hookeniggy
MF veteraan
Ik moet dan altijd aan zo'n oude Zundapp denken als ik zo'n ding zie, waar de keuterboer op reed.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zeg het dan meteen goed.Nou ja, ze zijn wel consequent. Net als het eerste model is ook dit, laten we zeggen, aquired taste.
Wat ik bedoel is dat ik het nut van verschillende ride modes niet snap op een relatief lichte fiets met weinig vermogen.Redelijk in lijn met de verkrijgbare mono’s in modern India.
De KTM 390 adv (177kg) komt met 373.27 cc en 43,5 pk en 37 nm aardig in de buurt!
De Triumph Scrambler 400 X (186kg) met 398.15 cc, 40 pk en 37,5 nm, ook.
Honda heeft cb500 x tweepitter (199kg) met 471.03 cc en 47,6 pk met 43,2 nm koppel.
Ik ben benieuwd naar de eerste serieuze en onafhankelijke testen.
Tja omdat het kan en deze RE de eerste is met ride by wire? Marketingdingetje denk ik!Wat ik bedoel is dat ik het nut van verschillende ride modes niet snap op een relatief lichte fiets met weinig vermogen.
Marketing, fair one.Tja omdat het kan en deze RE de eerste is met ride by wire. Marketingdingetje denk ik.
De ride modes road, rain, and off-road worden in India gebracht als road = performance, Rain = eco ( in India is een zuinige bike serieus helemaal hot topic en een selling point) en de off-road… tja los van het vermogen is het soms handig om met 199kg+rider, achter zonder abs te rijden. Genoeg video’s te vinden op YT waar offroad bikes zonder enige vertraging een helling af stuiteren. Klinkt ms gek maar zelfs je remweg op straat is korter als je de abs hebt uitgezet.
Autistisch op pk/kg selecteren slaat toch totaal nergens op? De meeste mooi weer rijders haal je sowieso in een bochtig stuk bij dus het is alleen goed voor de sterke pk verhalen. Zolang je op snelweg voldoende over hebt en dat je een beetje in kunt halen is er niks meer nodigDeze motor is zelfs iets zwaarder dan mijn Yamaha xsr900, maar die heeft 115 pk.
Ik bedoel niet dat hij te weinig vermogen heeft, maar te veel gewicht.Autistisch op pk/kg selecteren slaat toch totaal nergens op? De meeste mooi weer rijders haal je sowieso in een bochtig stuk bij dus het is alleen goed voor de sterke pk verhalen. Zolang je op snelweg voldoende over hebt en dat je een beetje in kunt halen is er niks meer nodig
Dat is inderdaad wel hoe ik mijn tweede motor uitkies.Ik bedoel niet dat hij te weinig vermogen heeft, maar te veel gewicht.
Ben ik de enige die hem ontzettend mislukt vind qua uiterlijk. De vorige vond ik mooi in al zijn eenvoud. Deze is echt lelijk en geen hebbedingetje. Ondanks de betere eigenschappen.
Liever ook niet naast een normaleIk zie ook liever een jaren '90 achtige dualsport. Maar goed, die komen vanzelf wel als dat retro genoeg is.
Vanuit het stuur ziet de 452 er wel leuk uit. Maar van de zijkant? Ik krijg er ook geen harde plasser van, maar ook niet van de 410/411.
Voor erbij lijkt de 452 mij wel geinig, eerlijk gezegd. Maar dan ook even afwachten wat het onderhoudsschema is. Bij het huidige Himalayan-blok mocht je elke 5k km de klepdeksel lichten om beide klepjes te checken. Nu weet je na 2 of 3x wel of het echt nodig is, maar toch...
Die elektrische is natuurlijk een prototype. Alles valt en staat een beetje afhankelijk van de prijs, actieradius en laadtechniek. Maar goed, het gros van de motorrijders wil niet dood gevonden worden naast een elektrische motor.
Liever ook niet naast een normale
Lijkt mij een goede indicatie. Ze zullen m onder de ktm 390 adventure en gs310 willen (en moeten) houden om wat potten in de markt te kunnen breken.Prijs in India begint bij ₹ 2.69 lakh en topt het af bij 2.84 lakh aan roepies, afhankelijk van de kleur en optie.
Dus tussen de 2950 en 3115 euro. Geheel netjes gepositioneerd tussen de classic 350 ( 2200 euro) en de goedkoopste interceptor 650 (3300 euro). Gokje dat we hier uit gaan komen rond de 7700 euro?
Ik heb diverse A2 fietsen erbij gehad en heb nog steeds een R3 met 42 pk.
Je kan met veel minder vermogen plezierig rijden, maar bij dagelijks gebruik merkte ik bij een CBR250R net koude motor in de Randstad wel tekort te komen door de ca. 28 hoogtoerige pk's.
Daar uiteindelijk ook van rechtsachter mee van de snelweg geveegd door een auto.
Ik reed niet voor de ellende uit (kettingbotsing).
De BMW G310R en later G310GS gaven mij daar wel meer zelfvertrouwen.
En die hadden maar 34 pk. Wat er wel sneller uit kwam.
Ja, vandaar mijn trapje van de CBR250R naar G310R/GS.Jouw R3 is wel een stuk vlotter dan een Himalayan. Dag en nacht verschil. Het zijn geen snelle beestjes, maar dat ding brengt je wel waar je wil gaan.
Ja, vandaar mijn trapje van de CBR250R naar G310R/GS.
Daar voelde ik ineens het verschil in het dagelijkse verkeer en voor de ellende uitrijden.
Terwijl het vermogen onderling niet veel groter is.
Op hetzelfde traject was de combi ineens een stuk volwassener.
(Het liefste had ik een GSX-R250 gekocht, maar dan had ik hetzelfde als bij de CBR gehad)
Mijn eerste motor was een nieuwe Jawa 350 met ca. 23 pk en daar was ik ook heel blij mee
Later nog drie van gehad, zelfs eentje met zijspan.
Toen had ik niet de drukke verkeersknooppunten die ik in 2018 ervaarde.
Nu wil ik niet minder dan ca. 40 pk.
Ook een beetje been there, done that idee.
Maar ook veiligheid.
Ik weet dat je (jij) ook met minder vermogen heerlijk kan genieten.
Ja, dat is situatie specifiek.Het ligt er aan waar je gaat rijden. Veel snelweg? Dan wil je wat meer hebben. Alleen binnendoor? Dan kan een 250cc volstaan.
Licht spul vind ik idd ook leuk, maar ook weer niet te licht. Mijn Yamaha NMAX 155 is eigenlijk op het randje en daarmee ga ik niet veel de snelweg op.
Nieuwe NL-prijzen zijn bekend. Tussen €6.999 en €7.800. Goed gegokt dus. Lijkt mij een realistische prijsstelling gezien de prijs van het oude model en de concurrentie. (KTM 390 adv begint bij €8.300.)Prijs in India begint bij ₹ 2.69 lakh en topt het af bij 2.84 lakh aan roepies, afhankelijk van de kleur en optie.
Dus tussen de 2950 en 3115 euro. Geheel netjes gepositioneerd tussen de classic 350 ( 2200 euro) en de goedkoopste interceptor 650 (3300 euro). Gokje dat we hier uit gaan komen rond de 7700 euro?