Bandenspanning Michelin pilot banden

degrees

Die hard MF'er
13 nov 2007
330
0
Beste mensen,

Heb onlangs nieuwe banden onder mijn suzuki gsx r 600 laten monteren.
Alleen weet ik niet wat een goede bandenspanning is voor op de weg, voor en achter..

Kan iemand me helpe ?
 
2.25 voor, 2.5 achter bij "normaal gebruik", 2.5 voor en 2.9 achter bij zware belading of lange snelwegritten, volgens Michelin.
De standaard waardes worden door veel rijders wat verhoogd omdat de Michelins wat meer vervormen op motoren boven de 200 kilo.

Kun je overigens gewoon vinden op de website als je ff de moeite had genomen, dus waarom beschuldig je dan een ander ervan dat hij niet serieus is?
 
Laatst bewerkt:
Het is maar wat je fijn vind rijden.

Alles tussen de 2.2/2.6 en 2.5/2.9 (V/A) word voor op straat wel als normaal gezien. Als je altijd alleen rijd kan je achter nog wel iets zachter doen. En altijd koud meten natuurlijk. :)

Zet ze zelf altijd op 2.3/2.6
 
Laatst bewerkt:
2.25 voor, 2.5 achter bij "normaal gebruik", 2.5 voor en 2.9 achter bij zware belading of lange snelwegritten, volgens Michelin.
De standaard waardes worden door veel rijders wat verhoogd omdat de Michelins wat meer vervormen op motoren boven de 200 kilo.

Kun je overigens gewoon vinden op de website als je ff de moeite had genomen, dus waarom beschuldig je dan een ander ervan dat hij niet serieus is?

2.5 achter 2.7 voor






:)


Check de woordjes voor & achter eens :+
 
ok heel globaal dus, wel lastig met koude banden laten meten want alsje naar de pomp rijdt dan is je band meestal al warm
Woon je 20km van de dichtstbijzijnde pomp ofzo. :? Zou ze zoals al gezegd is wel meten met een los metertje. Van die dingen bij de pomp klopt vaak weinig.
ja maar is dat mischien niet gebaseerd om minste slijtage 2,5 om 2,9 gezien de hogere druk dus minder wrijving
Met 2.5/2.9 heb je grip zat om flink door te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan