[Artikel] Motor gestolen na proefrit

Ik gok dat er weinig mensen zijn die dit risico gaan nemen voor een gsx-f uit het jaar 0 :X

Maar borg en/of meerijden is de enige goede remedie imho, of gewoon even vragen of je een foto mag maken van de desbetreffende persoon. En dan maar hopen dat er geen valse baarden, kleurlenzen of andere grapjes zijn uitgehaald. :P
je weet maar nooit, en ook waneer ze hem in de prak rijden en vervolgens niet meer terug komen :Y

Want dát kan ook nog gebeuren.. :)
 
D'r zijn weer een aantal MF-ers die onmiddelijk bij de politie moeten gaan werken. Het artikel meldt alleen een getinte huidskleur en zij weten al dat het een marokkaan is :} :}


blank was die in iig niet.
als het een neger was of iets in die richting stond er wel negroide man.

turken komen in den haag weinig voor, zitten meer in twente (textielnijverheid). armenen en aramenen zien eruit als turken/marokkanen maar zijn vaak goed geintegreerd en zeer netjes.

marokkanen zijn relatief zeer crimineel en hebben een voorliefde voor patser motoren.

dus ja, de kans is 90% dat het een marokkaan is geweest

ws dacht de eigenaar nog, tja het is dan wel een marokkaan maar hij komt op een eigen motor, is aardig dus vragen naar zijn id en geld zal wel overkomen dat ik discrimineer :')
 
Tot nog toe heb ik motoren of heeeelemaal opgereden en naar de sloop gebracht of weggegeven (paar aan vrienden, één aan m'n zoon) en één keer ingeruild op aankoop van een andere dus ik heb geen ervaring met particuliere verkoop.

Blijft moeilijk.

Kopie rijbewijs - zorg wel dat je het echte ook te zien krijgt, er is al te vaak wat uitgehaald met valse kopieën.

Volledige bedrag alvast op tafel - zeker als het om een wat duurdere (€ 10.000,- +) gaat - hoeveel mensen nemen dat bedrag mee als ze voor de eerste keer naar een motor gaan kijken?

Andere motor of auto achterlaten - vergelijk wel namen op rijbewijs en kentekenbewijs anders zit je straks met een 'jatter'.

Zelf meerijden - Nou zitten er op M-F natuurlijk alleen fantastisch goede rijders maar een proefrijder zou je natuurlijk -puur geluk natuurlijk- toch wel eens los kunnen rijden (brommer waar hij mee aankomt en jij dus op meerijdt is een 25kw-ertje bijvoorbeeld?)


Zorgen dat er niet teveel benzine in de tank zit (beperkte actieradius) leuk, maar als je zelf een proefrit gaat maken wil je toch ook wel iets meer dan vijf kilometer rijden voor je een beslissing neemt dus genoeg benzine om een flink eind weg te komen zal er toch wel zijn (en voor hetzelfde geld staat er twee straten verderop een busje op hem te wachten).

Telefoonnummer - voor een tientje heb je een pre-paid nummer, dat gebruik je om de verkoper te bellen en na de geslaagde diefstal dump je die kaart gewoon. Of je jat eerst een telefoon natuurlijk.

Het is hééééél eng om een motor te verkopen! :( :(
 
blank was die in iig niet.
als het een neger was of iets in die richting stond er wel negroide man.

turken komen in den haag weinig voor, zitten meer in twente (textielnijverheid). armenen en aramenen zien eruit als turken/marokkanen maar zijn vaak goed geintegreerd en zeer netjes.

marokkanen zijn relatief zeer crimineel en hebben een voorliefde voor patser motoren.

dus ja, de kans is 90% dat het een marokkaan is geweest

ws dacht de eigenaar nog, tja het is dan wel een marokkaan maar hij komt op een eigen motor, is aardig dus vragen naar zijn id en geld zal wel overkomen dat ik discrimineer :')

:?

Weleens in Den Haag geweest? Geen Turken?
En naast Turken en Marrokanen heb je in Den Haag nog Hindoestanen, veel Indonesiërs, Kaap Verdianen, Surinamers, Spanjaarden, Italianen, Grieken, Joegoslaven, Bulgarenen............. enz enz enz. En ja: dat maakt het een hele leuke stad.

Over de overige vooroordelen in je post zal ik verder dan maar niets zeggen.
 
het is heel simpel..

het aankoopbedrag in je handen krijgen, dan mag hij/zij proefrijden. Tenslotte, als de motor zou bevallen had die persoon dat geld toch bij zich moeten hebben.

bevalt het niet? geld weer terug.
Je denkt toch niet ik je 10.000 euro geef voor ik een ritje mag maken? De verkoper heeft alles (geld en motor op zijn naam) en ik heb niks. Geld komt op het postkantoor, als de motor op mijn naam wordt gezet. Heb je meteen een bewijs dat het geen vals geld is. Bevalt het niet, zoek je toch een andere koper.
 
blank was die in iig niet.
als het een neger was of iets in die richting stond er wel negroide man.

turken komen in den haag weinig voor, zitten meer in twente (textielnijverheid). armenen en aramenen zien eruit als turken/marokkanen maar zijn vaak goed geintegreerd en zeer netjes.

marokkanen zijn relatief zeer crimineel en hebben een voorliefde voor patser motoren.

dus ja, de kans is 90% dat het een marokkaan is geweest

ws dacht de eigenaar nog, tja het is dan wel een marokkaan maar hij komt op een eigen motor, is aardig dus vragen naar zijn id en geld zal wel overkomen dat ik discrimineer :')

Er staat "een man met een getinte huidskleur"... dat kan van alles zijn...

Ik wilde hier verder serieus op reageren, maar toen bedacht ik me... 100% kans dat het de reactie is van zo'n "alleswetende kutstudent" en verrek ja hoor... u is student (en nog wel een uit de Metropool Enschede). Direct mijn vermoeden bevestigd gezien in je profiel en dus is een verdere reactie van mijn kant op jouw onzinnige post per direct overbodig... :)
 
Laatst bewerkt:
Je denkt toch niet ik je 10.000 euro geef voor ik een ritje mag maken? De verkoper heeft alles (geld en motor op zijn naam) en ik heb niks. Geld komt op het postkantoor, als de motor op mijn naam wordt gezet. Heb je meteen een bewijs dat het geen vals geld is. Bevalt het niet, zoek je toch een andere koper.

Hahaha, inderdaad zal ook nooit geld achterlaten!

Of and laten proefrijden op een gestolen motor. Zodra ie weg is in je auto stappen met het geld en weggaan :)
 
Laatst bewerkt:
:?

Weleens in Den Haag geweest? Geen Turken?
En naast Turken en Marrokanen heb je in Den Haag nog Hindoestanen, veel Indonesiërs, Kaap Verdianen, Surinamers, Spanjaarden, Italianen, Grieken, Joegoslaven, Bulgarenen............. enz enz enz. En ja: dat maakt het een hele leuke stad.

Over de overige vooroordelen in je post zal ik verder dan maar niets zeggen.

:^
 
Er staat "een man met een getinte huidskleur"... dat kan van alles zijn...

Ik wilde hier verder serieus op reageren, maar toen bedacht ik me... 100% kans dat het de reactie is van zo'n "alleswetende kutstudent" en verrek ja hoor... u is student (en nog wel een uit de Metropool Enschede). Direct mijn vermoeden bevestigd gezien in je profiel en dus is een verdere reactie van mijn kant op jouw onzinnige post per direct overbodig... :)

:^

Blijkbaar ook een niet al te beste student, als je op je 27e nog studeert....

Over vooroordelen gesproken :X
 
Laatst bewerkt:
Er staat "een man met een getinte huidskleur"... dat kan van alles zijn...

Ik wilde hier verder serieus op reageren, maar toen bedacht ik me... 100% kans dat het de reactie is van zo'n "alleswetende kutstudent" en verrek ja hoor... u is student (en nog wel een uit de Metropool Enschede). Direct mijn vermoeden bevestigd gezien in je profiel en dus is een verdere reactie van mijn kant op jouw onzinnige post per direct overbodig... :)


in de metropool enschede kun je je bike nog normaal weg zetten zonder een kleine fort knox te hoeven bouwen :')

maar goed, het kan idd een hindoestaan zijn geweest of zoiets maar wees reeel :/
een ieder van jullie durft dus zijn bike op alleen stuurslot in slotervaart neer te zetten :z
 
jaja tis allemaal wat....ik zou een paar foto's maken van de persoon en de persoon op de motor (zonder helm)

en legitimatie vragen en desnoods een borg ... helemaal als het om een dure motor gaat .

willen ze geen foto laten maken van hun dan weet je al genoeg dus dan geen proefrit :N
 
in de metropool enschede kun je je bike nog normaal weg zetten zonder een kleine fort knox te hoeven bouwen :')

maar goed, het kan idd een hindoestaan zijn geweest of zoiets maar wees reeel :/
een ieder van jullie durft dus zijn bike op alleen stuurslot in slotervaart neer te zetten :z

Kijk... de alwetenheid straalt er van af... *D
Weer aannames die nergens geschreven staan... :z...

Ook in pluskut (Enschede) zetten mensen spullen op marktplaats en heb je dus het risico op dit soort praktijken. Heeft dus niets met parkeren te maken en bij mij staat ie ook gewoon in de schuur op het stuurslot... :W

ps... het kan ook een Antilliaan zijn geweest... even ter vergroting van je lijstje... :)
 
Laatst bewerkt:
Kijk... de alwetenheid straalt er van af... *D
Weer aannames die nergens geschreven staan... :z...

Ook in pluskut (Enschede) zetten mensen spullen op marktplaats en heb je dus het risico op dit soort praktijken. Heeft dus niets met parkeren te maken en bij mij staat ie ook gewoon in de schuur op het stuurslot... :W

ps... het kan ook een Antilliaan zijn geweest... even ter vergroting van je lijstje... :)


ah dus de criminaliteit in de randstad en twente is vergelijkbaar nu en relatief even zo groot.
en bepaalde bevolkingsgroepen zijn relatief niet crimineler dan de andere.

mijn god, kun je nog wel wat zien voorbij die dikke eikenhoutenplank voor je kop?
 
Misschien dat iemand een slim idee heeft om dit soort zeer vervelende excessen te voorkomen die helaas steeds meer voorkomen. Misschien iets voor een HOWTO zorgen dat je motor niet gejat word.
 
Laatst bewerkt:
ah dus de criminaliteit in de randstad en twente is vergelijkbaar nu en relatief even zo groot.
en bepaalde bevolkingsgroepen zijn relatief niet crimineler dan de andere.

mijn god, kun je nog wel wat zien voorbij die dikke eikenhoutenplank voor je kop?


De verkeerscriminialiteit is VEEL hoger in Twente! Daar ben ik trots op!

In Enschede zijn ook genoeg "rotbuurten"

En de Turken zijn hier in Twente niet vanwege de texttiel.....Dat waren voornamelijk de Italianen en de Spanjaarden (man-man-man. Ben ik al zo oud dat ik me nog kan herinneren dat die als "gastarbeiders" werden binnengehaald?
Tegen de tijd dat de stroom met Turken op gang kwam zat de klad er al goed in in de textiel hoor.....

P.S. Ik ben ook licht getint. Rood. Wat een zonnenschijn ineens.....
ZOu dat als signalement worden opgegeven?
"Lompe boer-licht getint--->rood- steelt patsermotor?
:+
 
ah dus de criminaliteit in de randstad en twente is vergelijkbaar nu en relatief even zo groot.
en bepaalde bevolkingsgroepen zijn relatief niet crimineler dan de andere.

mijn god, kun je nog wel wat zien voorbij die dikke eikenhoutenplank voor je kop?

Nog meer alwetendheid... :}
Geweldig om te zien hoe je toch steeds weer met dingen komt die werkelijk nergens gepost zijn! Had ik vroeger ook maar gestudeerd, dan had ik alles vast voor mijn 30-ste geweten en dat zonder wijze levenslessen... daar sta ik nu met al mijn ervaringen, blijk ik er werkelijk niets van te begrijpen en kun je het zo uit een studentenboekje halen... -O-
 
Nog meer alwetendheid... :}
Geweldig om te zien hoe je toch steeds weer met dingen komt die werkelijk nergens gepost zijn! Had ik vroeger ook maar gestudeerd, dan had ik alles vast voor mijn 30-ste geweten en dat zonder wijze levenslessen... daar sta ik nu met al mijn ervaringen, blijk ik er werkelijk niets van te begrijpen en kun je het zo uit een studentenboekje halen... -O-

Ach, naarmate je meer geleerd hebt, kom je er steeds meer achter dat je minder weet ;)
 
Laatst bewerkt:
Ach, naarmate je meer geleerd hebt, kom je er steeds meer achter dat je minder weet ;)

Zou dat zo zijn? Want ik twijfel toch heel sterk hoor...
Als deze student al aan de hand van die paar letters van mij hele zinnen kan bouwen die ik nergens neergezet heb, die ik na 10x doorlezen ook niet uit de tekst haal, maar die hij toch zeer aannemelijk maakt als door mij te zijn bedoeld/gepost... dan twijffel ik, dan denk ik dat ik ook alleswetend wil zijn met zo een geweldig vooruitziende blik...

Kan ik tenminste de lotto en toto formulieren tot een kloppend geheel maken en mijn huis veranderen in Fort Nox, of een landhuis zonder sloten kopen in Tukkerland... *D
 
Nog meer alwetendheid... :}
Geweldig om te zien hoe je toch steeds weer met dingen komt die werkelijk nergens gepost zijn! Had ik vroeger ook maar gestudeerd, dan had ik alles vast voor mijn 30-ste geweten en dat zonder wijze levenslessen... daar sta ik nu met al mijn ervaringen, blijk ik er werkelijk niets van te begrijpen en kun je het zo uit een studentenboekje halen... -O-


misschien had je moeten gaan studeren....

maar goed als jij zegt dat ook in pluskut mensen dingen op MP zetten en risico lopen dan suggereer jij dus dat het aan het te koop zetten/proefritje ligt en bijvoorbeeld niet aan in welke provincie je dat doet of welk figuur je ermee laat rijden.
kortom, het aanbieden in amsterdam van een poser r6 is even risicovol als in enschede :')

heb trouwens in de wijk gewoont die eerst op de 40 probleemwijken van nederland stond, en 3 maal raden wie de meeste problemen veroorzaakten.
je hoort me niet klagen, een paar maal midden in de nacht politiespektakel in de straat was eens wat anders dan een film. :/
 
Laatst bewerkt:
@ Ray1981: voordat je verder doorgaat met onzin lullen, motor- (en auto) diefstal is in bijvoorbeeld Twente en Limburg een veel groter probleem dan in de Randstad vanwege de nabijheid van de grens ...
 
[modbreak]
Kunnen we discussie over al dan niet criminele buitenlanders lekker daar laten waar het nu is en on-topic gaan? Thanks.
[/modbreak]
 
Terug
Bovenaan Onderaan