beemer fighter deeeeeeeel 3.....

74599570_776470536131499_139114433099071488_o.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
Helemaal mee eens, dit is echt iets aparts.
Vooral de technische look met al die buizen vind ik schitterend:9~
 
Denk eerder dat zijn linker teen heet wordt.
Zal blijken na de 1e proefrit.
Blijft gaaf om te volgen, hulde!
 
Kees, wat voor slangen en koppelingen zijn dat die je voor de carterontluchting hebt gebruikt ? En waar koop je ze ? Heb straks ook nog zoiets nodig voor de Triumph-Brexitbike.
 
Ik heet geen Kees maar dat zijn AN fittingen, die kosten van goodridge een kapitaal en zijn bij torques.uk een stuk voordeliger.
 
wat er allemaal warm wordt merken we vanzelf. de setup is niet veel anders dan bij de supercharger qua plaatsing van de uitlaat en inlaatbuizen, toen had ik er ook geen last van........ zal dus wel goed komen.

de slangen die ik voor de ontluchting gebruik zaten bij de oliekoeler die ik voor de bandit gekocht had. chinese makelij. en idd bij torques.uk kan je ze ook krijgen.

het eerste jaar gebruikte ik de originele ontluchting die achterop het blok zit, maar na elke run zat heel de achterkant van de bike onder de olie....... dus daarna heb ik het maar meteen groter aangepakt.
 
wat er allemaal warm wordt merken we vanzelf. de setup is niet veel anders dan bij de supercharger qua plaatsing van de uitlaat en inlaatbuizen, toen had ik er ook geen last van........ zal dus wel goed komen.

de slangen die ik voor de ontluchting gebruik zaten bij de oliekoeler die ik voor de bandit gekocht had. chinese makelij. en idd bij torques.uk kan je ze ook krijgen.

het eerste jaar gebruikte ik de originele ontluchting die achterop het blok zit, maar na elke run zat heel de achterkant van de bike onder de olie....... dus daarna heb ik het maar meteen groter aangepakt.
Gebruik je nog een Olie Catch Tank ? of alleen die 2 slangen ?
 
Vind dit wel mooier dan de supercharger setup (alhoewel dat wel een gruwelijk geluid gaf!!)
 
Laatst bewerkt:
komt nog een tankje op met een soort doolhof erin, zodat de druk weg kan, maar de olie onderin blijft en via een slangetje retour naar het motorblok gaat. zo had ik het vorig jaar ook gemaakt, werkte prima.
 
deze tank met het kleine filter erop. zoiets komt nu net achter het balhoofd onder de benzinetank denk ik.


35380207_453846871727202_2809986283303075840_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
misschien.................... heeeeel misschien heb ik een beetje heel veel geluk met de bmw.🤪

sinds hij er vorig jaar mee ophield tijdens het wheelie event dacht ik eigenlijk dat het blok in de prak gedraaid was. thuisgekomen heb ik wat dingen gecheckt waaronder of de bougies wel vonkten.

in eerste instantie vonkte ze niet, maar uiteindelijk wel, al was het niet echt een overtuigende vonk. dus daar heb ik verder geen aandacht meer aan besteed.

ik ging ervan uit dat de koppakking gesneuveld was, omdat dat het meest voor de hand liggende was....... aangezien ik met 1 bar vuldruk en 11.000 toerenen op een origineel blok draaide, maar hoe meer ik daar over na ging denken hoe minder logisch het klinkt.
- alle 4 de cilinders stopte tegelijk. (de motor ging uit alsof ik het contact uitzette).
- het oliepeil is niet veranderd en de olie niet wit geworden door koelvloeistof.

toevallig zag ik gisteren deze beschadiging in 1 van de draden van de pickup voor de ontsteking. ik denk dat het signaal voor de ontsteking via de plaat waar hij op bevestigd zit via deze breuk naar aarde ging........ kortom geen signaal om vonken te maken!

van de week nog ff een compressie check doen om zeker te zijn, maar als die goed zijn blijft het blok lekker in elkaar en kunnen we verder bouwen zonder de kop te moeten lichten.

dat zou wel ff lekker zijn.. 😁

73504727_778244495954103_1678227340989038592_o.jpg
 
Dat is goed nieuws . maar een Turbo motor vraagt wel om een lagere compressie . of je moet op een heel lage Turbo druk rijden ?
 
Ah, dat zou echt NICE zijn. draadjes van je pick-ups moeten inderdaad goed geisoleerd blijven:t Beetje mazzel dwing je af! inderdaad compressietest en hobbelen met dat ding!
In het verre oosten koop je vor nog geen $10,-- ook een endoscoop die je op je telefoon kan aansluiten. Geeft ook nog wel eens zinnige info over de staat van je blok.
 
met de supercharger reed ik met 1bar boost. zou in principe dus met de turbo ook wel moeten kunnen. en dan heb je sowieso al meer vermogen omdat de supercharger aardig wat pk's wegsnoept.
voor zover ik weet kan met een standaard k1100 blok tot ongeveer 250 pk gegaan worden voordat er gesmede zuigers in gezet moeten worden en compressie verlaagd.

het belangrijkste voor mij is dat er bruikbaar vermogen voor het wheelien uit komt. of dat nu 200 of 250 pk is maakt me niet uit.

ik kan met deze eindgearing toch niet meer harder, omdat er geen langere gearing te krijgen is en ik geen zin heb om speciaal iets te gaan maken. theoretisch zou ik zo rond de 270km/h moeten kunnen wheelien met deze gearing en 11.000 tpm..... dus we houden hem lekker zo en zien wel of hij het uithoud. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan