Harley Davidson Sport Glide, wie rijdt er een?

Gisteren even naar HD geweest (voor de lol prijs laten maken )SG inleveren op een Low Rider ST.
Mijn SG 2022 met 750KM op de teller andere zadel en uitlaat en voetsteunen, ik ben wel even verschrokken van de prijs die ik moest laten vallen op de SG(5000€) !
 
Even polsen:wat vinden jullie het gemakkelijkste, originele voersteunen of floorboards ?
 
Laatst bewerkt:
echte floorboards (van de fatboy) vind ik -persoonlijk- op de Sport Glide ideaal, en dan een paar 4 inch risers erbij en de zit is perfect; forward controls vind ik, ongeacht type motor, hopeloos
 
Ik heb nog een origineel voorspatbord van een '99 FXDX liggen en een originele skull sissybar voor eenzelfde FXDX...mocht er iemand interesse hebben?
 
Ik heb geen SG maar een EG, maar persoonlijk ben ik 100% voor floorboards, je heb meer steun, en je kan veel makkelijker je voeten verplaatsen van positie
 
Nogmaals polsen:wat vinden jullie het gemakkelijkste, originele voersteunen of floorboards ??
Zal ook wel beetje met de lengte van je benen te maken hebben wat je het prettigste vindt.
Ik als lange vent (1,93 m) geef de voorkeur aan forward pegs & controls die nog eens extra naar voren zijn verplaatst via een extension set.
Dat heb ik op mijn Dyna Fat Bob.
Maar op mijn nostalgische Softail Deluxe staan pegs niet en horen floorboards.
 
echte floorboards (van de fatboy) vind ik -persoonlijk- op de Sport Glide ideaal, en dan een paar 4 inch risers erbij en de zit is perfect; forward controls vind ik, ongeacht type motor, hopeloos
Hallo PS Rk ik meen gelezen te hebben dat jij ook een Rinehart uitlaat op je SG had staan, nooit geen problemen ondervonden met het management (foutmeldingen)?
 
nee, liep uitstekend met die Rinehart en SE luchtfilter, wel afstelling aangepast
Loop stationair heel onregelmatig ( wel met het origineel luchtfilter )en het lampje (foutmelding P0141)gaat niet meer uit.
HD beweerd dat ze het probleem alleen kunnen oplossen met een tuning !
 
Als je een uitlaat monteert met een betere doorstroming (en ook wat meer geluid) is het ook goed om je inlaat daarop aan te passen, dus een luchtfilter met betere doorstroming; in dat geval dient je software daar ook op aangepast te worden (bv dmv HD power vision software) en dat kan je ook tuning noemen en kost wat geld
 
Deze week een avondrit gemaakt, vroeg donker.... en dan valt me op dat het zicht slecht is. Iemand al eens een upgrade van de koplamp geprobeerd?
 
en dat ziet er dan zo uit
IMG_20211227_150858.jpg
 
Dat ziet er bovendien lekker imposant uit! Nooit van gehoord, passinglights. Heb je die constant aan, in het donker? Makkelijk zelf te installeren?
 
Nooit van gehoord? ik denk dat meer dan de helft van alle Road Kings en Softails met deze passing- of ook wel auxiliary lights rondrijdt........voor de Sport Glide levert Harley echter geen montsgebeugel, maar anderen leveren die gelukkig wel (heb er nog een te koop.....); bediening via de linker raw schakelaar na kleine aanpassing en er is al een controle lampje in de teller voorzien; ik heb de lampen wel altijd aan staan; montage is dankzij YouTube simpel
 
Zoek maar eens op "Revelator Alf en Sport Glide" dan kom je veel YouTube filmpjes tegen met zeer praktische info over de Sport Glide, oa. Hoe je extra lampen aansluit; het aansluiten en monteren kost maar een paar uur, alle filmpjes bekijken langer😎
 
Goedendag,
Net sportglide aangeschaft.
Kwam er ook achter dat de ruimte tussen de voorkant van het achterspatbord (dus tegen de accu en het elektrisch deel aan) en het frame zo groot is dat modder en water tegen de onderkant van het zadel en het elektrisch deel aanslaat. Slecht afgewerkt. 1 van jullie noemde dat crazy hole.
Praktische tips?
 
als je praktische tips en oplossingen voor een Sport Glide zoekt , kijk dan naar de YouTube filmpjes van Revelator Alf, daar kwam, dacht ik, ook eens een voorbeeld van een rubberen flap voor het achterspatbord voorbij; neem er de tijd voor, hij heeft veel geproduceerd over de SG en het is erg nuttig
 
Terug
Bovenaan Onderaan