Raar probleem: mijn voorband is veel sneller versleten als mijn achterband. Beide macadam's zaten er nieuw op toen ik 'em kocht.
Nu is ook het slijtage patroon heel raar. Als je de "blokjes" in het profiel bekijkt is het deel wat het eerst de weg raakt aanzienlijk minder versleten dan het deel wat als laatste de weg raakt. (Hoop dat ik het goed uitleg)
Komt dit door verkeerd ingestelde vering of iets dergelijks? Ik wil dit graag op laten lossen voor ik er nieuwe banden omheen leg...
Iemand nog tips voor goede banden, ik zat eigenlijk te denken aan BT010's...
Wordt veroorzaakt door hard remmen. Het deel dat als eerste de weg raakt "slipt" als het ware een klein beetje.
bt010 gewoon doen krijg je geen spijt van
Daarnaast, als dit patroon zichtbaar is is je band nog NIET aan vervanging toe, tenzij je loopvlak op het rechte gedeelte verdwenen is. Dan geen risico's nemen en nieuwe monteren. Keus is aan jou.
Low budget en toch maximale grip? Schaf eens een ex-race band aan waarmee slechts enkele trainingen is gereden (er is genoeg te koop).
Gaat dus BT010 worden... THNX!
Mijn volgende band op de R6 wordt een BT020.
Heb nu BT010 eronder. Perfecte band, maar ik haal er lang geen 4000km mee. Nu ik vaker met iemand achterop rij merk ik helemaal dat hij gigantisch snel slijt.
Joking had ook BT010 onder zijn CBR600 en is overgegaan op BT020. Hij merkt qua grip weinig verschil.
p.s. Ik praat hierboven dus over een achterband. Voorband blijft gewoon BT010. Die gaat redelijk lang mee.
Op maandag 17 juni 2002 18:42 schreef twisted Paul het volgende:Als je maar 4000km met een bt-010 doet zal je
rijstijl ook wel om een bt-010 vragen, dan geef
je hem er goed van langs volgens mij
Op maandag 17 juni 2002 18:42 schreef twisted Paul het volgende:
...
Als je maar 4000km met een bt-010 doet zal je
rijstijl ook wel om een bt-010 vragen, dan geef
je hem er goed van langs volgens mij
...
Ik heb een keer een stuk met een zachte band gereden met een maatOp maandag 17 juni 2002 18:42 schreef twisted Paul het volgende:rulletjes
zaten op het loopvlak...band brandde dus gewoon
op in het niks..
Heb dus nu al beetje een autobandje..
Low budget en toch maximale grip? Schaf eens een ex-race band aan waarmee slechts enkele trainingen is gereden (er is genoeg te koop). Kan je minimaal nog een half jaar voor weinig geld flink raggen, terwijl je maar een paar Euro's kwijt bent aan aanschaf en opleggen. Deze banden zijn over het algemeen alleen aan de zijkant gebruikt, dus bijna nieuw loopvlak in het midden!