banden na 3400 km versleten?

Joost_sv

Die hard MF'er
18 apr 2004
747
0
Bemmel
ik heb op mijn sv 650s bridgetone BT014 banden...

nu na 3400 km zijn de zijkanten nog helemaal goed qua profiel
maar zijn de middenlijnen versleten...

Hoe kan dit...

Ik rijd bijna iedere dag naar nijmegen toe...
Maar ben ook iedere avond op de dijk te vinden...

Wat is een goede band die redelijk plakt maar de middengedeeltes
harder zijn??

Alvast bedankt

Joost_sv
 
ik heb op mijn sv 650s bridgetone BT014 banden...

nu na 3400 km zijn de zijkanten nog helemaal goed qua profiel
maar zijn de middenlijnen versleten...

Hoe kan dit...

Ik rijd bijna iedere dag naar nijmegen toe...
Maar ben ook iedere avond op de dijk te vinden...

Wat is een goede band die redelijk plakt maar de middengedeeltes
harder zijn??


Alvast bedankt

Joost_sv



Meestal wil dat zeggen dat je heel hard kan rechtdoor maar op de dijk niet veel klaar maakt :X
3400 is trouwens niet veel nee en zeker niet voor zo'n nieuwe band van Bridgestone.
 
haha maar niet hard over de dijk urhm
rijd gewoon met de gemiddelde supersport rijder mee...

maar kan het niet gewoon een slechte band zijn...


Dus jullie hebben allemaal een kaal midden en al het profiel nog op de zijkant :+ :+
Nee gekheid hoor, net wat iemand al melde heb je niet afentoe ffies een burn gemaakt want dan wil het wel hard gaan natuurlijk.
 
3400 km is weinig. zelf rij ik met een michelin op mijn gsx 1100r en rij zeker 5000 km met een band. als ik hem eraf haal zit er nog 1 mm profiel op, met een behoorlijke snelle rij steil. Dus zonder gekke dingen te doen moet je zeker 6000 km kunnen rijden. Of je heb er inderdaad een zondags band op liggen. Pirelli is ook aan te bevelen.

succes
 
ik heb vandaag ook maar een briefje naar bridgestone verstuurd dat het me stug leek dat de banden zo snel versleten...
met alle specs erbij etc.. ben benieuwd wat hun antwoord is...
 
ik heb op mijn sv 650s bridgetone BT014 banden...

nu na 3400 km zijn de zijkanten nog helemaal goed qua profiel
maar zijn de middenlijnen versleten...

Hoe kan dit...

Ik rijd bijna iedere dag naar nijmegen toe...
Maar ben ook iedere avond op de dijk te vinden...
Dan wordt het tijd om gas te geven in de bochten ;) of om hardere bandjes te nemen die beter tegen rechtdoor rijden bestand zijn.
 
Of gas geven in de bochten (en meer bochten rijden, of slingeren) of een BT20 kopen, misschien nog beter de BT45 (verhard in het midden) zelfs... die band is smaller (ziet er minder patso uit maar gaat bijna net zo lang mee als de motor)...
 
Ik zat laatst een advertentie te lezen van michelin. Die zouden ook nieuwe banden hebben die uit verschillende soorten compound bestaan. Loopvlak dus wat harder dan de zijkanten.

groet Mikey
'

Heeft Bridgestone al jaren, de Battlax! Daar is de 014 er ook 1 van.

BT014 is een sportband, dus vrij zachte compound....
 
maar iedereen noemt mijn rijstijl meer dan sportief maar dan zet ik er de volgende keer wel een hardere band op.

Maar ik zal de zijkanten ook nog wel eventjes bij slijten op het circuit op 17 april....
 
heb een reactie terug van bridgestone waar ik dit uit citeer:

Uit ervaringen/verhalen van andere rijders kan ik u melden dat er veel gevarieerde kilometers met de BT-014 gemaakt worden, dit varieert van 3.000 tot 8.000 of zelfs 9.000 kilometers.

dus het is niet gek dat ik zo weinig km kan rijden met de BT014 dus denk dat de volgende toch maar een BT020 wordt!
 
Kijk eens naar de Roadtec Z6 van Metzler. Heb ze er nu 7500 km opzitten en bevallen zeer goed. Hiervoor BT020 achter en BT010 voor na 9000 km vervangen aangezien voor de zijkanten versleten waren en de achterband van nieuws af aan al niet echt beviel in de regen. Slipte erg snel door. Nu totaal geen last van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan