Bandit 1200S niet aan de gang te krijgen..

DJM009

Rookie
21 apr 2007
8
0
Hoi,


Ik heb vanmiddag na 3 weken mijn bandit 1200S proberen te starten. De motor hangt continu aan de druppellader. Echter 1 probleem is, en dat heb ik 3 weken geleden al ontdekt dat de choke het niet meer doet. Hier moet iets misgegaan zijn bij het staan deze winter. Maar dat lijkt me vreemd want de motor is niet van zijn plaats geweest.
Overigens als ik de choke aanzet, dan zie je wel dat er iets bovenin de kabel beweegt.


Ik moet nu dus starten zonder choke. Helaas zonder succes. Want bij niet al te lang proberen is de accu natuurlijk leeg.

Ik heb de accu net 2,5 uur weer laten bijladen aan de optimate. Dan lijkt het af en toe of hij wil, maar dan doet hij het toch niet. En na een aantal keer proberen is de accu uiteraard weer leeg.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. De accu weer helemaal vol laten worden en dan weer proberen??

Al jullie tips en suggesties zijn welkom!


Groetend,


DJM009.
 
Laatst bewerkt:
Crabs = carbs = carburateurs

KillSwitch = rode knop op rechterstuurhelft waar je je motor mee kunt uitzetten

Met de rode pijl is het piefje wat JanB bedoelt aangegeven. Dit is bij een B12 iets anders maar scheelt niet veel. Door dit naar links en rechts te verschuiven bedien je de choke

[afbeelding]

Boven je tweede bougie bij de blauwe pijl zit een slangtje voor de carteronluchting. Als je deze lostrekt en in het slangetje wat starthulp spuit wil hij ook wat sneller starten

edit: zo een banditblok blijft toch geil :9~ :9~~

Dat piefje is toch om het stationair toerental te regelen bij warm gelopen blok???
 
Hey Juupke,
Je had het helemaal goed. De accu was volgeladen en toen heb ik dat piefke zoals jij het noemt uitgetrokken en klemgezet met een mesje. 1x starte en vroem daar ging hij al. In de buurt van dat piefke komt ook een kabel naar binnen. Ik vermoed de kabel die vanaf de choke aan het stuur komt. Die trek je gelijk mee uit. Ik heb de motor even 2 min stationair laten draaien. Toen het mesje weghaald (waardoor de choke dus weer uitgaat) en ben vervolgens gaan rijden. Zo'n 15 km. Helemaal probleemloos. Dadelijk komt de wat grotere tocht.
Ik wil je bij deze dus bedanken voor het idee. Moet ik nu die kabel laten gaan vervangen van de choke of kan ik dit systeem met dit mesje blijven toepassen?? Want als er nu weer regelmatiger gereden wordt zal het ook nog zeldzaam voorkomen dat de choke gebruikt moet worden he?


Nogmaals bedankt, ook de rest uiteraard voor hun ideen en bijdragen!


PS: ik hoor in de buurt waar ik dat piefke heb uitgetrokken wel een soort van tikken. Is dit het vonken van de bougie?


Als je motor gewoon goed afgesteld is dan zal je toch bij koude motor de choke moeten gebruiken bij het starten. Ook als je de motor elke dag gebruikt.

Zou dus toch maar de choke (laten) maken als ik jou was.
 
Hey Juupke,
Je had het helemaal goed. De accu was volgeladen en toen heb ik dat piefke zoals jij het noemt uitgetrokken en klemgezet met een mesje. 1x starte en vroem daar ging hij al. In de buurt van dat piefke komt ook een kabel naar binnen. Ik vermoed de kabel die vanaf de choke aan het stuur komt. Die trek je gelijk mee uit. Ik heb de motor even 2 min stationair laten draaien. Toen het mesje weghaald (waardoor de choke dus weer uitgaat) en ben vervolgens gaan rijden. Zo'n 15 km. Helemaal probleemloos. Dadelijk komt de wat grotere tocht.
Ik wil je bij deze dus bedanken voor het idee. Moet ik nu die kabel laten gaan vervangen van de choke of kan ik dit systeem met dit mesje blijven toepassen?? Want als er nu weer regelmatiger gereden wordt zal het ook nog zeldzaam voorkomen dat de choke gebruikt moet worden he?


Nogmaals bedankt, ook de rest uiteraard voor hun ideen en bijdragen!


PS: ik hoor in de buurt waar ik dat piefke heb uitgetrokken wel een soort van tikken. Is dit het vonken van de bougie?
Allereerst mag JanB alle kredie voor de oplossing krijgen, ik heb er alleen een verduidelijkend fotootje bij gezet :)

Als jij het niet erg vind om iedere keer als je je bandiet wilt starten wat wilt aanklooien met een mesje hoef je de kabel niet te vervangen :P . Maar voor die paar euro's wat die choke kabel kost zou ik hem zo snel mogelijk (laten) vervangen.

Wat je hoort tikken dat zijn de kleppen. Dit is vrij normaal bij een Bandit. Als de bandit zijn normale beurten heeft gehad met kleppen stellen, zou ik er niets aan doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan