Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Ja, dat is die van mij! Binnenkort ophalen. 😊
Zag hem staan! Mannelijk geluid, zelfs met db killer!
De mijne weer mee genomen;
E1E5374A-674D-48E8-A5A6-FDB3E0E21568.jpeg
 
Zag hem staan! Mannelijk geluid, zelfs met db killer!
De mijne weer mee genomen;
Bekijk bijlage 1858455

Blijft het toch een prachtige motor. Ik heb ook een V4 als straatmotor gehad. Echt de perfecte combinatie tussen "praktisch" en "performance". 😍

Filmpje van de Aprilia op Navarra vorig jaar zonder DB-killer. Blijft prachtig!
 

Bijlagen

  • VID-20230317-WA0000.mp4
    1,3 MB
Blijft het toch een prachtige motor. Ik heb ook een V4 als straatmotor gehad. Echt de perfecte combinatie tussen "praktisch" en "performance". 😍

Filmpje van de Aprilia op Navarra vorig jaar zonder DB-killer. Blijft prachtig!
Klinkt heerlijk! Ik ga over 2,5 week een Akrapovic EVO2 systeem installeren, heel benieuwd hoe die van mij dan klinkt!
 
Mochten mensen nog een set velgen zoeken dan hoor ik het graag. 100% recht en in top staat.
 

Bijlagen

  • 022A48EA-7737-4968-9261-6394F9EE3094.jpeg
    022A48EA-7737-4968-9261-6394F9EE3094.jpeg
    235,9 KB · Weergaven: 10
Ik was vorig jaar met een BMW bij Pajic Racing en die ziet dB killers wel als een manier om vermogen te verliezen en vooral de demperwol sneller te verbranden omdat de demper aanmerkelijk heter wordt.
Maar deze killer ziet er dan weer niet zo heel dicht uit. 8-)

Ik heb daar een lange demper pas laten maken.
Hij had zelfs nog langere.
Klaar terwijl je wacht.
Mooi laswerk. :}

Dit jaar met een kleine Yamaha daar geweest.
Mijn eigen korte Akra was 98 dB, twee langere Akrapoviç dempers 91 en 92 dB.
Uiteindelijk een demper in de linkpijp laten lassen.
Nu is de Akrapoviç met originele korte dB killer 86 dB.
Dus hij zou er uit kunnen. :)
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar weet wel dat het heel goed werkt. @rsvfrank heeft er eentje in zijn systeem zitten en is daar zeer over te spreken (verkoopt er nu ook één).

Blijkbaar minimale vermogensverlies en aanzienlijk stiller is je systeem
Ik heb inmiddels ook een conische nelsonwelding db killer op mijn circuitfiets zitten, maar nog niet mee gereden . Mijn maatje , (ook Frank , vandaar de verwarring😂, idc kampioen 2022), heeft deze ook en is daar idd zeer te spreken over met nauwelijks vermogen verlies .
 
Ik heb inmiddels ook een conische nelsonwelding db killer op mijn circuitfiets zitten, maar nog niet mee gereden . Mijn maatje , (ook Frank , vandaar de verwarring😂, idc kampioen 2022), heeft deze ook en is daar idd zeer te spreken over met nauwelijks vermogen verlies .
Ik heb ook een cone van Nelson gehad. Ik rij hier altijd zonder db killer, hoge noorden kom je er nog wel mee weg. Maar op het circuit en Duitsland is het anders. In Duitsland willen ze nog wel eens een stok in je demper steken, dan ben je met zo’n cone nog de lul. Aangezien de standaard db killer van het EVO2 systeem niks voorstelt is eerder gemelde db killer misschien een goede optie.

Standaard db killer:
12B6A34D-B433-4B82-AB19-0EA6A6C4FD9C.jpeg
6E503BDA-CBAA-48A9-BDC5-381A2DA0663F.jpeg
 
Ik was vorig jaar met een BMW bij Pajic Racing en die ziet dB killers wel als een manier om vermogen te verliezen en vooral de demperwol sneller te verbranden omdat de demper aanmerkelijk heter wordt.
Maar deze killer ziet er dan weer niet zo heel dicht uit. 8-)

Ik heb daar een lange demper pas laten maken.
Hij had zelfs nog langere.
Klaar terwijl je wacht.
Mooi laswerk. :}

Dit jaar met een kleine Yamaha daar geweest.
Mijn eigen korte Akra was 98 dB, twee langere Akrapoviç dempers 91 en 92 dB.
Uiteindelijk een demper in de linkpijp laten lassen.
Nu is de Akrapoviç met originele korte dB killer 86 dB.
Dus hij zou er uit kunnen. :)
Pajic vertelt je precies wat je wilt horen, zolang je maar betaald.

Ik heb lang genoeg met race systemen, lange en korte dempers en cones gereden om te weten wat werkt en wat niet. Maar de eerder gemelde db killer leek mij een redelijk alternatief en ik hoopte dat hier ervaring met dat ding aanwezig was.
Ik laat iig geen afzichtelijke tussendemper in een volledig handgemaakt titanium systeem lassen, nog niet misschien.
 
Pajic vertelt je precies wat je wilt horen, zolang je maar betaald.

Ik heb lang genoeg met race systemen, lange en korte dempers en cones gereden om te weten wat werkt en wat niet. Maar de eerder gemelde db killer leek mij een redelijk alternatief en ik hoopte dat hier ervaring met dat ding aanwezig was.
Ik laat iig geen afzichtelijke tussendemper in een volledig handgemaakt titanium systeem lassen, nog niet misschien.
Ik mocht zelf kiezen wat ik wilde.
Alleen vorig jaar wilde hij dan niet mijn originele systeem weer monteren.
Gewicht en vermogen, en de door mij voorgestelde dB killer, langer + dicht met gaten aan de zijde was waardeloos.
Ik zat in zak en as twee dagen voor assen.
De prijs maakte dan ook niet uit. O-)
Maar opgelost met de langere demper.
Wel het nodige laswerk om deze pas te maken op het titanium systeem.
Maar geen belachelijke prijs.

Nu gaven ze bij de andere motor drie opties waar ik toestemming voor moest geven.
De tussendemper werkte het beste met testen en was de goedkoopste oplossing met het meeste werk (€395 tegen €700).
Bij mijn race systeem van Akrapoviç is het een mooie en unieke handgemaakte oplossing.
En de linkpijp van Akra kan er ook weer makkelijk terug in.
Ze hebben het zo gemaakt dat het altijd weer terug naar origineel te monteren is. :t

Maar een paralleltwin uitlaat is niet te vergelijken met dat mooie V4 systeem van jou. :9
 
Hallo allemaal, aanstaande zaterdag mag ik ook mijn RSV4 R APRC uit 2011 op gaan halen! Heel veel zin in!

Geluid is standaard al erg mooi maar het oog wil ook wat, dus heb er ook een carbon SC Project oval demper bij besteld.
Had al gelezen dat het handig is om een racemapping in de ecu te laten zetten dus als de demper binnen is zal ik daar ook gelijk een afspraak voor maken (denk bij de Zwart).

Heb inmiddels het hele topic doorgelezen maar zal niet alles onthouden hebben dus zal nog wel is een vraag hebben.

Een vraag die ik nu vast heb, weet iemand waar ik een goede seatcover kan bestellen? Liefst een Carbon of anders oem ( al ben ik beetje bang voor kleurverschil met een nieuwe seatcover in kleur op een motor uit 2011). Kom zelf via Google uit op FF Carbon maar als ik daar op de website op bouwjaar 2009-2014 klikt en vervolgens op de seatcover klik gaat die toch naar 2016-2020.
 
Oké bedankt!
Dan word het gewoon een originele waarschijnlijk, top.

Er zit er helaas geen bij maar hoort er zeker op, zoveel mooier als een zadeltje waar toch niemand op kan/wil zitten.
 
Hallo allemaal, aanstaande zaterdag mag ik ook mijn RSV4 R APRC uit 2011 op gaan halen! Heel veel zin in!

Geluid is standaard al erg mooi maar het oog wil ook wat, dus heb er ook een carbon SC Project oval demper bij besteld.
Had al gelezen dat het handig is om een racemapping in de ecu te laten zetten dus als de demper binnen is zal ik daar ook gelijk een afspraak voor maken (denk bij de Zwart).

Heb inmiddels het hele topic doorgelezen maar zal niet alles onthouden hebben dus zal nog wel is een vraag hebben.

Een vraag die ik nu vast heb, weet iemand waar ik een goede seatcover kan bestellen? Liefst een Carbon of anders oem ( al ben ik beetje bang voor kleurverschil met een nieuwe seatcover in kleur op een motor uit 2011). Kom zelf via Google uit op FF Carbon maar als ik daar op de website op bouwjaar 2009-2014 klikt en vervolgens op de seatcover klik gaat die toch naar 2016-2020.
Gaaf man! Daar ga je zeker geen spijt van krijgen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan