autoband op hardtail

anpi

Rookie
2 jan 2004
7
0
Apeldoorn
Hoi,

Zelf heb ik een hardtail en wil de achterkant wat vetter maken (nu achterband 16x155).

Ik ben aan het overwegen om een autoband als achterband te gebruiken.
Naast het verschil in kosten (een autoband kost nog geen kwart van een motorband)geeft een recht loopvlak een veel vettere look.

Heeft iemand dit al eens eerder geprobeerd (vast wel) en wat zijn de ervaringen?

anpi
 
naar mijn idee "NIET DOEN"je hebt dan ook een recht loopvlak, en bochtenwerk wordt dan wel erg spannend.
Rij zelf solo en zijspan, (zijspan met autoband, maar als ik mun bak er af haal en er solo mee rijd zijn bochtjes erg moeilijk te nemen.
Je rijd op een gegeven moment op de zijkant van de band, en heb je de neiging op "door te klappen
 
gaat prima, alleen hele korte bochten moet je kalm nemen en hij wordt zoekerig als je in een gootje op de snelweg rijdt maar aangezien een hardtail toch al een aagepaste rijstijl vergt verschilt het nauwelijks kwa gevoel..........
 
vind maar een 16" autoband tegenwoordig.
(betaalbaar dan hè)

en die verhalen over bochten nemen etc. moet je niet geloven hoor, ze rijden hier allemaal met vierkante banden })
 
Ik heb ooit eens een Yamaha XS500 gehad en daar had de vorige eigenaar een "zij-span"-band o.i.d. onder gelegd. Nou, die heb ik dus snel vervangen door een normale motorband. Het bochtenwerk werd me anders iets tè spannend.
 
In Big Twin stond eens een keer een verslag van een chopper met een erg brede auto- achterband. Nu zijn de reporters van Big Twin niet zo heel erg op weggedrag gebrandt, O-) maar dit ging zelfs deze heren te ver. Bij het maken van een bocht, zal de motor in eerste instantie omhoog gaan, waarna hij op het randje van de band moet gaan rijden. Het evenwicht zal dan erg moeilijk te vinden zijn.

Je moet de motor de bocht induwen, waarna hij op een gegeven moment de bocht invalt. Dus: eerst duwen en vervolgens opvangen.... afhankelijk van de breedte van het platte stuk aan de band.

Ik zou het niet doen....
 
gaat prima, alleen hele korte bochten moet je kalm nemen en hij wordt zoekerig als je in een gootje op de snelweg rijdt maar aangezien een hardtail toch al een aagepaste rijstijl vergt verschilt het nauwelijks kwa gevoel..........


En op je hardtail ga je toch niet zo hard door de bocht anders stuiter je eraf, dus ik zou zeggen, gaan met die banaan :}
 
Hoi,

Zelf heb ik een hardtail en wil de achterkant wat vetter maken (nu achterband 16x155).

Ik ben aan het overwegen om een autoband als achterband te gebruiken.
Naast het verschil in kosten (een autoband kost nog geen kwart van een motorband)geeft een recht loopvlak een veel vettere look.

Heeft iemand dit al eens eerder geprobeerd (vast wel) en wat zijn de ervaringen?

anpi


Het gaat goed tot de eerstvolgende bocht....

Dit zie je dus ook alleen maar op show-choppers die vrijwel altijd stilstaan en zeker niet in het verkeer rijden.
 
kijk dit is toch mooier dan zo,n plat band

full


en rijd beter
 
Terug
Bovenaan Onderaan