Bandenwarmers worden warm maar niet heet

svsJan

MF'er
26 aug 2010
247
3
boxmeer
Hallo,

Ik zit dus met een probleempje, zoals de titel al zegt de bandenwarmers worden wel warm (60 graden) maar niet heet (+-80 graden). Na een half uur springt het lampje keurig op groen, en naar goed 45 minuten heb ik ze voor en achter op circa 60 graden gemeten.

De warmers zijn ong 1.5 jaar oud en het wolfraam draad komt er (nog) niet door heen. Mijn vermoede is dat er iets niet klopt bij de thermostaat.

Heeft iemand al eerder een thermostaat uit elkaar gehaald, of zijn er mensen die ditzelfde probleem hebben gehad.

Met vriendelijke groet,
Jan
 
Nee er zitten geen 2 standen op, gewoon inpluggen en gaan.

Troy, we hebben het over Verheul bandenwarmers.
 
Als je bandenwarmers gebruikt op de paddock, dan kan buitentemperatuur in combinatie met wind zeer nadelig werken op de te behalen bandentemperatuur!
 
Ik heb idd al meerdere temp meters gebruikt, infrarood en een "vleesprikker" voor banden

Ik heb ze getest in mijn kelder, windstil en ongeveer een graad of 17, 18
 
Ik heb idd al meerdere temp meters gebruikt, infrarood en een "vleesprikker" voor banden

Ik heb ze getest in mijn kelder, windstil en ongeveer een graad of 17, 18

In dat geval zal het euvel vast en zeker gelegen zijn in de thermostaat, mits geen draadbreuken!
 
Laatst bewerkt:
Nou ik kan je melden dat er aardig kwaliteit verschil en dan ook prijs verschil zit in banden warmers en geloof me. Die van verheul zijn niet duur en ook niet de beste....
Ik heb ze namelijk ook nog steeds liggen maar ze worden gewoon niet erg warm.
Inn het begin wel maar na een tijdje niet meer.
Ik gebruik ze als reserve. Dus eigenlijk gebruik ik ze niet maar ik heb ze nog wel liggen.

Als je goede wilt die nog een beetje betaalbaar zijn moet je die van Ten Kate halen (die heb ik) :

http://www.tenkateracingproducts.co...rewarmerset-one-xl-black-600-1000cc-1171.html

en deze zijn helemaal goed: TTSL - Rennsporttechnik, Tuning, SSP , Superbike , Verkleidungen , Reifenwärmer, Aachen , Linnich , Düren , Köln , Landshut , München

succes...
 
Nou ik kan je melden dat er aardig kwaliteit verschil en dan ook prijs verschil zit in banden warmers en geloof me. Die van verheul zijn niet duur en ook niet de beste....
Ik heb ze namelijk ook nog steeds liggen maar ze worden gewoon niet erg warm.
Inn het begin wel maar na een tijdje niet meer.
Ik gebruik ze als reserve. Dus eigenlijk gebruik ik ze niet maar ik heb ze nog wel liggen.

Als je goede wilt die nog een beetje betaalbaar zijn moet je die van Ten Kate halen (die heb ik) :

http://www.tenkateracingproducts.co...rewarmerset-one-xl-black-600-1000cc-1171.html

en deze zijn helemaal goed: TTSL - Rennsporttechnik, Tuning, SSP , Superbike , Verkleidungen , Reifenwärmer, Aachen , Linnich , Düren , Köln , Landshut , München

succes...

Goede prijzen ook, zeker die van Ten Kate.
 
Bandenwarmer aan de kant van de thermostaat goed "uit elkaar trekken". Als de draden daar te dicht op elkaar liggen meet de thermostaat een te hoge temperatuur en schakelt hij uit.
 
Ik zweer bij chickenhawk, ttl, of capit. Neem dan de iets duurdere uitvoering. Want een 100,- meer of een dikke highsider in de eerste bocht. Het is de investering meer dan waard.
 
ik heb ze gemeten en bij instelling 80 graden meet ik dan tussen 78 en 80.5 gradren over de breedte.
wel lang in de warmers houden. velg moet ook mee warmen. en in de pitbox met deuren dicht of buiten in de wind maakt nog al verschil , ook met goede warmers.
my two cents dus vor zover
 
Mocht er interesse zijn, ik heb nog een set zgan Capits die ik gebruik als reserve, die ik eventueel wel wil verkopen.

En idd zoals hier eerder gezegd: Capits, Chickenhawk, TTSL of Bandit Colts zijn wel de topmerken......met bijbehorend prijskaartje, dat dan weer wel.
 
Laatst bewerkt:
full
 
Bandenwarmer aan de kant van de thermostaat goed "uit elkaar trekken". Als de draden daar te dicht op elkaar liggen meet de thermostaat een te hoge temperatuur en schakelt hij uit.

Dankjewel voor de tip! Hier was ik na opzoek.

Maar even voor de zekerheid, de kant van de thermostaat is dezelfde kant als waar de stekker "binnenkomt" toch? Niet dat ik dadelijk mijn hele warmer open heb liggen opzoek naar de thermostaat:P
 
Irc zijn top. Had hiervoor chicken hawk en verheul. Beide wel warm maar niet heet. Moest je og rusig aan doen eerste rondje. Met IRC kannje vol weg.. Banden zijn 80-90 graden.
Hierdoor ook veel beter je druk in de band af te stellen..
 
haal ze maar bij ten kate dan kun je er nog mee terug als er wat mee is
TK is een super toko, niets van te zeggen, haal er bijna alles/
Maar ik heb mijn motor ff gestart en in zn versnelling gezet met de CH warmers er nog om :X |( :X |( :( niet zon helder moment, maar toen dus ff opgestuurd naar (hoe heet de man ook weer) van CH europe in Hoogeveen en voor 3 tientjes had ik ze weer gerepareerd, gecheckt en terug. :} :} :} super service, en ik heb ze daar niet eens gekocht
Worden nu dus weer gewoon 85 graden en als ik de regelaar op 90 zet dan worden ze er 90, geen probleem
 
Laatst bewerkt:
TK is een super toko, niets van te zeggen, haal er bijna alles/
Maar ik heb mijn motor ff gestart en in zn versnelling gezet met de CH warmers er nog om :X |( :X |( :( niet zon helder moment, maar toen dus ff opgestuurd naar (hoe heet de man ook weer) van CH europe in Hoogeveen en voor 3 tientjes had ik ze weer gerepareerd, gecheckt en terug. :} :} :} super service, en ik heb ze daar niet eens gekocht
Worden nu dus weer gewoon 85 graden en als ik de regelaar op 90 zet dan worden ze er 90, geen probleem

_O-

Heb zelf ook CH's. Top dingen :Y Worden idd echt goed warm

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan