De wijzer blijft staan op de gemeten spanning en dat rode knopje is bedoeld de wijzer weer te 'resetten'. Nu scheelt het zo'n 0.1 a 0.2 bar of ik meet met het rode knopje ingedrukt of niet. Weet iemand wat de bedoeling is? Ik wil hem zowieso nog een keer gaan 'ijken' omdat ik niet verwacht dat zo'n goedkoop ding heel nauwkeurig is. Maar als ik de afwijking eenmaal weet...prima.
hoe doe je datIk heb bij de Brezan een bandenspanningsmeter gekocht van carpoint.
[afbeelding]
De wijzer blijft staan op de gemeten spanning en dat rode knopje is bedoeld de wijzer weer te 'resetten'. Nu scheelt het zo'n 0.1 a 0.2 bar of ik meet met het rode knopje ingedrukt of niet. Weet iemand wat de bedoeling is? Ik wil hem zowieso nog een keer gaan 'ijken' omdat ik niet verwacht dat zo'n goedkoop ding heel nauwkeurig is. Maar als ik de afwijking eenmaal weet...prima.
hoe doe je dat
Een keer bij de bandenboer langs gaan. Vragen wat hij meet en vervolgens je eigen meter erop zetten. Dan weet je wat jouw afwijking is.
Een keer bij de bandenboer langs gaan. Vragen wat hij meet en vervolgens je eigen meter erop zetten. Dan weet je wat jouw afwijking is.
Damn...wat zijn jullie miere(n)neukers :-)
Ja...ik meet hem bij meerdere waarde.
Ja...ik weet dat het geen super ding is.
Ja...ik controleer graag ff snel mijn banden thuis voor ik op weg ga.
~
goeie instelling als die 1 of 2 tiende naast zit heb je toch een aardig uitgangs punt ook grote kans dat die het beter doet dan vele tankstation pruts apparaten.
Juist. Het gaat er neem ik aan niet om de juiste bandenspanning voor op het circuit te hebben maar er zeker van te zijn dat je niet met een te zachte band gaat rijden.
Heb ik wel eens gehad met mijn vorige motor: hij stuurt wat wazig was mijn klacht. Maat van me meet de bandenspanning en die bleek 1,5 ipv 2,5 bar te zijn, oeps.
Dit soort situaties kun je dus met de brezanmeter goed voorkomen.
Ik moet wel toegeven dat ik nu zo'n digitale heb gekocht deze was en goedkoop en nauwkeurig (voor zover hij geijkt is)
Een keer bij de bandenboer langs gaan. Vragen wat hij meet en vervolgens je eigen meter erop zetten. Dan weet je wat jouw afwijking is.
Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat de afwijking van het metertje constant is. Dat is namelijk juist het probleem met goedkope mechanische instrumenten.
Zo'n digitaal dingetje is veel beter, daar zit een sensor (chip) van maar liefst 0,01 cent in die wel erg nauwkeurig is. De ANWB verkocht die dingen voor 2 euro, ik weet niet of die actie er nog is.