Royal Enfield Himalayan 450

Jansovic

50+, too old to die young
9 dec 2009
6.073
1.959
De wereld
Laatste nieuws over de RE Himalayan 450!

Beter dan de oude luchtgekoelde stamper? Hebbedingetje of eerst de problemen d’r uit laten ontwikkelen zoals bij de oude ook het geval was? Vragen, vragen, vragen…
IMG_2092.jpeg

Aftellen op de Indiase site: Royal Enfield Himalayan 450 (Official Teaser): Bike Launch Nov 07 2023

Royal Enfield Reveals All-New 450 Himalayan In Its Final Form - ADV Pulse

Indian specs: Royal Enfield Himalayan 450 Specs Revealed – Power, Dimensions, And More!

Itchy B. Mocht al rijden op een pre-productie model:

Kleurtjes:
IMG_2097.jpeg

IMG_2096.jpeg

en wat zienik…. Tubeless
IMG_2093.jpeg


cockpit met googlemaps integratie?
IMG_2095.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik hou hier wel van, zeker interessant voor de avonturiers. En idd. ook gezien dat Itchy Boots er mee rondrijdt, slimme zet van de marketing mensen daar.
 
De eerste foto's van een ongeplande crash circuleren al een tijdje. Het praatje gaat dat de oorzaak een slechte verbinding tussen stuur en kroonplaat zou zijn geweest.
Ik zie meer een forse klap die het voorwiel aardig heeft opgevangen. Dat andere onderdelen dan ook stukgaan lijkt mij dan logisch. De radiateur lijkt ook lek.
R&D in real life, dat dan weer wel.
IMG_2103.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad ook tubeless mogelijk!
IMG_2120.jpeg

IMG_2119.jpeg


En de brochure in pdf;)
 

Bijlagen

  • Himalayan 452 Brochure.pdf
    3,8 MB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Arrow is ook al aanwezig
IMG_2122.jpeg


Luchtfilter zit onder de tank, handig voor de nodige diepgang
IMG_2123.jpeg

IMG_2124.jpeg
 
Mooi ding, goed bezig bij Royal Enfield
Benieuwd of ze ook dit weekend op bigtwin staan eigenlijk
 
Ride modes met 40pk/40nm?
Redelijk in lijn met de verkrijgbare mono’s in modern India.
De KTM 390 adv (177kg) komt met 373.27 cc en 43,5 pk en 37 nm aardig in de buurt!
De Triumph Scrambler 400 X (186kg) met 398.15 cc, 40 pk en 37,5 nm, ook.

Honda heeft cb500 x tweepitter (199kg) met 471.03 cc en 47,6 pk met 43,2 nm koppel.

Ik ben benieuwd naar de eerste serieuze en onafhankelijke testen.
 
De eerste foto's van een ongeplande crash circuleren al een tijdje. Het praatje gaat dat de oorzaak een slechte verbinding tussen stuur en kroonplaat zou zijn geweest.
Ik zie meer een forse klap die het voorwiel aardig heeft opgevangen. Dat andere onderdelen dan ook stukgaan lijkt mij dan logisch. De radiateur lijkt ook lek.
R&D in real life, dat dan weer wel.
Bekijk bijlage 1938340
Tja, wat was er inderdaad het eerst.
De kip of het ei..
Ik weet dat dit eerder wel het geval is geweest bij het eerste model.
Het balhoofd was niet goed gelast.
Dat resulteerde uiteraard in een total down.
 
Tja, wat was er inderdaad het eerst.
De kip of het ei..
Ik weet dat dit eerder wel het geval is geweest bij het eerste model.
Het balhoofd was niet goed gelast.
Dat resulteerde uiteraard in een total down.
Dat heeft RE bij de 410 vervolgens opgelost door er meer ijzer tegenaan te gooien. Het Indiase leger laste al sinds jaar en dag extra ijzer aan het frame bij de door hun gebruikte Bullets. De eerste Himalayan in 2016 woog 401lbs (182kg) nadien 439 lbs (199kg).

Klein zijstapje; een langeduurtest (50.000km) van de Interceptor toonde aan dat het balhoofd en wiellagers tegen het einde slijtage vertoonden. Gas en koppelingskabel vervangen. Ik ga uit van enige zuinigheid wat vetjes betreft, Japanse merken hadden/hebben daar ook een handje van. Koplampreflector dof. EN (lekker old school) een lekkage van de voetpakking.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik de enige die hem ontzettend mislukt vind qua uiterlijk. De vorige vond ik mooi in al zijn eenvoud. Deze is echt lelijk en geen hebbedingetje. Ondanks de betere eigenschappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan