Banden: Offroad+Allroad - Wat is jouw ervaring?

Welke band rijd jij?

  • - Avon

    Stemmen: 3 1,6%
  • - Bridgestone

    Stemmen: 14 7,6%
  • - Continental

    Stemmen: 22 11,9%
  • - Dunlop

    Stemmen: 12 6,5%
  • - Heidenau

    Stemmen: 38 20,5%
  • - Metzeler

    Stemmen: 19 10,3%
  • - Michelin

    Stemmen: 56 30,3%
  • - Pirelli

    Stemmen: 21 11,4%

  • Totaal aantal stemmers
    185
Toevallig, ik ben nog geen 24 uur terug uit Catalonië,
In de omgeving van pals heb ik een weekje off road gereden.
Prachtige streek, en alle bossen zijn gewoon toegankelijk voor off roads.
Genoten van het rijden (met de 1980 morini camel )
De pirelli bandjes had ik voor de gelegenheid gemonteerd, en bevielen prima.
Ik neem aan alle boswegen?
 
Toevallig, ik ben nog geen 24 uur terug uit Catalonië,
In de omgeving van pals heb ik een weekje off road gereden.
Prachtige streek, en alle bossen zijn gewoon toegankelijk voor off roads.
Genoten van het rijden (met de 1980 morini camel )
De pirelli bandjes had ik voor de gelegenheid gemonteerd, en bevielen prima.

heb je tracks van je ritjes?
zou ik wel interesse in kunnen hebben..
😊
 
heb je tracks van je ritjes?
zou ik wel interesse in kunnen hebben..
😊
Sorry, geen gpx bestanden
De bossen zijn gewoon toegankelijk, wegen en paden ook.
Ook alle single tracks, hoewel die soms wat avontuurlijk zijn met de motor 20220308_100117.jpg
 
Zijn de Avon Trailriders geworden. Achter zijn al binnen en net even omgelegd. Was bang dat 110 breed misschien wat vierkant zou gaan staan...
90b9ba06-e625-45b3-986f-e96eacd5cc5e.jpg

Dat valt dus wel mee *O*
 
Daarmee worden de spaanse stranden en het losse zand een uitdaging , daar had ik met de pirelli mt21 al moeite mee.
 
:^
Gravelpaden lijken mij ook een uitdaging.
Als hiermee gravel paden een uitdaging worden kunnen we beter ophouden denk ik..._O-
Een forumlid heeft hiermee op een 200kg+ machine de TET Zweden mee gereden. Moet ons toch lukken op 100 a 110 kg machines.

Strand gaat wel lastig hiermee denk ik, maar ach, kan niet alles uit de straatband hebben he.

Voor het enduro werk heb ik deze mee:
1647531303210.png
 
Als hiermee gravel paden een uitdaging worden kunnen we beter ophouden denk ik..._O-
Een forumlid heeft hiermee op een 200kg+ machine de TET Zweden mee gereden. Moet ons toch lukken op 100 a 110 kg machines.

Strand gaat wel lastig hiermee denk ik, maar ach, kan niet alles uit de straatband hebben he.

Voor het enduro werk heb ik deze mee:
Bekijk bijlage 1738866
En dat is?
 
Je mist de clou.
Een noppenband heeft meer grip op gravel dan die andere band
Als je t met dit soort banden niet red op gravel wegen kun je beter thuis blijven. Aangereden gravel geeft zelfs met 100% straatbanden nog aardig goede grip.
Niet als het er 5cm dik los op ligt, maar dat soort gevallen kan er met de gashendel nog genoeg gedaan worden...
 
Avon Trailriders zijn prima banden voor zo nu en dan een onverhard weggetje terwijl ze voldoende grip geven om ook op het asfalt lol te hebben.
 
Net besloten om de Continental op mijn CRF1000 te monteren. Ik rij met mijn Twin niet echt heftig off the road, hooguit wat Gravel paden en ik vraag me af hoe mensen er hier over denken en wat de levensduur zo'n beetje is. Ik wilde voor de Heidenau Scout gaan maar die schijnen op het moment niet makkelijk leverbaar te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan