banden

Zeker O-)

kijk hier maar eens ;)

Zoeken

:W

fietsslot004.jpg


:Z
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moeten dealers gewoon wat concurrerender gaan werken zodat het prijsverschil kleiner word. Dat is het principe van de markt, vraag en aanbod. Ik schaam me ook echt niet als ik met mn eigen online bandjes bij een dealer kom, ik voel me gewoon een kritische consument ;) Tis aan de dealer of ze ook deze consumenten willen helpen.
 
Vind ik wel een beetje stom, ergens anders banden halen en dan monteren bij de motorzaak in de buurt.
ik neem ook nooit mijn eigen eten mee als ik naar een restaurant ga :)


banden kun je nog best doen :Y als je maar niet elke klein onderdeeltje zelf mee gaat nemen

bovendien zit bij de prijs van banden in een motorzaak meestal de montage erin
en betaal je gewoon een stuk meer om "eigen" banden erop te leggen
 
Vind ik wel een beetje stom, ergens anders banden halen en dan monteren bij de motorzaak in de buurt.
ik neem ook nooit mijn eigen eten mee als ik naar een restaurant ga :)

Je betaald toch voor het omleggen ed? Als ze het niet willen: niet meer vragen. Er zijn zat bedrijven die best jouw eigen bandjes er op willen leggen.

Ps er zijn wel degelijk restaurants waar je je eigen eten kunt laten maken, of je eigen wijn mee kunt brengen. Daar is qua prijs wat op bedacht. En als ze er niet zijn, dan wordt het tijd.
 
Volgens mij moeten dealers gewoon wat concurrerender gaan werken zodat het prijsverschil kleiner word. Dat is het principe van de markt, vraag en aanbod. Ik schaam me ook echt niet als ik met mn eigen online bandjes bij een dealer kom, ik voel me gewoon een kritische consument ;) Tis aan de dealer of ze ook deze consumenten willen helpen.


:N bij een online zaak zijn de aantallen banden die erdoorheen gaan vele malen groter dan mij de lokale boer
daardoor is de korting vele malen groter
is nog steeds zo dat er wel erg veel marge zit op een bandje maar er is maar een klein deel van voor de lokale dealer en een groot deel voor de reclame maker

inkoop van de kleinere dealers is bijna hetzelfde als wat jij bij een online bandenboer betaald -O-
 
Vind ik wel een beetje stom, ergens anders banden halen en dan monteren bij de motorzaak in de buurt.
ik neem ook nooit mijn eigen eten mee als ik naar een restaurant ga :)

Ook niet als t je behoorlijk wat knaken scheelt??

Kijk ook even op www.rodamoto.es vele positieve reactie's en ong 80E p.set voordeel. Kun je in t restaurantje zonder je eigen eten mee te nemen toch lkkr eten met 2 personen! :+
 
110/90 - 16 59 V TL FRONT SPORTDEMON
PIRELLI € 73,48*140/70 - 18 67 V TL M/C SPORTDEMON
PIRELLI € 84,70*110/90V16 M/C (59V)250v LASERTEC FRONT
METZELER € 86,63*130/80V18 M/C (66V) TL LASERTEC Rear
METZELER € 105,20*120/80-16 60 V tl BT45F
BRIDGESTONE € 89,56*130/80-18 66 V tl BT45R
BRIDGESTONE € 99,70*120/80-16 60 V tl BT45F
BRIDGESTONE € 89,56*150/70ZR18 (70W) TL BT012RSS
BRIDGESTONE € 151,24*120/80-16 60 V tl BT45F
BRIDGESTONE € 89,56*150/70ZR18 (70 W) tl BT54R
BRIDGESTONE € 139,41
 
Ik heb die van mij via mopedreifen.de
Retegoedkoop, supersnel en in goeie staat geleverd.

bij een online zaak zijn de aantallen banden die erdoorheen gaan vele malen groter dan mij de lokale boer
daardoor is de korting vele malen groter
is nog steeds zo dat er wel erg veel marge zit op een bandje maar er is maar een klein deel van voor de lokale dealer en een groot deel voor de reclame maker


inkoop van de kleinere dealers is bijna hetzelfde als wat jij bij een online bandenboer betaald -O-

Nu weet ik niet waar een dealer zijn banden haalt, bij de fabrikant of bij een online bandenboer maar het lijkt me voordeliger om ze ook als dealer bij de online bandenboer te bestellen?

En als de inkoop van de dealer hetzelfde is met wat ik betaal, waarom ben ik dan per band +-40 euro duurder uit bij een dealer?
 
Ik heb die van mij via mopedreifen.de
Retegoedkoop, supersnel en in goeie staat geleverd.Nu weet ik niet waar een dealer zijn banden haalt, bij de fabrikant of bij een online bandenboer maar het lijkt me voordeliger om ze ook als dealer bij de online bandenboer te bestellen?

En als de inkoop van de dealer hetzelfde is met wat ik betaal, waarom ben ik dan per band +-40 euro duurder uit bij een dealer?

dealer haalt de banden bij een officieel nederlandse importeur (dit zijn ze voor zover ik weet verplicht) en waarom zou een dealer voor de zelfde prijs naar een online boer gaan?

In de meeste andere landen zijn de banden op de een of andere manier gewoon goedkoper

hoe dit allemaal precies zit zou ik ook niet precies weten, dit zou je de importeur/ fabrikant moeten vragen (maar of die je hier antwoord op kunnen/willen geven is ook maar de vraag)

en waarom je bij een dealer meer betaalt??
jij wil toch ook verdienen op wat je doet
ik zelf ben elektro monteur en bij ons zit er ook een marge op van ongeveer 20 %
dit zal bij een dealer niet veel anders zijn
tenslotte zijn de uren die berekend worden net kosten dekkend en de materialen moeten zorgen voor de winst
bovendien zoals ik al poste zit hier over het algemeen het omleggen plus de verwijderingsbijdrage bij inbegrepen
dat is bij de online banden boer niet het geval

ook geeft deze constructie de mogelijkheid om "goede" vaste klanten een korting te geven


dit alles is wat ik hier en daar hoor dus hoeft niet per definitie waar te zijn ;)


edit:

ps ik heb de meeste bandjes ook via dezelfde site als jou gehaald
zeker op de wat duurdere bandjes is dit zeer interesant
ben ook zeer tevreden over hun snelheid van leveren
en ook bij problemen wordt het zo snel mogelijk recht getrokken *O*
 
Laatst bewerkt:
Onzin, een motorzaak is niks verplicht qua inkoop, waar dan ook mee.

Ik gun de motorboer best zijn winst, maar dan is het nog idioot (in mijn geval dan). Mijn achterbandje kost met opzetten bij de dealert €200. Online bestellen kost de band €120 en jij zei tegen mij dat opzetten bij jullie €20 is O-) , dat scheelt dan weer 60 Euro. Vind ik nog een aardig bedrag.
 
Koop maar bij rodamoto, doe ik al vele jaren, heb 2 weken terug mpp 120/70/17 2ct voor en mpr2 2ct voor ong 235 euries incl vat. Verzenden 22 euries maar ik koop meerdere sets en dan is het verzenden gratis! Vandaag besteld meestal 3 dagen later in huis. En het zijn geen bkeus of andere gekke banden gewoon originele banden met hele nieuwe dotcodes. Monteren/balanceren betaal ik 25 euries voor 2 wielen los aangeleverd.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan