Banden GL 1500

Marck

MF'er
27 apr 2003
32
0
Maasbree
Na een tijdje met veel plezier gestuurd te hebben met een ST 1100 ben ik nu in het bezit van een Goldwing gl 1500.Nu ben ik wat sturen betrefd door de Pan wel erg verwend maar ik ben van mening dat ik met een Goldwing toch ook een leuk stukje moet kunnen sturen.
Helaas ben ik niet tevreden over het stuur gedrag van de orginele banden die erop liggen ( Dunlop K 177).Nu heb ik iemand gesproken die met de Dunlop Elite rond rijdt en dit tot volle tevredenheid.Veel grip in de bochten en ook met nat weer.
Heeft hier nog iemand ervaring mee of kan mij iemand vertellen of de BT 020 ook op een GL 1500 te gebruiken is.

Alvast hartelijk dank,

Marck.
 
Aangezien de BT020 ook voor mijn motor te krijgen is, zullen deze banden ook voor de GL te krijgen zijn. Ik ben overgestapt van Metzeler ME880 Marathons (bias ply), welke overigens erg lang mee gingen, naar de BT's (radial). Met een dikke 9k km is de voorband wel binnenkort aan vervanging toe, de achterband kan nog wel ff mee. Het stuurgedrag voor mijn fiets is er met de BT's tov de ME880's wel op vooruit gegaan.
 
Heb inderdaad veel goede dingen gehoord over de Elites, maar zelf heb ik Avon Venom R'op mijn Valkyrie liggen en beter kun je gewoon niet hebben. Ontzettend veel grip, fenomenaal stuurgedrag en erg lange levensduur (zit achter nu op 25000km). Ze kosten ook niet zoveel. Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan