bedrading veranderen

bluesfreak

Die hard MF'er
2 feb 2002
340
0
arnhem
full

hallo zou graag wat extra ideetjes willen hebben voor het veranderen van de bedrading bij de koplamp.
zoals je nu ziet zaten er
nog dubbele koplampen op, die heb ik nu vervangen door een enkele chromen koplamp.
heb alleen nu wel een probleem wat moet ik met al die bedrading :?
 
Gewoon opnieuw aanleggen vanaf de lichtschakelaar!
Spaghetti wegknippen kan ook,isnie zo netjes (wel echt brik-techniek!) ;)
 
full

hier een plaatje van de nieuwe situatie.
zoals je nu ziet heb ik er maar ff wat tape om heen gedraait . :+
het kontakt moet ook verplaatst worden en er komt ook nog een andere kilometer teller op .
een hele kleine. :9
 
en wat doet het beestje met de koplampies ? :P

Bedrading inderdaad vanaf lichtschakelaar vernieuwen, echter je hebt nog een aantal andere draden teveel. Er zal ongetwijfeld ergens aan de draadboom een splitsing zijn gemaakt voor twee lampen, dat moet je even terugdraaien.

:]
 
Contact aan de zijkant?
Mmm,dat wordt dus zelf een nieuwe bekabeling trekken,da's het mooist en makkelijkst.
Bij deze:

full


heb ik het contact met startknop links aan de zijkant (hier niet zichtbaar),en de lichtschakelaar en claxon aan de rechterkant (wel zichtbaar).
'Tis wel een hele toer om alles aan te leggen,maar je leert er wel van.
Succes! ;)
 
en wat doet het beestje met de koplampies ? :P

Bedrading inderdaad vanaf lichtschakelaar vernieuwen, echter je hebt nog een aantal andere draden teveel. Er zal ongetwijfeld ergens aan de draadboom een splitsing zijn gemaakt voor twee lampen, dat moet je even terugdraaien.

:]
was ook mijn idee wel maar ik zit ook nog met die klo.....zekeringhouder op het stuur daar wil ik ook van af .
ps wat betreft die twee lampen heb ik in de schuur gemikt.
zin oorspronkelijk verstralers van de auto geweest .
 
Ik heb mijn airbox gebruikt om printplaten, een benzinepomp, een benzinekraan, minimaal een meter benzineslang en een handvol relais in op te bergen. Een accessoireplug (om de accu bij te laden) komt hier op korte termijn ook nog bij.
Ik heb heel radicaal de draadboom volledig aangepast en vanaf de airbox naar de koplampen gewerkt met flatcable. Bij mijn motor leende de (voormalige) airbox zich dus prima als "bergruimte"
full
 
Ik heb mijn airbox gebruikt om printplaten, een benzinepomp, een benzinekraan, minimaal een meter benzineslang en een handvol relais in op te bergen. Een accessoireplug (om de accu bij te laden) komt hier op korte termijn ook nog bij.
Ik heb heel radicaal de draadboom volledig aangepast en vanaf de airbox naar de koplampen gewerkt met flatcable. Bij mijn motor leende de (voormalige) airbox zich dus prima als "bergruimte" (Afbeelding)
das natuurlijk wel een mooi oplossing ja ,maar ik heb helaas niet zo'n mooie ruimte over.
is ideaal joh :9
 
Als je toch van de originele zekeringbox afwil,denk dan eens na over automatische (bi-metaal) zekeringen.
Zijn goedkoop,en nooit meer zekeringen vervangen!! ;)
 
ik heb hier in de schuur nog een frame en kastje voor een CB900F2 liggen. De bedrading van dit type zat niet in de koplamp, of los in de kuip, maar in een kastje in het balhoofdstel.
Kastje (soort matzwart curverdoosje) is met twee boutjes ook ergens anders te bevestigen.
mail me maar indien interesse.
gr. Jos
 
ik heb hier in de schuur nog een frame en kastje voor een CB900F2 liggen. De bedrading van dit type zat niet in de koplamp, of los in de kuip, maar in een kastje in het balhoofdstel.
Kastje (soort matzwart curverdoosje) is met twee boutjes ook ergens anders te bevestigen.
mail me maar indien interesse.
gr. Jos
hoi jos .
is dat soms zo'n plastiek boksje met een klepje wat net onder detank zat bij het balhoofd?
 
Die zijn in de electro-handel verkrijgbaar in verschillende waarden.
Ik deel mijn bedrading altijd in drie groepen in,en heb dus ook drie van dit soort zekeringen:
-verlichting
-remlicht en claxon
-dynamocircuit

Het zijn kleine doosjes (ongeveer 3x1x1,5 cm) met twee draadeindjes met moer.
Er staat duidelijk aangegeven wat ingaan en uitgaand is.
Ik zal het dekseltje van de zwarte wel effe lospielen en een piccie knallen,tot zo...
 
niet helemaal, is wel een plastic boxje / doosje, maar zat op de plek waar nu je koplamp zit, dus tussen de vorkpoten, onder de kroonplaat en binnen het balhoofdstel. Het valt wel iets vooruit met het originele framepje ( :? ) erbij, dan zou je koplamp weer iets naar voren moeten (is bij de F2 kuip ook zo)
daarom gaf ik al aan dat er twee ogen op zitten waarmee je evt. zelf een andere plek en oplossing kan fabrieken.
 
Zo,was ik weer,mèt foto's.
De zwarte heb ik dus maar van één zekering voorzien

full


ik hoop dat het zichtbaar is...
 
Mmmm; nauwelijks dus,maar de Caféracert heb ik wel met drie zekeringen gedaan:

full


dit is beter denk ik...
 
Ook niet echt dus,na ja: leuke poging
Zo staan ze naast elkaar

full


zucht..mooi hè?!
 
niet helemaal, is wel een plastic boxje / doosje, maar zat op de plek waar nu je koplamp zit, dus tussen de vorkpoten, onder de kroonplaat en binnen het balhoofdstel. Het valt wel iets vooruit met het originele framepje ( :? ) erbij, dan zou je koplamp weer iets naar voren moeten (is bij de F2 kuip ook zo)
daarom gaf ik al aan dat er twee ogen op zitten waarmee je evt. zelf een andere plek en oplossing kan fabrieken.
hoe groot is dat doosje, mischien dat ik het onder de tank kan maken
 
ik heb het contact ook aan de zijkant gemaakt, zie foto, is een VS 750, het contact zelf is vervangen door een contact van een hinda CX, die heeft n.l. een afsluitklep, je ziet um zitten aan de zijkant.

Contact koop je voor 14,95 € bij www.louis.de

DSC00018.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan