Zo is dat, een motor kopen en inderdaad ervaring op doen.Als je nu AVD hebt gehaald, dan beter direct gaan rijden en ervaring op doen. Nu zit het nog vers in je hoofd, als je nu een paar maand wacht, is het weer veel ervaring op doen, deels vanaf 0.
Als het zijn eerste motor is, is het misschien een idee om eerst te kijken welke kledinglijn van de respectievelijke merken het meest aanspreekt.Een Ducati koop je om op te rijden,een HD om de stoere en kijk mij eens bink uit te hangen ,zo simpel is het,2 heel verschillende werelden.
Maar tussen de regels door lees ik dat je eigenlijk een HD wil,maar er zijn ook lichtere HD,s zoals de Sportster,om te beginnen een prima fiets,
eenmaal zat kan je upgraden,en een HD blijft toch beter z,n waarde behouden.
Tuurlijk, als zijn voorkeur daar ligt, gelijk een Harley kopenNiet moeilijk doen en als je een Harley wilt koop je gewoon een Harley. En als het eenmaal rijdt merk je niet zo veel van het gewicht.
Tja, mijn zwager reed 23 jaar Harley, reed een stukkie met mijn Supermagna, verkocht de Harley en kocht een Supermagna.Tuurlijk, als zijn voorkeur daar ligt, gelijk een Harley kopen
Maar ik houd van de Engelse uitdrukking : Less is More.
kijk dit is een verstandig antwoord en hier neig ik ook naar. de ducati is voor mij denk ik nu de betere fiets om ervaring mee op te doen.Ik had ongeveer hetzelfde gevoel vóór m’n eerste moto, dit onder andere door films zoals Easy Rider en de tvserie ’sons of anarchy’.. Maar uiteindelijk is ’t helemaal geen big twin chopper geworden. (Kan wel nog komen) De vraag is vooral wat je met die moto van plan bent te doen en voor mij is dat dus woon- werk verkeer, uit praktische reden maar ook omdat ik gewoon het liefst op 2 wielen onderweg ben en een hekel heb aan trein, tram, bus of auto. Niet dat je zulks niet zou kunnen doen met een chopper, dat kan best wel maar daar moet je dan echt wel een liefhebber van zulke rijstijl voor zijn. Als ’t niet puur voor de ’poser’ 200km per jaar enkel rondje bij mooi weer is (dan is een HD of Indian idd wel een must) zou’k voor een eerste moto toch eerder een heel wat goedkopere en gebruiksvriendelijke ’leer’-moto tussen 650cc en 900cc nemen (de 1e moto is toch die met meeste risico op blunderkrassen en deuken).. Daar bestaan er ook van met iet wat uitstraling bv de moto guzzi v7, triumph bonneville.. Die Duc Scrambler, in Icon 800cc uitvoering lijkt me dus ook logischer voor een 1e moto dan de 1100cc.
de 1200 speed twin en speed master staan ook op m’n lijstjeNeem dan ook direct de Triumph 1200 (speed twin of bobber) mee in je vergelijk.
De Ducati scrambler is een ander type motor dan een dikke Harley cruiser. Bv de Ducati weegt ongeveer 200 kg en de Harley is ongeveer 100 kg zwaarder (+50 procent!)
Top!de 1200 speed twin en speed master staan ook op m’n lijstje
Ja, het suf-kutten gen.Maar na een tijdje kocht ie weer een Harley want de Honda was hem te snel.
Ik denk dat Harley rijders een bepaald gen hebben.
Tja maar of je met je Vepsa net zo stoer overkomt?Ja, het suf-kutten gen.
Ik heb een Vespa-brommertje (loopt ca 70) waar ik nog wel eens ritjes mee maak.
Ik reed eens over de dijk in de Betuwe toen daar ook zo'n groep sukkelaars op de Harley was.
Met het optrekken niet, maar op snelheid kon ik gewoon met ze meerijden.
Dan blijf ik toch liever die saaie Honda-rijder die z'n paardjes wel gebruikt.
Tja,maar je mag maar 40 en geen 70Met mijn Vespa-brommertje hoef ik echt niet stoer over te komen.
Het is een oldtimer van 1973 waar ik nog wel eens een rondje op rijd.
Soms met andere oldtimers maken we nog veel blauwe rook en hebben er lol mee.
Als je met een simpel brommertje mee kan rijden met die herrie-Harley's zegt dat genoeg over deze HD-rijders.