Balans opmaken: zuinige chopper, bijkomende kosten

Hou je er ook nog even rekening mee dat een oudere motor (pak m beet van voor 2000) heel slecht tegen ethanol kan? Betekent dat je 98 moet tanken of bij elke tankbeurt 95, e-10 fuel fighter erbij.
Zal dat zo´n vaart lopen, denk je? Starlet tank ik ook met 95.
Zijn er al wat verhalen van dergelijke motoren die er problemen door hebben?

En dan was je van plan met de motor wel netjes 100 te gaan rijden? Denk dat dat je snel gaat tegenstaan, als je nu al gewend bent 140 te rijden.

Moet je motor perse een chopper zijn? BMW heeft met de F800 ook een zuinige motor in het gamma. En zo'n F800GT lijkt me niks mis mee voor woon/werk en lekker touren. Bron
Die bmw´s worden alweer wat duurder dan ik voor ogen heb. Ik wil toch weer terug naar een chopper/cruiser tzt.
100 met zo´n motor hou ik wel uit hoor. Ik heb uit mijn hoofd 20-25k gereden op een honda cbr125r uit 2004. Dus ik weet wat ik doe en of het realistisch is allemaal. Wel grappig dat je destijds mensen zag omkijken omdat ze wss dachten dat er een brommer de snelweg opgeboerd was hahahaha
 
Zal dat zo´n vaart lopen, denk je? Starlet tank ik ook met 95.
Zijn er al wat verhalen van dergelijke motoren die er problemen door hebben?


Die bmw´s worden alweer wat duurder dan ik voor ogen heb. Ik wil toch weer terug naar een chopper/cruiser tzt.
100 met zo´n motor hou ik wel uit hoor. Ik heb uit mijn hoofd 20-25k gereden op een honda cbr125r uit 2004. Dus ik weet wat ik doe en of het realistisch is allemaal. Wel grappig dat je destijds mensen zag omkijken omdat ze wss dachten dat er een brommer de snelweg opgeboerd was hahahaha
Verschil zit hem voornamelijk in injectie vs carburateurs. Injectie voertuigen kunnen er vaak wat beter tegen dan de kunststoffen van bijvoorbeeld een vlotter.
 
Hou de Starlet erbij voor de slecht weer dagen en zorg er goed voor, heb er hier ook een 1998er 1.3 16V staan met 210.000km en dingen zijn bijna onverslijtbaar(P9 is de beste Starlet ooit), onder de carport en kan nog tijden mee, roest beetje in de gaten houden aan onderzijde is het enige, beurtjes doe je zelf bij die dingen. Zoek er een nette '90 jaren motor bij zoals al eerder hier geopperd, er is veel moois te koop met beetje geduld, heb tijden klassiek gereden maar ben nu heel gelukkig met een '93er Kawasaki 750, heel comfie . Trouwens, ik tank overal 98 mee, staat hier ook nog een Vespa LX50 met 2V kop en daar mag niet eens die 95 rommel in. Succes en laat het weten:t
 
Starlet zou sws niet ingeruild worden voor de motor hoor hahaha

Ik kan die tandemasser moeilijk achter een 250cc gooien ;)

Wel grappig, mijne heeft ook ongeveer 210k gelopen.

Ik hou rustig aan het internet in de gaten en ik kijk wel wat ik doe.

De auto's van het werk gaan uiteindelijk toch niet weg is vd week bekend gemaakt. Dus we zien het wel. Maar het kriebelt alsnog.. Komende zomer weer volop klussen, dus het is niet zo dat ik mij verveel haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan