Aprilia sxv 450/550 / Ktm / Husaberg

Rick.^

Die hard MF'er
23 feb 2014
547
15
Zwolle
Hallo Allemaal,

ik zit er over na te denken om een aprilia sxv / Ktm / Husaberg over ongeveer een half jaartje aan te schaffen,
maar nu wil ik eigelijk de mening en de evaring weten van mede sxv / ktm / husaberg / husqarvana rijders

hoe vaak pleeg je onderhoud aan een sxv ?
om hoeveel kilometer olie / oliefilter ect, ?
klopt het echt dat een sxv Heeeel veel drinkt ?

het zelfde geld voor een ktm 525/520 exc
husaberg Fe, Husqarvana Te

voor mij word dit een motor om in de warme dagen
een stukje te rijden max 150km ruim genomen per week

& nee ik wil geen buikschuiver, maar gewoon een supermotard :P

ik hoor graag meer,

Groetjes
:W
 
Laatst bewerkt:
wat is je budget!

Kijk vooral eens op andere topics hier. Dit soort vragen is al heel vaak gesteld.
Alle info is daar te vinden.
 
Het liefste wil ik een Ktm 620 lc4 sm terug
nadeel van deze zijn alleen oude blokken ( zwart ) niet betrouwbaar,

mijn buget is rond de 3500,-

Groetjes
 
Waarom geen Yamaha XT660X? Ietwat zwaar maar toch betrouwbaar. En niet te vergeten onderhoudsvriendelijk :)
 
ik heb mij 625 lc4 (2004) nog wel te koop. en het degelijke grijze blok zit er onder.
doe maar een PM als je belang hebt
 
Sxv 550 , 14 k( 220 uur) op het blok en alleen een startmotor vervangen voor de rest alleen normaal onderhoud (olie , filters , bougies etc) om de 500-800 km olie wissel.
Bij de 15 k laat ik het blok verversen door een specialist.
Als je sxv blok is aangepast heb je een betrouwbare motor.
Zuipen doen ze graag ja.
Na alle negatieve verhalen mag het ook een keer positief zijn , vaak ligt het aan de eigenaar dat het spul kapot gaat .
 
Sxv 550 , 14 k( 220 uur) op het blok en alleen een startmotor vervangen voor de rest alleen normaal onderhoud (olie , filters , bougies etc) om de 500-800 km olie wissel.
Bij de 15 k laat ik het blok verversen door een specialist.
Als je sxv blok is aangepast heb je een betrouwbare motor.
Zuipen doen ze graag ja.
Na alle negatieve verhalen mag het ook een keer positief zijn , vaak ligt het aan de eigenaar dat het spul kapot gaat .

dan zet ik voor jou een plusje bij de sxv

de huidige stand voor de sxv is
+ = ++
- = ---------------------------------------------------------------------------------------
 
Sxv 550 , 14 k( 220 uur) op het blok en alleen een startmotor vervangen voor de rest alleen normaal onderhoud (olie , filters , bougies etc) om de 500-800 km olie wissel.
Bij de 15 k laat ik het blok verversen door een specialist.
Als je sxv blok is aangepast heb je een betrouwbare motor.
Zuipen doen ze graag ja.
Na alle negatieve verhalen mag het ook een keer positief zijn , vaak ligt het aan de eigenaar dat het spul kapot gaat .

mee eens,,,,

vergt veel onderhoud, maar rijdt wel super en dan heb ik het enduro model gehad...
geen onderhoud = problemen..
elke 1000 km olie verversen en als je races rijdt, elke 500 km.. (minstens)

verbruik.. bij mijn 450, ongeveer 1 op 7 - 8.. (snelweg)

maar kleppenstellen.. beeeetje moeilijk..
blok moet uit t frame.. en stellen luisterd best nauw, evenals de afstelling vd gaskleppen.. (synchroon)

duzzz...
 
Laatst bewerkt:
De t kan je weg laten bij onderhoud ;)

OnderhouD is idd erg belangrijk, maar zelfs met goed onderhoud is de kans op problemen vele malen groter dan bij andere modellen. Maar als het rijdt, phew wat een feest...en dan die looks ook nog *O*
 
De t kan je weg laten bij onderhoud ;)

OnderhouD is idd erg belangrijk, maar zelfs met goed onderhoud is de kans op problemen vele malen groter dan bij andere modellen. Maar als het rijdt, phew wat een feest...en dan die looks ook nog *O*


:?


O-)

mijn brommertje reed fantastisch!!
nooit problemen of shit mee gehad..
alleen voor wat ik graag wilde.. nergens onderdelen te krijgen.. ja als je een vet salaris hebt..
en dat fluctueerd bij mij nogal..
dus verkocht, rijdt nu in Fryslân rond..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan