Beste iedereen,
In mijn zoektocht naar een nieuwe motor is de Falco ook met stip binnengekomen. Het lijstje loopt nogal uiteen (van 1150gs tot tuono en van multistrada via een hornet naar een vfr) en daarom is testrijden natuurlijk erg belangrijk. Vooraf zou ik wel graag van jullie willen weten over hoe de falco rijdt bij:
1. Rustig touren (als dat kan ;-) )
2. Gedrag/handelbaarheid bij lage snelheiden (straatje keren/haardspeldbochten)
3. Lang weekend weg (met 1 en 2 onderweg tegenkomen) en dan met name comfort
4. Woon werk verkeer
Redenen voor het op stip binnenkomen op mijn lijst:
- Mooi (maar dat wisten jullie al)
- Goede verhalen
- Betrouwbaar
- Goedkoop
Ik ben afgelopen na-jaar overgestapt naar de Falco vanaf een Yamaha Thundercat, geen seconde spijt gehad
Over je andere potentiële kandidaten kan ik niet meepraten ik kan je wel mijn ervaringen laten weten tot de Falco.
1. Rustig touren (als dat kan ;-) )
Ik heb hier totaal geen problemen mee, zowel de zithouding als het motorgedrag vindt ik prima. Als je rustig 80 rijdt merk je echter wel dat je nog een hele bult vermogen onder je hebt maar dat is met veel motoren het geval. Snelheid zegt mij dan ook vrij weinig, de weg naar de snelheid toe en wat je er mee kan (bochtjes
) vind ik veel belangrijker.
2. Gedrag/handelbaarheid bij lage snelheiden (straatje keren/haardspeldbochten)
Het is niet bepaald de motor om de straatjes van Parijs mee in te duiken, zonder een C&C koppelingscilinder heb je een hele kluif aan de koppeling. De eerste 1000km was vond ik dat echt klote, ik ben er ondertussen aan gewend. Afhankelijk van je Eprom en de tandwielverhouding wil de Falco onderin de toeren zijn bokkige karakter wel eens laten zien.
Ik rij redelijk veel in de stad en heb er even aan moeten wennen maar nooit problemen mee gehad.
3. Lang weekend weg (met 1 en 2 onderweg tegenkomen) en dan met name comfort
Staat nog op to-do lijstje voor dit jaar. Ik zit eigenlijk nooit langer dan een uur op de motor, ook niet op mijn vorige want dan heb ik zin in een peukje en bakje. Dode vingers en lamme polsen had ik in het begin best snel maar als je eenmaal de verhouding weet tussen welke kracht je uit je rug, knieën en benen moet halen kun je je polsen geheel ontlasten.
4. Woon werk verkeer
Als je met open dempers rijdt kun je niet meer te laat op je werk verschijnen, want iedereen weet het.
Ik ben vorig najaar 4 weken op de motor naar mn werk geweest, en totaal geen problemen mee. Ik hoefde ook maar een half uurtje enkele reis, als je elke dag 4 uren moet reizen is het misschien een ander verhaal.
Ik zou zeggen, ga eens proefrijden. Ik denk als je d'r eenmaal met hebt gereden dat ie meteen mee gaat naar huis
Succes!