Auto+motortrailer parkeren Bern (Zwitserland)

ik vind stevig doorrijden best leuk om te doen, maar de bebouwde kom moet je zien als een plek waar je met gemotoriseerd verkeer mag komen omdat men er woon en leeft en graag naast zijn/haar huis parkeert.

krijg vanzelf een raar gevoel als ik langs een rij geparkeerde auto's rijd en dan 50 km/h aanhoud, misschien vertrouw ik mijn reactie eingen niet als er opeens iets tussenuit schiet, mag ook een kat zijn, een zak met plastic die wegrolt, desnoods een gieter..
ik heb gelest zonder abs, dus jezelf onderuit remmen zit er aardig ingesleten als mogelijk gevolg van een schrikreactie.

veel technische ontwikkelingen bij auto, waaronder ook abs hebben misschien bijgedragen aan de veiligheid van de inzittenden maar om nu te zeggen dat men verantwoorder rijd....

wat was de vraag ook alweer, o ja een aanhanger in Zwitserland.
eerst kijken waar je wil gaan zitten in zwiterserland :)
 
je bent op onbekend terrein,
ziet geen bordje einde bebouwde kom,
dan ga je er maar van uit dat je het bordje gemist hebt?
dat is toch verkeerd om denken.
ik rij dan liever wat kilometers voor lul te langzaam.
 
Laatst bewerkt:
Ik discuseer nooit met politici, Ko Spee, politie en gekken :+
Is slecht Voor mijn hart.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik een beetje aan het orienteren ben voor een paar dagen Zwitserland zit ik met de volgende vraag.

Wat zouden de mogelijkheden zijn voor mij om de auto met trailer te parkeren voor meerdere dagen.
Misschien een bewaakte parkeerplaats? Of bij een hotel?

Benader een "vakantieboerderij" / urlaub auf den Bauernhoff / Agriturismo. Dat zijn vaak boeren die kleinschalig tourisme bedrijven en hebben wat huisjes, een kleine camping of een gedeelte van de boerderij verbouwd tot appartementen. Die hebben altijd veel plaats en ruimte, vaak ook overdekt (waar de tractoren en voertuigen gestald staan). Je vind er vast een waar je voor weinig geld je auto+aanhanger kwijt kan. Zeker buiten het hoogseizoen.

Succes.
 
]@Ferde,alles in CH kost (veel) geld,dus ook een auto met aanhangwagen stallen.
De combinatie met die gele nr.borden,bij een super-markt parkeren,bv.Lidl etc.vergeet het,
binnen 24uur is de boel door de Polizei weggesleept,en het terug krijgen kost heeel veeel Geld.
De Camping aan de Brienzersee waar @LePensZeur en zijn kompanen hebben overnacht tijdens
de 500 challange ,(prachtige verhalen,kun je allemaal na lezen)....is een van de betere Campings hier in de buurt en de Camping-baas is een aardige vent,ga een paardagen camperen en vraag of je de combanatie voor een paar dagen,tegen betaling van bv.20,-chf.perdag mag stallen.
O,ja en wat je wel en niet moet doen,dat weet je zelf het beste....tip : je gewoon aan de regels,(verkeersregels) houden en je hebt geen eurocentje pijn.
Euro,s worden niet overal geacepteerd.
BSA-you vanuit de Berneralpen, Thunderbolt.
 
voor 20 euro MAG stallen.... dat kostte onze campeerplekken.....
maar goed, ieder zijn idee en voorkeur :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan