Ik zit helaas op een punt waar ik keuzes moet maken. Afgestudeerd en een contract getekend. Zowel m'n oldtimer auto als mijn motor moeten ruimte geven om een betrouwbare woon/werk wagen aan te schaffen. Tevens ga ik weg uit mijn studentencomplex en heb ik geen droge en verwarmde stallingsplek meer voor deze prachtige motor.
Ik heb de Aprilia sinds vorig jaar zomer en heb zo'n 4-5k km gereden. Er staat daarmee nu 27k km op de teller, niet gek veel dus. Dit is een echte liefhebbers motor en vind het zonde om hem voor woon/werk te gaan gebruiken, hoewel dat tot nu toe toch de meeste kilometers geweest zijn.
De motor heeft weinig historie erbij behalve wat oude rekeningen, gegevens van het alarm en reserve sleutels. Wel is duidelijk dat hij een special paintjob heeft gehad die hem zeker niet misselijk staat. De BOS titanium dempers geven behoorlijk gebulder, zelfs met db killers erin.
Ik heb sinds ik de motor heb er een nieuwe accu in gezet en een nieuwe achterband. De achterband had ergens een speldenprikje erin zitten, maar waar het eerst een 1/2bar in 2 weken verloor is het nu 0,2bar in bijna 2 maanden.
Als ik de stickers moet geloven heeft de motor WP voorveren.
Ik heb door Hyperpro een progressieve veer op de schokdemper laten zetten, maar hier valt nog wat verbetering te halen.
Welke zaken zitten er aan te komen?
De voorband is aan vervanging toe, heeft nog wel boven het minimum profiel.
Ketting en tandwielen moeten volgend seizoen wel vervangen worden naar mijn mening.
Voor de 30k km beurt waarschijnlijk kleppen controleren, nog niet in het boekje gekeken.
Moet alleen helaas wel melden dat de voorvelg iets aangetast is door remstof sinds deze foto. Ook is de motor toe aan een goede wasbeurt nadat ik een paar keer door slecht weer naar mijn bijbaantje moest.
Vraagprijs voor dit moois?
3000 euro
Mob: 0 6 1 9 7 4 4 0 6 2