als je zoveel snelweg rijdt zou ik voor BT020 voor en achter gaan.. is goed genoeg, why not... of de Metzeler MeZ4, als die in die maat leverbaar is (vast wel).
d207 is ok een prima band, zit een beetje tussen BT-010 en 020 in maar meer richting 010 eigenlijk. Als je zoveel snelweg doet is dat niet echt hard nodig.. BT020 heeft wat zachtere zijkanten en een goeie vorm, stuurt prima hoor.ik heb juist onder mijne een d207 late steken vree content van die bridgestone kan natuurlijk ook goe zijn nognie getest :p
Op dinsdag 25 maart 2003 10:41 schreef twisted Paul het volgende:Volgens mij moet je met een bt020 met voorgeschreven spanning aardig wat km kunnen maken.
ik betaalde voor de 020, 185 euro achter (incl. omleggen)Pirelli dragon gts is ook nog een optie, echter door de grote hoeveelheid BT gebruikers, zal die BT toch een voordeel moeten hebben... prijs?
maar Dunlops worden vaak verkozen bij nat weer (ook uit Moto73) en ditzelfde blad heeft ook een lovend artikel geschreven over de nieuwe 208's. De band scoort in alle opzichten (inclusief de voor jou belangrijke slijtfactor en natweer grip) beter dan de 207.
Setje kost ong. 275 Euro (bij MotoPort).
Koz
Interessant..
Weet je nog welke Moto73 dat was. Ik heb er al 2 jaar een abo op, maar deze waarschijnlijk over het hoofd gezien.
thanx
BT020's zijn dus NIET zachter dan de "oude" BT56's.Ik heb ook een ZZ-R en daar zitten momenteel BT-56's onder. Met nat weer vind ik deze band niet echt prettig.
Nu zijn BT-20's een stuk zachter, maar Dunlops worden vaak verkozen bij nat weer (ook uit Moto73) en ditzelfde blad heeft ook een lovend artikel geschreven over de nieuwe 208's. De band scoort in alle opzichten (inclusief de voor jou belangrijke slijtfactor en natweer grip) beter dan de 207.
Setje kost ong. 275 Euro (bij MotoPort).
Koz
De D208 is gewoon een sportieve band waarvan je echt niet veel kilometers kunt verwachten. BT020 is wel erg slijtvast en desondanks goede grip. Ik heb wel eens een motoragent gesproken die met de BT020 rijdt, en die vond ze prima.
Op woensdag 26 maart 2003 10:27 schreef Bandito Bob het volgende:BT020's zijn dus NIET zachter dan de "oude" BT56's.
De BT020 zit meer in de richting van de "oude" BT57.
Ik dacht juist dat Dunlops altijd wat ronder waren als die Bridgestones.. BT010's vooral staan juist bekend om hun "snelle insturen" oftewel door de puntige vorm. Is niet altijd positief, ook veel mensen zeggen een onderstuurgevoel te krijgen.Dunlop 207 (of 208) voor de sportievere anders is er ook nog de 205 voor de meer toeristen.
Bridgestone vind ik persoonlijk te rond, dunlop is iets puntiger,dus de 207 of 208, maar da's mijn menig.
Rond: Rechtuit iets beter
Puntiger: Rechtuit een stuk(je) minder, bochten een heel stuk beter.
Op woensdag 26 maart 2003 09:37 schreef Koz het volgende:Pfoe, uit het hoofdje niet meer, maar ik dacht een laat nummer uit 2002, waar de nieuwe Buell in staat, of het nummer met de MV Agusta F4.
Maar ik zoek het even op als ik weer thuis ben vanmiddag.
Koz