BandtiChiel goes 60* V-Twin

BanditChiel

Die hard MF'er
7 feb 2003
288
0
Vlaardingen
Zo, sneller dan snel; ik heb in twee maanden tijd m'n Bandit verkocht een en Aprilia SL 1000 gekocht!! Een goeie deal kan je natuurlijk niet laten liggen...
Heb overigens m'n Bandiet paticulier verkocht en Falco bij een motorzaak. Kan deze waarschijnlijk volgende week ophalen. Jammie!

Lekkere start van het seizoen, dacht ik zo.

full
 
Gefeliciteerd man, een geweldige keuze. Daar krijg je geen spijt van. Ik heb zelf ooke en Falco met dezelfde kleur.

Restrictie eruit en een paar andere dempers geven je nog een grotere grijns.

Groeten Wreckerrm
 
He Wreckerrm,

Thanx! Op deze fiets zit inderdaad nog de restrictie... gaat er wel vanaf! Ik hoorde dat dat de prestaties van de fiets ook ten goede komt?!

Wat voor een dempers heb jij er dan nu onder hangen?
 
Ooh, ik zie het al:
'The one and only Aprilia SL1000 Falco, derestricted, BMC Airfilter, LeoVince Evolution II, 15 T front Sprocket'
 
Hallo Bandit Chiel

Hij is mooi :9

Heb je er al op gereden? Zoja , dat rijd zeker heel anders als je bandit?
Succes en veel veilge km-ers toegewenst
 
Inderdaad Leo's in deze post SL 1000 Falco vind je nog foto's

Ik zit nu nog te wachten op een nieuw ruitje. Een Puig Touring smoke. Mijn huidige heeft melkvlekken door gemorste benzine. De tankopening is wat krap en het ging ff mis. Dus oppassen.
 
Zo, sneller dan snel; ik heb in twee maanden tijd m'n Bandit verkocht een en Aprilia SL 1000 gekocht!! Een goeie deal kan je natuurlijk niet laten liggen...
Heb overigens m'n Bandiet paticulier verkocht en Falco bij een motorzaak. Kan deze waarschijnlijk volgende week ophalen. Jammie!

Lekkere start van het seizoen, dacht ik zo.

(Afbeelding)

nou jij ook gefeliciteerd met je mooie motor! heel strikt gezien heb je in 1 week je bandit verkocht en een falco gekocht ;)
met ouwe motor gaat t goed, loopt priam ondanks de kou en ik denk dat ik flink wat moeite moet gaan doen om hem over 3 weken van mijn vriend af te pakken ;)
heel veel plezier met je nieuwe aanwinst
 
Gefeliciteerd... Mooie motor.

Zat er ook aan te denken om een Falco te kopen, maar kon een betere deal doen met een Honda VTR..

Veel plezier ermee...
 
Hoera! Weer een Falco rijder erbij. Is een wereld-fiets. Heb de mijne sinds augustus vorig jaar en ben er al mee op vakantie geweest. Echt geweldige motor voor langere ritten op hoge snelheid.

Verder issie gewoon super-mooi! :9
 
Hai,

ik wil ook de overstap maken van een bandit naar een Vtwin (Honda VTR), ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn qua rijstijl, die zou toch wel heel anders zijn. Heb je er al een goed stuk op proefgereden en wat viel jou op (nadeel of voordeel)?

Ilse
 
Heb je er al een goed stuk op proefgereden en wat viel jou op (nadeel of voordeel)?

Ilse

Twee weken geleden heb ik zo'n 1,5 uur mogen rijden op een Falco. Zowel door de stad, toerweggetjes als de snelweg heb ik bereden en is mij allen goed bevallen. Het rijden op een V-Twin vraagt om een veel activere manier van rijden, maar dat is nou juist waar ik naar opzoek was/ben.
Je voelt het blok veel beter lopen dan van de Bandit. Meer trillingen, maar ook meer geluid [zpwel mechanisch als demper]. Voor mij is dit meer motorbeleving...

In princiepe is de Firestorm hetzelfde; ook een V-Twin met een activere motordeelname. Maar toch lopen de eigenschappen van Falco en de Firestorm nogal uiteen.

Persoonlijk vind ik het ontwerp van de Falco mooier en meer van deze tijd... Maar ja, dat is logisch want de Firestorm stamt van halverwege de jaren '90 en de Falco van eind 1999.

Ik moest wel even wennen aan de andere zit t.o.v. die van de Bandit. Maar je kunt perfect toeren met deze motoren, maar met veel meer fun en zeker meer bottom power.
 
Laatst bewerkt:

Thanx

Ik moet zeggen dat ik bij deze moto echt gevallen ben voor het design. De proefrit is pas veel later gekomen, dus het bleef lange tijd een beetje een gok. Maar het is dus helemaal 'goed' gekomen!

Mijn Falco is van eind 2000 met een kleine 11 dKm op de teller. De restrictie zit er nog op... wellicht in de zeer nabije toekomst wordt deze verwijderd. Eerst maar eens gaan halen dat ding en :]
 
De restrictie zit er nog op... wellicht in de zeer nabije toekomst wordt deze verwijderd.

Bij aflevering meteen eruit laten halen, die restricties!!! Je kent die motor niet meer terug!!! (oh ja , was je nieuwe.... maar toch meteen laten doen...)
Kheb zelf dan wel geen Falco, maar een Mille; zelfde verhaal.

Proficiat met je aankoop, veel plezier ermee!! (maar das geen probleem met een Appie.... :9~ )
 
Je hebt in ieder geval de juiste kleur gekozen. Ik probeer nu al een tijdje mijn Falco te laten zweven, maar het wil nog niet echt lukken....

full
 
Nou gielus ziet r wel aardig uit ;)
Ik zou die restrictie er ook maar laten uithalen, dan kan ik tenminste ook es een keertje egt gas geven zonder bang te worden dat je achterblijft :X

Veel mooie kilometers toegewenst (met mij in je kielzog natuurlijk)!





gelukkig kent BanditChiel ondergetekende en de echte waarheid...

Dat we maar weer snel samen :]
Michiel
 
Hai,

ik wil ook de overstap maken van een bandit naar een Vtwin (Honda VTR), ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn qua rijstijl, die zou toch wel heel anders zijn. Heb je er al een goed stuk op proefgereden en wat viel jou op (nadeel of voordeel)?

Ilse

Ha die Ilse,

Ik heb redelijk veel op de VTR van mijn naamgenoot gereden en de VTR van hem kent 2 nadelen (onderkend ie ook zelf na 25000 km op dat ding):
1) Hij is niet echt soepel onderin, het veetwin koppel is dus pas bruikbaar vanaf 4000 tpm want anders trilt/bokt ie teveel en dat voelt niet goed aan
2) Drankzucht ism een kleine tank. Ik zou altijd voor het model na 2001 gaan omdat die een grotere (ik geloof 19 liter) tankinhoud heeft. Een relatief hoger verbruik is niet zo lastig maar een kleine actieradius wel.

Voordelen:
Stuurt strak en stabiel
Nog redelijk toeristisch ingesteld
Gebruikelijke karakter/geluid zaken
hogere (bruikbaar want sterk waar het telt -> middenin) vermogen tov je bandiet

Hopelijk gaan we nog es toeren!

Michiel
 
gelukkig kent BanditChiel ondergetekende en de echte waarheid...

:X

Thanx Miggel.

Ik laat de restrictie er nu niet direct uithalen, omdat het namelijk geen Aprilia dealer is/geweest. Ik kijk dan nog of ik het laat doen of zelf doe. Ik hoor de een dat je het zelf kunt doen en de ander dat er dan nog wel een xtra afstelling moet komen... 4-weg test??! Of zoiets...

Drie maanden garantie, dus in de drie maanden gaan wij veel :]
 
hoi ilse dit is vtrmarcel (van de basisschool) ga je nu toch voor een vtr, nou hele goede keus. heb hem nu ongeveer een jaar en hij bevalt nog steeds op alle fronten het is een makkelijke motor om mee te rijden en doet alles wat je wilt, en ook goed geschikt voor het vrouwlijk geslacht. (mijn vriendin rijd er bijna meer op dan ik ) trouwens misschien zie ik je wel weer bij de megemeeting dit jaar . groetjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan