Bandenkeus zx6r '96

sjorsjansen

Rookie
12 feb 2008
8
0
Arnhem
Hallo,
Ik heb sinds twee maanden een kawasaki zx6r uit ’96. Nu heb ik na de koop een setje michelin pilot power banden aangeschaft. Deze doen het uitstekend op mijn motor maar ik zie het profiel er met de dag vanaf slijten, aangezien ik geen geldboom in mijn tuin heb is mijn vervoer en hobby wel erg duur op deze manier. Nu heb ik de vorige keer ook gekeken naar de michelin pilot road2 waar ik waarschijnlijk meer km mee kan rijden alleen weet ik niet of deze voldoen aan mijn eisen die ik op zondagen aan mijn motor stel. Ik trek dan flink aan het gas en probeer ook de bochten snel (voor een beginnend motorrijder) te nemen. Heeft iemand ervaring met de pilot road2 banden op een sportmotor? Graag jullie mening en ervaringen met deze banden of een mogelijk alternatief.

Groeten Sjors
 
zolang je de meeste bochten niet met je knie aan de grond rijd is zo'n pilot road een prima bandje, hoop sport rijders rijden ook met een bt020/021 of diablo stada
eis is echter wel dat jeje banden goed warm rijd voordat je echt gaat sturen, maar dat is met elke band het geval ;)
 
Hallo,
Ik heb sinds twee maanden een kawasaki zx6r uit ’96. Nu heb ik na de koop een setje michelin pilot power banden aangeschaft. Deze doen het uitstekend op mijn motor maar ik zie het profiel er met de dag vanaf slijten, aangezien ik geen geldboom in mijn tuin heb is mijn vervoer en hobby wel erg duur op deze manier. Nu heb ik de vorige keer ook gekeken naar de michelin pilot road2 waar ik waarschijnlijk meer km mee kan rijden alleen weet ik niet of deze voldoen aan mijn eisen die ik op zondagen aan mijn motor stel. Ik trek dan flink aan het gas en probeer ook de bochten snel (voor een beginnend motorrijder) te nemen. Heeft iemand ervaring met de pilot road2 banden op een sportmotor? Graag jullie mening en ervaringen met deze banden of een mogelijk alternatief.

Groeten Sjors
hoeveel rijd jij per dag dan :+ Volgens mij moet je met een MPP achterbandje wel een duizend of 9 kunnen doen.....iig probeer het eens in Het ZX-6R after after party topic deel 27, daar zitten wel wat ervaringsdeskundigen :+ ik denk dat een MPR2 voor de meesten wel voldoet, ook voor mij waarschijnlijk. :+ |(
 
Laatst bewerkt:
In de winkel zeiden ze me dat je er ongeveer 3000 tot 4000 mee doet en ik rij er ongeveer 100 per dag waarbij het optrekken natuurlijk zorgt dat ik eerder bij de 3 dan bij de 4 duizend zal komen.
 
met de dag eraf zien slijten is idd wel erg veel :P
mijn supercorsa's gaan gemiddeld 3k tot 4k mee en die zie ik zelfs niet na elke rit extreem slijten :P
het is natuurlijk ook afhankelijk van je rijstijl, maak je veel snelweg km's en geef je alleen veel gas op rechte stukken dan slijt je band hard in het middenstuk, rijd je echter ook stevige bochten dan slijt je band gelijkmatiger af :Y
 
In de winkel zeiden ze me dat je er ongeveer 3000 tot 4000 mee doet en ik rij er ongeveer 100 per dag waarbij het optrekken natuurlijk zorgt dat ik eerder bij de 3 dan bij de 4 duizend zal komen.
geloof het toch niet, als je er maar 3 a 4 duizen km mee doet is de bandenspanning waarschijnlijk te laag voor je MPP...
 
Voor 2.7 en achter 2.9. En voor de Power staat officieel toch 3 tot 4 heb ik me laten vertellen. Maar als je met een power al 9000 zou kunnen hoeveel zou de road2 dan aan moeten kunnen?
 
Laatst bewerkt:
De Pilot Road 2 is prima geschikt voor jouw gebruik. Je zou kunnen overwegen om er voor een Power op te houden, en dus achter de Road (voor meer snelwegkilometers).
 
mijn pilot powers op m'n sv650s van een aantal jaar geleden, gingen ongeveer 6000km mee...
Diablo's, gewone corsa's zijn ook fijne banden maar warmen weer iets minder snel op dan de powers voor mijn gevoel, maar gaan wel langer meer 9000km ongeveer
(achterband dan)
 
Gewoon lekker een setje MPR2 erop gooien. Perfecte band. Laat je niets wijsmaken dat je per-se MPP2 moet hebben oid, want daar haalt 90% van motorrijdend NL toch niet het maximum uit waarvoor men ze aanschaft.

Heb zelf onder mijn sportbrommert de MPR2 eronder liggen, zalige band. Bij zowel nat en kou als op een warme droge dijk is het perfect. Bandjes kan je heel mooi tot op de rand toe oprijden net als een MPP2.
MPR2 is gewoon een héél sportieve tourband. ( meer sport dan tour ) Lees het topic even door. Bijna niets dan tevreden klanten, ook met lichte en zware sportfietsen.


zolang je de meeste bochten niet met je knie aan de grond rijd is zo'n pilot road een prima bandje
Onzin...


eis is echter wel dat jeje banden goed warm rijd voordat je echt gaat sturen, maar dat is met elke band het geval ;)
Briljant...

MPR2 is snel op temp hoor. Iets langzamer als de MPP.

Op de MPR2 hebben de zachte compound wangen ook een veel groter oppervlakte dan op de MPP2, het loopvlak is weer net wat slijtvaster voor meer km's.
Ga je geen spijt van krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan