Aprilia SR GT 125/200

Dat zal er nog niet zo snel komen, denk ik. Want vereist nogal wat aanpassingen aan de structuur van de scooter.
Die 125/200 watergekoelde motoren hebben de radiator direct aan de zijkant van de motor, waar bij luchtgekoelde motoren de fan zit, dus wellicht met constant draaiende fan, terwijl de 300/400 motoren de radiator vooraan in het frame hebben zitten met elektrische fan.
Ik zeg ook niet dat ze het blok er direct onder moeten hangen, de scooter moet opnieuw ontworpen worden en zal een stukje groter worden. Maar ik doel meer op de crossover-look en dan dus met 300/400cc. Mooi concurreren met de ADV350.
 
Ze hebben ook een 278cc op de plank liggen wat een uitstekend motortje is en in diverse modellen wordt gebruikt. De appie sr max 300 is mij altijd goed bevallen met een top van 140 (op de teller)
 
Ik zeg ook niet dat ze het blok er direct onder moeten hangen, de scooter moet opnieuw ontworpen worden en zal een stukje groter worden. Maar ik doel meer op de crossover-look en dan dus met 300/400cc. Mooi concurreren met de ADV350.
Ik zie wat je bedoelt. Ja, daar zit wel wat in.
Dan zou een Aprilia-reeks de Piaggio tegenhanger kunnen worden van de Honda ADV-reeks.
 
Ze hebben ook een 278cc op de plank liggen wat een uitstekend motortje is en in diverse modellen wordt gebruikt. De appie sr max 300 is mij altijd goed bevallen met een top van 140 (op de teller)

Rijdt heerlijk maar te langzaam.
Topsnelheid van 130 GPS met moeite en dus redelijk snel op bijna maximum snelheid.

M'n Nexus 500 doet fluitend 180 teller, 165 170 GPS.
Slechts 1 maal getest maar 130 GPS kan gewoon makkelijk.

Acceleratie is ook fors sneller (duh met 2 x zoveel pk).
 
OK, maar dat is een 500.
Piaggio had een nog snellere scooter: de Gilera GP 800.
Maar dan zijn we al erg ver weg van een Aprilia 125
 
Voor mij is de sr gt 200 snel en sterk genoeg voor het gebruik waarvoor ik hem gekocht heb.
Wil ik meer comfort en windbescherming, dan pak ik de auto. Wil ik meer power, dan pak ik andere motor uit de schuur 😁
 
Na 2,5 jaar en 28500km met volle tevredenheid op mijn Nmax 155 rondgetuft te hebben is het weer tijd voor iets nieuws.
En heb 2 weken terug een Aprillia SR GT 200 gekocht.
Nu, na 1000km, ben ik daar zeer tevreden over. Een super fijne motorscooter .....

20221015_130424_1.jpg
 
Nee, nog geen minpunten. Hij rijdt als een zonnetje...
Motortje loopt als een naaimachientje. Heerlijk soepel
Enige punt is de zithoogte. Ik ben 1.72m en kan redelijk bij de grond, maar het houd niet over.
Maar dat wist ik van tevoren ......
 
Ziet er mooi uit, @Joop2020 !
Maar het verschil met de NMAX 155 vond ik wel minimaal. Het is een fractie vlotter, op de snelweg kan je wel net ietsje beter bepaalde snelheden aanhouden. Als ik mijn NMAX 155 weg zou doen, dan ga ik zelf voor 300-400cc, maar die wegen weer zoveel meer. Voordeel van de NMAX 155 vind ik het lage gewicht en de wendbaarheid. Met 1.72m kan je idd net bij de grond, met 1.80m had ik ook al zoiets van 'zo, die zit hoog!'.
 
Heb deze dinsdag gekregen.
eerste indruk,loopt fijn.
Verbruik tussen de 1:35 en 1:38
Display en bediening redelijk verwarrend en niet logisch,heb een half uur nodig gehad om het klokje in te stellen,bij enteren sprong die iedere keer terug naar eerste instelling,typisch Italiaans(vietnamees).
Start-stop niet erg verfijnd,kan Honda veel beter.
We zullen zien.
 

Bijlagen

  • IMG_20221022_064315888.jpg
    IMG_20221022_064315888.jpg
    206,6 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Haha, ja die klok instellen is bijzonder irritant. In de handleiding kon ik er ook niets van vinden.
Ik heb er wel een video van gemaakt, als ik even er over terug denk, denk ik dat ik 'm 5x opnieuw moest maken. Het luistert echt extreem nauw qua tijd tussen twee keer drukken op de knop. Zoals je het in mijn video ziet, met die snelheid moet het.


Voor de Beverly 400 trouwens niet anders en vast wel meer met deze cockpit van de Piaggio Group.
 
Hoe is het verbruik bij jullie trouwens?
En dan specifiek het werkelijke tov datgene wat ie in het display aangeeft?
Hoi Theunie. Heb ik nog niet gemeten omdat ik er net 1000km op heb zitten met veel binnenweggetjes en weinig snelweg.
Zal het snel een keertje opmeten .....
 
Hoe is het verbruik bij jullie trouwens?
En dan specifiek het werkelijke tov datgene wat ie in het display aangeeft?

Als ik het me goed herinner klopte het redelijk. Maar goed, ik meld het meestal alleen als het echt flink afwijkt en ik heb natuurlijk maar een week gereden. In de testweek heel weinig start-stop gebruikt. In de auto zet ik het uit, op de motor eigenlijk ook. Ik wil gewoon echt meteen weg kunnen als het moet, ook al is het blok zo weer gestart.

Zo'n X-ADV is ook bruut. Wil er nog wel een keer op rijden. Wel jammer dat ie een ketting heeft en dus onderhoud nodig heeft, maar met een automatisch smeersysteem is dat grotendeels ook verleden tijd. De ADV350 vind ik ook een mooie motorscooter.
 
Laatst bewerkt:
ADV 350 had ik in de eerste instantie besteld maar omdat er zo'n lange levertijd op zat en toevallig de 750 per ongeluk bij de dealer aankwam heb ik die gekocht.
Mijn woon-werkverkeer deed ik met een Sym snorscooter maar gezien het feit dat de helmplicht er aan komt heb ik besloten om weer een lichte motorscooter er bij te nemen.
En dat is toevallig de Aprilia geworden omdat dat de enige was die direct leverbaar was.
Ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van Italiaans spul😅
 
Ik heb standaard geen MIA op mijn SR GT 200 zitten. Kan ik wel als accessoire erbij kopen.
Heeft iemand al ervaring met dit MIA systeem ? Werkt het goed en is het nuttig ?
Hoor graag van jullie ervaringen hiermee ....
 
Laatst bewerkt:
ADV 350 had ik in de eerste instantie besteld maar omdat er zo'n lange levertijd op zat en toevallig de 750 per ongeluk bij de dealer aankwam heb ik die gekocht.
Mijn woon-werkverkeer deed ik met een Sym snorscooter maar gezien het feit dat de helmplicht er aan komt heb ik besloten om weer een lichte motorscooter er bij te nemen.
En dat is toevallig de Aprilia geworden omdat dat de enige was die direct leverbaar was.
Ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van Italiaans spul😅

Lange levertijden heb je bij veel merken. Als ze dan een 750 hebben staan, waarom niet? Rijdt natuurlijk wel compleet anders dan zo'n 350.
Italiaans... het heeft z'n voor en nadelen. Yamaha heeft jaren lang een blok van Minarelli gebruikt in de motorscooters en het blok van de MT-03/XT660 etc. was ook van Minarelli.

Zelf vind ik de Piaggio Beverly 350 een fijn ding en de Piaggio Beverly 400 ziet er nog beter uit. Jammer dat de laatste door Euro5 niet sneller is dan de Beverly 350.
 
Haha, ja die klok instellen is bijzonder irritant. In de handleiding kon ik er ook niets van vinden.
Ik heb er wel een video van gemaakt, als ik even er over terug denk, denk ik dat ik 'm 5x opnieuw moest maken. Het luistert echt extreem nauw qua tijd tussen twee keer drukken op de knop. Zoals je het in mijn video ziet, met die snelheid moet het.


Voor de Beverly 400 trouwens niet anders en vast wel meer met deze cockpit van de Piaggio Group.

PFFFFF... Het is na een aantal keer gelukt, maar wat een WAARDELOOS system....
 
Terug
Bovenaan Onderaan