PS :
Is er trouwens een manier om het blok bij wijze van spreken te laten koud draaien ??
Dus dat ie met een bepaalt toerental betere koeling heeft ??
(Motorblokken waar ik mee werk kunnen dat ,alleen heb je het dan over 47500 cc)
wat doe jij voor werk dan?
Ik dank dattie aan tanks sleutelt !
De Kale
Geef voordat ie de 106 graden bereikt eens
een paar keer gas en kijk dan eens of ie zakt
Als ie dat nie doet kan je een beetje aanvoelen waar
het probleem zit..
Ik denk dat bij een hittegolf wat extra rijwind echt wel helpt.
Nee
Temperatuurmeter klopt
Inschakel temperatuur van ventilator (102 graden) klopt
Uitschakeltemperatuur ventilator (98 graden) klopt niet ,dat is nu 106 graden
Ventilator draait wel de "normale" tijd
Temperatuur zakt dus gewoon niet
Dit alles is stationaar ,rijdt nog niks opgevallen
opletten ,heb ik zo meteen weer ,een spookstoring
Lees ik het nou goed? Je fan gaat aan bij 102 graden (en begint dus te koelen) en slaat weer af bij de 106? Volgens mij kan dat nooit aangezien het bimetaaltje (bij de motoren die ik ken) in je thermoswitch altijd uit zal schakelen bij een lagere temp dan waarbij hij inschakelt!
Kijk je tempsensor eens na (bij mijn motor zijn dat 2 aparte dingen, de thermoswitch en de temperatuursensor voor je dashboard) want omdat je zegt dat je ventilator wel de 'normale tijd' blijft lopen zou het volgens mij best kunnen dat de weergave gewoon fout is!
Welke bedoel je
M'n Japanse zelfmoord machine
Of dat uit de kluiten gewassen naaimachinetje van 47,5 liter
Okay komt ie:
Blok is gemaakt door MTU (zuster bedrijf van Mercedes Benz) van het type 851
Het is officieel 47,7 Liter ,alleen wordt aangegeven met 47,5 liter
12 cilinder met 2 turbo's (1 turbo per bank ,bank is 6 cilinders)
Is begrenst op 1500 PK (1100 kW) Koppel zou ik op moeten zoeken
Kan onbegrenst net de 2000 PK halen
Maximaal toerental is ongeveer 2800 rpm
Totaal gewicht is +/- 5,9 ton (dat is met koelvloeistof ,motorolie en transmissie olie)
Versnellingsbak zit er tegenaan
Deze is een semi-automaat (dus automatisch schakelen of de eerste 3 versnellingen met de hand)
Stuurinrichting is gemaakt met een planetair tandwielstelsel
De remmen zijn verwerkt in de transmissie
Verbruik :
"gewoon" rijden zit je ongeveer op 4 op 1 (dit is op asfalt)
En bij het wat steviger doorplanken in het terrein zit je tussen de 10 en 12 op 1
Topsnelheid wordt aangegeven als 72 km/h
Alleen per voertuig verschilt dit
De ééne haalt net 65 en sommige halen 80 km/h (mijn oud ,zie de foto ,haalde 80 net)
In optrekken is ie sneller als een Opel Kadet 1.6i
(Dit is uitgeprobeert)
Het voertuig zelf weegt "leeg" 62,5 ton en "oorlogsbeladen" in de buurt van 67,5 ton
Dit om aan te geven dat ze best wel rap kan zijn
Als je z'n blok wilt gaan gebruiken op een motor zou ik wel effe een paar extra lasjes op het frame legen voor de zekerheid
En een iets groter brandstoftank zal ook niet verkeert zijn
weten we ook meteen waar onze belastingcentjes heen gaan, in de tanks van de tanks
Okay komt ie:
Blok is gemaakt door MTU (zuster bedrijf van Mercedes Benz) van het type 851
Het is officieel 47,7 Liter ,alleen wordt aangegeven met 47,5 liter
12 cilinder met 2 turbo's (1 turbo per bank ,bank is 6 cilinders)
Is begrenst op 1500 PK (1100 kW) Koppel zou ik op moeten zoeken
Kan onbegrenst net de 2000 PK halen
Maximaal toerental is ongeveer 2800 rpm
Totaal gewicht is +/- 5,9 ton (dat is met koelvloeistof ,motorolie en transmissie olie)
Versnellingsbak zit er tegenaan
Deze is een semi-automaat (dus automatisch schakelen of de eerste 3 versnellingen met de hand)
Stuurinrichting is gemaakt met een planetair tandwielstelsel
De remmen zijn verwerkt in de transmissie
Verbruik :
"gewoon" rijden zit je ongeveer op 4 op 1 (dit is op asfalt)
En bij het wat steviger doorplanken in het terrein zit je tussen de 10 en 12 op 1
Topsnelheid wordt aangegeven als 72 km/h
Alleen per voertuig verschilt dit
De ééne haalt net 65 en sommige halen 80 km/h (mijn oud ,zie de foto ,haalde 80 net)
In optrekken is ie sneller als een Opel Kadet 1.6i
(Dit is uitgeprobeert)
Het voertuig zelf weegt "leeg" 62,5 ton en "oorlogsbeladen" in de buurt van 67,5 ton
Dit om aan te geven dat ze best wel rap kan zijn
Als je z'n blok wilt gaan gebruiken op een motor zou ik wel effe een paar extra lasjes op het frame legen voor de zekerheid
En een iets groter brandstoftank zal ook niet verkeert zijn
Zal et eens proberen
Ik zit zelf aan een beginnent circulatieprobleem te denken
Ze heeft het nu alleen nog als je stilstaat en stationaar laat draaien
Dat zou het kunnen zijn..(dacht ik ook aan)..maar de temp loopt snel
op met dit weer..dus ben het wel met Willem1940 eens