As van je achterbrug verwijderen..

MrB

Die hard MF'er
4 feb 2004
615
0
Breskens
Hallo,

ik ben bezig om mn kawa zxr 750 uit elkaar te halen , dit is geheel gelukt en ik heb nu alleen nog een frame met achterbrug over.
Nu wil ik dus ook mijn achterbrug loshalen om te polijsten e.d. .
Echter is er een klein probleempje :

In het WPH staat heel netjes , haal de moer van de as los en trek aan de andere kan de as eruit.
Nou makkelijker kan niet toch?

Toch wel ; Ik krijg de as er met geen mogelijkheid uit, ik heb eraan getrokken, op de moer geslagen met een hamer, busje wd40 laten intrekken, helemaal niets helpt, dat ding zit zo vast als het maar zijn kan.

Ook viel me op dat ik mijn achterbrug eerst niet naar boven/beneden kon bewegen, na flink wat kracht en een enorme krak ging dat langzaam weer wat beter...
Ook de as ronddraaien ging eerst niet , maar na wat schelden op de moer aan de as, en flink wat kracht begon deze dus ook "los" te komen.
Conclusie : Achteras waarschijnlijk helemaal "vastgerot" aan de achterbrug...

Heeft iemand een idee cq tips om de as toch uit het frame te krijgen, want zoals duidelijk mag zijn heeft dit gedeelte dus een flinke revisie nodig...
 
;)

En ze leefde nog lang en gelukkig
for ever friends ? O-)
full
 
Jij wel met je freesbank project ...altijd bewondering voor de techno boys ;)

Maar maakt die boor niet te weinig toeren om te frezen? (ik weet geen ruk van metaalfrezen..wel hout maar dat is een andere zaak)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
0 - 3950 tpm variable (met freqentie regelaar) O-)
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
 
Zelf had ik ook problemen met de as, deze as kon ik echter wel rond draaien. Iedere keer dat de as ronddraait is er ff wat minder wrijving met de bussen etc. Dus bij iedere draaislag heb ik een moker slag geplaatst. Dit werkte goed.

Verder kan je een vierkant frame lassen en met een krik een opstelling voor een pers maken.

Hoe herken je de achterbrug lager kwaliteit, want ik weet nog niet zo zeker of ik de zelfde terug moet plaatsen
 
Zelf had ik ook problemen met de as, deze as kon ik echter wel rond draaien. Iedere keer dat de as ronddraait is er ff wat minder wrijving met de bussen etc. Dus bij iedere draaislag heb ik een moker slag geplaatst. Dit werkte goed.

Verder kan je een vierkant frame lassen en met een krik een opstelling voor een pers maken.

Hoe herken je de achterbrug lager kwaliteit, want ik weet nog niet zo zeker of ik de zelfde terug moet plaatsen
laat het lager met je vinger in het gat rond draaien dit mag geen tikje /geluidje laten horen ook het voelen van het rond draaien van het lager mag je niet voelen indien ja >>>>VERVANGEN<<<<<<
 
Tis toch wat met die Kawas. })
Doorslijpen was ook onze volgende stap geweest.
Het is makkelijker om met een hamer op andermans motor te meppen dan op je eigen fiets. ;)

Zeker als je al een paar keer per ongeluk op je frame gemept hebt... :( |(


Kun je het er niet gewoon afblazen dan ?

Hoe bedoel je :?


En zxrene , hoe was jou wegligging na dit grapje ?
 
Laatst bewerkt:
komt suks niet door te veel en graag met de hogedrukspuit reinigen?

zo oud is die fiets nou ook weer niet en nog met lagers ook (of juist door?)

laatst nog asje van een brugje van een "83'er gehaald (zit in bronsen bussen meen ik) en dat ging super soepel en dat kwam NIET door het goede onderhoud :P
 
nej daar heb ik niet mee geslagen , naja op het laatst pas toen de as in de achterbrug heel dicht op de brug zelf zat. maar verder heb ik gewoon met een vuisthamer geslagen :)
 
Zeker als je al een paar keer per ongeluk op je frame gemept hebt... :( |(Hoe bedoel je :?


En zxrene , hoe was jou wegligging na dit grapje ?

Mijn wegligging is goed, maar ik had natuurlijk toch al heel de winter niet gereden dus ik heb het verschil nooit kunnen opmerken.
Maar hij kon in ieder geval weer perfect scharnieren nadat er nieuwe lagers in gezet zijn....daar heeft TUUPKE weer mee geholpen.... :}

Ja, mijn SouthWest-Crew members zijn erg behulpzame mensen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan