Bedrading van nieuwe snelheidsmeter

8 sep 2018
47
3
Hoi Allen,

ik heb een Yamaha xt600e waarvan ik de snelheidsmeter wil vervangen. Ik heb een Daytona Verona meter gekocht, maar (je raad het al) het bedraden vindt ik toch nog een lastig klusje.
ik heb het bedradingschema op internet opgezocht. Ik dacht dat er 12v stroom al liep naar de oude kilometerteller liep, maar als ik de nieuwe aansluit en de stroom en aarde aansluit (vanuit de oude teller) dan gebeurd er helemaal niets :(

Ik dacht dat de BR kabel naar nummer 18 een stroomvoorziening was.
zou iemand mij kunnen helpen aub? Een als het kan in Jip en Janneke taal :)
 

Bijlagen

  • 79B1DA5A-6EB8-4D5C-A4B4-32CA4FE13EDB.png
    79B1DA5A-6EB8-4D5C-A4B4-32CA4FE13EDB.png
    743,4 KB · Weergaven: 6
Bekijk bijlage 1503847
voor de snelheidslimiet is je motor niet uitgerust met een pulsgever dus je zult zelf een contact moeten plaatsen en die aansluiten aan de witte draad van de teller in de rood,zwart,wit,gele combi en niet op de zwart,wit,groen,blauw,bruine combi.
Nog even een check voor mijn beperkte brains. De bruine draad welke ik bij de oude teller wilde gebruiken is dus de juiste? Ik zie hier dat deze bruine draad naar de toerenteller loopt?
 
Beste allen, jullie raden het nooit....... het is me gelukt :)

ik had echt een domme fout gemaakt en ik geef deze gewoon toe. Er zijn 2 bruine draadjes en op de beschrijving in het Duits heb ik de donkere bruin aangehouden als power. Je raad het al, het moest de lichte bruine kabel zijn.

maar ik ben wel een stuk wijzer geworden en heb veel aan het bedradingschema.

nogmaals bedankt iedereen
 
Je hebt gelijk. Waar zou dat rode lampje dan voor zijn dat aangesloten zit op de ontsteking?
Geen idee, waar willen die lui je allemaal voor waarschuwen, olie, temp, je gulp of veters? Mijn beste gok is dat je kunt zien dat de motor uit is en het contact aan, zeker weten doe ik het niet. Kan me ook niet voorstellen dat ze een strobo in je gezicht zetten om een epileptische aanval te veroorzaken..
 
Nog even een check voor mijn beperkte brains. De bruine draad welke ik bij de oude teller wilde gebruiken is dus de juiste? Ik zie hier dat deze bruine draad naar de toerenteller loopt?
Beste allen, jullie raden het nooit....... het is me gelukt :)

ik had echt een domme fout gemaakt en ik geef deze gewoon toe. Er zijn 2 bruine draadjes en op de beschrijving in het Duits heb ik de donkere bruin aangehouden als power. Je raad het al, het moest de lichte bruine kabel zijn.

maar ik ben wel een stuk wijzer geworden en heb veel aan het bedradingschema.

nogmaals bedankt iedereen
Mooi, scheelt weer een hoop geschrijf en gekriebel op tekeningen.

enjoy the ride.
 
Nog even een check voor mijn beperkte brains. De bruine draad welke ik bij de oude teller wilde gebruiken is dus de juiste? Ik zie hier dat deze bruine draad naar de toerenteller loopt?
Als je ook goed had gekeken dan had je opgemerkt dat de bruine draad in de tekening stopte bij de bobine en niet bij de teller. Je werd gewoon te enthousiast en dacht fuck yeah, een bruine, die ga ik pakken.


zo racistisch...
😂
 
Beste allen, jullie raden het nooit....... het is me gelukt :)

ik had echt een domme fout gemaakt en ik geef deze gewoon toe. Er zijn 2 bruine draadjes en op de beschrijving in het Duits heb ik de donkere bruin aangehouden als power. Je raad het al, het moest de lichte bruine kabel zijn.

maar ik ben wel een stuk wijzer geworden en heb veel aan het bedradingschema.

nogmaals bedankt iedereen
Klootzak :+
 
Bruin uit de draadboom. Misschien heb je wel de donkerbruine van de richtingaanwijzer genomen
Beste allen, jullie raden het nooit....... het is me gelukt :)

ik had echt een domme fout gemaakt en ik geef deze gewoon toe. Er zijn 2 bruine draadjes en op de beschrijving in het Duits heb ik de donkere bruin aangehouden als power. Je raad het al, het moest de lichte bruine kabel zijn.

maar ik ben wel een stuk wijzer geworden en heb veel aan het bedradingschema.

nogmaals bedankt iedereen
En gewoon doen alsof je het zelf ontdekt hebt hè B| -O- jah,ja...

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan