het hardste roepen dat een RSV4 niet betrouwbaar is zijn vaak BMW rijders.
Dat zit er strandaard allemaal op en werkt super.Oké dat is mooi.. De fiets heeft alle opties dus ik denk dan aan launch control, wheelie control, cruise control, quick shifter ? Of is dat niet standaard?
Dat zit er strandaard allemaal op en werkt super.
Het 2018 model wel ja.Up en down shift?
Het 2018 model wel ja.
Ik rijd zelf Tuono V2Top.. Zit er nu ook allemaal op (bmw) en wil dat graag weer terug..
Wat hebben jullie voor uitlaten eronder? Moet de ecu of electronica aangepast worden nadat er een systeem onder komt?
Ik rijd zelf Tuono V2Maar ben redelijk op de hoogte van de V4.
Bij een open pijp is een ECU upgrade benodigd. Je kunt dan voor een Akra race-ECU gaan (wordt bijgeleverd bij aankoop pijp, maar ook los te krijgen) maar je kunt ook voor een ECU flash gaan wat nog meer voordelen met zich mee kan brengen.
Overigens is de standaard pijp ook al zeer luid voor een OEM pijp (door klepje in de uitlaat) . Persoonlijk vind ik een andere uitlaat bij een RSV4 niet echt benodigd.
Indien je niet per se de 2018 wil, check dan even mijn 2016 bij te koop motoren.
Begonnen met 't inrijden van de aprilia.. Het geluid... Zo mooi.. Helaas moet ik al schakelen bij 7000.. Inrijden helaas. Ik vind de motor alleen behoorlijk slecht schakelen met laag toertal.. Dan gebruik ik toch maar de koppeling.. Is dit omdat ik nu nog te laag in toerental moet blijven?