hoi allen,
nu heb ik afgelopen jaar een FXR super glide uit 1991 gekocht en het ding wil de bocht niet door.
rijd niet stabiel, duikt opeens in de bocht en als ik een rotonde moet rijden dan wil dat gewoon niet lukken.
Hiervoor altijd supersport gereden, maar ook 'choppers' als CX500 of VN750. En ja, dat er verschil in zit qua rijeigenschappen was me bekend, maar dit is echt dramatisch.
Iedereen roept dat die FXR de best sturende harley is, nou die van mij niet
DUS... op onderzoek uit of er wellicht iets is met de banden omdat op het voorwiel een bredere band ligt dan origineel.
en wat blijkt, ze hebben een roadrunner AM21 MT90-16 zowel voor als achter gemonteerd (130/90-16) en volgens de fabrikant is dit een achterband.
Rijrichting is niet omgedraaid voorop maar het feit dat er een achterband voor gemonteerd is zou volgens mij gewoon aangepast moeten worden naar een voorband
Maar dan, origineel zit er een 19 inch velg in die motor, nu dus 16 inch (3 breed) en sta ik voor de keuze om voor en achter dezelfde breedte te monteren OF een velg te vinden van 19 inch, spatbord vervangen, enz. enz. (geen idee of de voorvork veranderd is, lees: breder gemaakt)
Kortom, advies gevraagd.. banden vernieuwen en dan dezelfde maat hanteren als nu (130/90) of voorkant weer origineel maken (liever niet, veel werk en wellicht kosten) of dunnere band op de bestaande velg (maar dan wordt de voorkant lager, kan ik evt. opvangen door de achterkant wat te verlagen, hier heb ik nog kortere veren voor liggen) of???
Gr,
Marcel
nu heb ik afgelopen jaar een FXR super glide uit 1991 gekocht en het ding wil de bocht niet door.
rijd niet stabiel, duikt opeens in de bocht en als ik een rotonde moet rijden dan wil dat gewoon niet lukken.
Hiervoor altijd supersport gereden, maar ook 'choppers' als CX500 of VN750. En ja, dat er verschil in zit qua rijeigenschappen was me bekend, maar dit is echt dramatisch.
Iedereen roept dat die FXR de best sturende harley is, nou die van mij niet
DUS... op onderzoek uit of er wellicht iets is met de banden omdat op het voorwiel een bredere band ligt dan origineel.
en wat blijkt, ze hebben een roadrunner AM21 MT90-16 zowel voor als achter gemonteerd (130/90-16) en volgens de fabrikant is dit een achterband.
Rijrichting is niet omgedraaid voorop maar het feit dat er een achterband voor gemonteerd is zou volgens mij gewoon aangepast moeten worden naar een voorband
Maar dan, origineel zit er een 19 inch velg in die motor, nu dus 16 inch (3 breed) en sta ik voor de keuze om voor en achter dezelfde breedte te monteren OF een velg te vinden van 19 inch, spatbord vervangen, enz. enz. (geen idee of de voorvork veranderd is, lees: breder gemaakt)
Kortom, advies gevraagd.. banden vernieuwen en dan dezelfde maat hanteren als nu (130/90) of voorkant weer origineel maken (liever niet, veel werk en wellicht kosten) of dunnere band op de bestaande velg (maar dan wordt de voorkant lager, kan ik evt. opvangen door de achterkant wat te verlagen, hier heb ik nog kortere veren voor liggen) of???
Gr,
Marcel