Begin van het einde?

Ze hebben het toch over speciale parkeerplekken om je motor neer te zetten die niet bezet worden door andere voertuigen? Wel een logische stap in Londen denk ik, daar zijn ze ook heel intensief met kilometerrijden bezig (in de stad wordt je permanent gevolgd).
 
Paar maanden terug in Brighton was er ook al een vorm van discriminatie: een motor MOEST daar per sè op een aangewezen motorplek staan. Het was verboden om deze op een parking / garage etc. te stallen... Dus dan staat je sportfiets daar midden in de nacht op straat tussen al het onkruid van de maatschappij....

En als je nu straks moet gaan betalen... tja...
 
Laatst bewerkt:
Allez,
London legt speciale parkeerplaatsen aan waar geen andere voertuigen kunnen/mogen parkeren. Er is dus meer plek om je fiets kwijt te komen.
Er wordt gesproken over antidiefstal maatregelen (ankers?) en dat is toch ook wat waard.
Je kan betalen dmv een SMS-je en je mag je motor verplaatsen --> dus maar één keer per dag betalen.
En tot slot, het is geen bedrag waarvan je erg schrikt 1,5 pond (2,25 euro) per dag. 1n de meeste steden betaal je dat per uur of zelfs per half uur!

Ik denk dat het dus alleszins redelijk is.
 
1,50 per dag, waar zeuren we over.. de meeste prominente parkeerplaatsen en -garages hebben dat voor auto's als uurtarief.

Dat we hier gedoogd worden als we hem op de stoep, of eigenlijk 'overal waar hij maar overeind blijft staan', neerzetten, is natuurlijk prachtig, en ik maak er zelf ook gretig gebruik van, maar die 1,50 overleef ik ook wel als ik een keer naar de stad ga. De stijgende benzineprijzen vind ik erger (al ben ik blij dat ze net weer gezakt zijn ;) ).

London/UK is heel coulant richting motorrijders, de busbaan mag in geval van file bijvoorbeeld gebruikt worden 8-) en die 1,50 (ponden) per dag.. soit :) je staat er ook een stuk minder lang vast, benzine te verspillen in een file midden in de stad :+
 
Het is een speciale motorplek, waar je ongeveer EUR 2,50 voor moet betalen per dag. Is dat echt zo gek?
 
Laatst bewerkt:
Paar maanden terug in Brighton was er ook al een vorm van discriminatie: een motor MOEST daar per sè op een aangewezen motorplek staan. Het was verboden om deze op een parking / garage etc. te stallen...
In Valkenburg mag je de motor ook alleen op Motor plaatsen parkeren. So what's new?
 
1,50 per dag, waar zeuren we over.. .

Over het feit dat London nu 8£ en algouw 25£ per dag heft op een koekvblik dat het centrum in wil, en DAAROM het gebruik van de motorfiets promootte door deze gratis te stad in te laten. Nu de helft van de Londonaars hun auto thuislaten en per motor/scooter de stad ingaan, worden ze voor een voldaan feit gesteld en gaan ze die nu ook belasten met parkeergeld.

Klinkt als bedriegerij ... eerst een heleboel forenzen op de motor jagen, en als dat gelukt is, er dan een als parkeergeld verdoken tax op heffen ... nounou :N :(
 
Komt hier ook, let maar op. En dan beginnen ze ook met een laag bedrag en binnen no time zit je op hetzelfde niveau als het koekblik....................mark my words.
 
ondanks het feit dat het misschien een 'evil plan' was vind ik het nog steeds niet raar.. Misschien hebben ze zich niet gerealiseerd dat als je iedereen per tweewieler laat gaan, je een wildgroei aan 'parkeerplaatsen' voor die dingen krijgt, waardoor ze allemaal lekker in de weg gaan staan... lijkt me ook niet de bedoeling. Daarbij is Londen een stad waar ik in de drukkere gedeeltes liever mijn motor op een daarvoor bedoelde parkeerplaats zet voor die 1 pond 50, dan dat ik 'm ergens op/langs de stoep zet.. krassen etc. gegarandeerd..
 
Waar de meesten in hun woede overheen lezen is dat er speciale parkeerplaatsen MET KLEMMEN worden gemaakt waar je de motor aan vast kunt zetten zodat je motor er aan het eind van de dag nog staat. (hulde, en dat voor 1pond 50 per dag)

Ook is de tol om london in te mogen niet voor motorrijders en gelden er nog meer speciale voordelen. Dus ze zijn helemaal niet zielig, er wordt juist met hun mee gedacht.
Overigens zijn motorparkeerplaatsen in veel grote steden buiten nederland al vrij algemeen en ook daar moet soms voor betaald worden. (je voert geld in, voert het nummer van de plaats waar je staat in en krijgt een kaartje mee voor jezelf waar de eindtijd op staat, dus geen gedoe met wegwaaiende parkeerkaartjes..)

@tumblin tummie, had zelf over jouw bericht heengelezen.. :$
 
Laatst bewerkt:
:^

men komt niet verder dan het geldbedrag en begint vervolgens te schelden :')
 
Laatst bewerkt:
:^

... of men trekt de discussie open, en komt tot de grond van de zaak: motorrijden wordt gestimuleerd, maar er zijn niet genoeg voorbehouden motorparkeerplaatsen, waarvoor een motorrijder best wel wil een parkeer bedragje betalen indien veilig goed aangelegd en met beugel om je slot aan vast te maken ... In feite hoor je de keuze te hebben. Of je kiest voor een veilige plek met betalen, of je kiest voor een gweone plek zonder betalen. Maar London kennende zal er geen keuze zijn, ergo = verdoken tax.

Vraag is of je hiervoor uberhaupt hoort te betalen? Is het niet een kerntaak van de overheid-weginfrastructuur om de weggebruikers hun voertuig op een veilige manier te kunnen parkeren?
Doet me een beetje denken aan de 30c WC-geld. Eerst 2€ betalen om te mogen een pint drinken, en dan nog 30c om te mogen lozen?
 
Laatst bewerkt:
wc's vergelijken met de veiligheid van je motor vind ik wel een beetje raar :P

ik zou persoonlijk wel betalen voor een parkeerplek voor mijn motor midden in een drukke stad :) :Y
 
Nou,

Het tarief is nu nog relatief laag. Net zoals vroeger, toen het nog te doen was om muntjes in een Amsterdamse parkeermeter te gooien.

Het Engelse smoesje is de diefstal van motoren. Ja, er zit een anker in de grond om de motor aan vast te kunnen maken en daar moet voor betaald worden. Maar, als ik willens en wetens mijn motor nu eens niet met zo'n anker vast zet, moet ik dan toch betalen???



Mijn gevoel zegt mij (ik kon het zo een, twee drie niet terugvinden in de text) dat die vlieger niet opgaat. Maw: de motor mag dan niet meer in de fietsenstalling of ergens op de stoep neergezet worden.
 
Laatst bewerkt:
Het Engelse smoesje is de diefstal van motoren. Ja, er zit een anker in de grond om de motor aan vast te kunnen maken en daar moet voor betaald worden. Maar, als ik willens en wetens mijn motor nu eens niet met zo'n anker vast zet, moet ik dan toch betalen???
als jij hem daar neerzet, betaal je voor de MOGELIJKHEID van een anker, als je er geen gebruik van wenst te maken, moet je hem maar ergens anders neer zien te zetten, buiten het centrum.
 
wc's vergelijken met de veiligheid van je motor vind ik wel een beetje raar :P

ik zou persoonlijk wel betalen voor een parkeerplek voor mijn motor midden in een drukke stad :) :Y


mjaaa

Zolang je de keuze zal hebben tussen betalen en niet betalen ga ook ik kiezen voor een betalende plek.
Stel je nu es voor dat bij die betalende anker-plek ook een antidiefstalverzekering zit.
maw: je betaald om je motor niet te laten stelen dus, als die niet-stelen beveiliging zijn geld waard is, kan er zowel een verzekering aanvast hangen. Zo niet, dan is er geen vertrouwen, en is het zijn1.5£ niet echt waard.

Vergelijking met WC geld gaat wel op: Als ik naar theater/cinema/optreden ga, heb ik als ik moet geen keus. 30c of ophouden. 30c voor nette WC's. Okee geen probleem, maar dan moet ik wel de keus hebben, keus om 30c voor een nette WC te betalen, of gratis op een niet veelvuldig gekuiste WC ... Net zoals de laatste jaren de WC op festivals gratis is geworden en voor zover mogelijk ook veelvuldig gekuist wordt: de oragnisatie betaalt de WCmadam. (lees tzit in de drankprijs verrekend).

Zo zou het ook met het parkeren moeten zijn: gratis want de kosten van parkeerplaatsen zitten verrekend in de wegentax + superhoge brandstoftax.
Wil je meer dan een parking-classic, DAN kan er geprijsd worden, maar dan heb je ook de keuze. Dat er via betalend parkeren een ontmoedigingsbeleid is om in het centrum te parkeren is goed. Buiten het centrum is gratis en je hebt wederom de keus.
Maar als een ganse stad betalend wordt, DAN is het een ander paar mouwen, DAN riekt dat naar "we willen er extra inkomsten uitwringen" ...

Dus geef de mensen de keus: met ankers beveiligd tegen betaling, of gewone parkeerplek maar dan gratis ...

and the show must go on
:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan