Problemen met mn Aprilia!!
Had m weggebracht voor de 30.000 km beurt.
- olie vervangen
- bougie vervangen
- nieuwe riem
Gewoon normale dingetjes.
Had door mn werk geen tijd om m tijdens openingstijden op te halen, maar ze zouden m buiten neerzetten.
Mn vriendin had me afgezet, ik start mn scoot en ze reed weg.
Ik rij even later ook weg en na 200 meter kijk ik op dashboard...olielampje brandt!
WTF!?
Ik meteen omgedraaid en op t terrein weer afgestapt.
Ze zullen de olie toch niet vergeten zijn?
Peilen...perfect op t max streepje.
Nog n keertje starten....olielampje blijft branden maar met beetje gas gaat die uit.
Hm raar. Heeft die nog nooit gedaan.
Vrouw van de dealer komt eraan en we proberen hem te bellen, maar hij is aan t crossen dus hoort me niet.
Zal ik er toch wat olie bij gooien, om te kijken.
Olie uit de winkel gepakt, iets erbij. Starten....lampje gaat uit zodra je wat gas geeft, maar bij stationair komt die weer.
Verdomme.
Ik doe er nog iets bij en bel mn vriendin of ze me weer komt halen.
Ik leg t uit en start m nog n keer....lampje uit!!
Raar. Ik zeg tegen dr, ik rij toch naar huis.
Gedaan,mwas ongeveer 15 km. Lampje bleef uit.
Volgende dag, peil weer olie maar nu zat er veels te veel in.
Dat is ook niet goed.
Ik gekeken op youtube, olie aftappen.
Klein stukje gereden, voorzichtig warm, terug naar huis.
Olie eruit....helemaal zwart. Er leek ook iets in te zitten en mn vriendin vond de olie vreemd ruiken.
Nieuwe olie erin en proefrit.
Olielampje bleef uit, maar toen ik bij t stoplicht stil stond...kwam t lampje weer
Rustig naar huis, vlakbij.
Maat van me was ondertussen naar ons toe gekomen, aangezien hij veel van motoren weet.
Hij zei, ik wil nu deze olie bekijken.
Klein beetje afgetapt....helder maar er leek wat in te zitten.
Zag er uit als kleine druppels metallic.
Mn maat zei, dat ziet er slecht uit. Hopelijk de oliepomp.
Dealer gebeld en gezegd, kom m maar halen want ik durf er niet mee te rijden.
Werd s avonds opgehaald. Helaas niet door hem zelf en dus de afgetapte olie in n bakje meegegeven.
Volgende dag belt hij op: met drie man hebben ze er naar gekeken maar ze zagen niks in de olie.
Ook n proefrit van 20 km ...helemaal geen probleem behalve bij stationair.
Hij vermoed de sensor en zegt dat ik gewoon kan gaan rijden. Hij zou de drukschakelaar/sensor bestellen en zodra die binnen is monteren.
Anders zou t n koppakking kunnen zijn, maar dan lichtjes en dat komt zelden voor.
Als t maar niet erger wordt qua lampje branden, is er geen probleem. Anders is t de pakking.
's avonds weer opgehaald en reed heerlijk.
Volgende dag prachtig weer dus ff toeren. Na 30 minuten....olielampje. En bleef langer branden.
Rustig naar huis maar bleef regelmatig weer oplichten.
Dealer geappt en n dag later zou hij t onderdeel binnen krijgen.
Weer in de avond bij hem neergezet zodat hij de drukschakelaar kon vervangen.
Twee dagen later belt hij me op: helemaal kut zegt hij.
Sensor vervangen, maar t lampje blijft branden.
Dus moet t blok open om te onderzoeken en waarschijnlijk de pakkingen vervangen als dat t is.
Sowieso n dure rekening want veel werk.
Dit met 30.000 km vind ik ongelooflijk.
Ik ben taxichauffeur en bij mn Mercedes ging pas na 3 jaar op 355.000 km iets kapot, de dynamo.
Ook heeft dat ding nauwelijks onderhoud nodig.
Op mn aprilia op 10.000 km n beurt 400 euro
Op 15.000 olie verversen 50 euro
Vorig jaar bij 23.000 km op de aprilia had ik n rekening van 1000 euro.
Vorige maand mn accu kapot
Na 10.000 km n beurt van 300 euro en nu dit.
Nu maar afwachten net nu deze week prachtig weer was.