Beginner aan het verbouwen - XS650

mf_blues

MF'er
18 jun 2008
91
0
Vriezenveen
Hallo MF-ers,

Ik vond het wel een leuk idee om mijn project te posten.
Maar eerst zal ik me voor stellen, ik ben Michel en dit is de eerste keer dat ik een project onder handen heb genomen. Ben al wel een tijdje rond aan het neuzen op deze site, en heb toen maar eens een account aangemaakt.

Mijn bedoeling is om mijn XS650 '79 om te bouwen naar een low budget softtail bobber.
Graag hoor ik van jullie (zoals altijd recht voor de raap) eerlijke reacties, tips end. Zal ook wel vragen hebben als ik vorder in het project en hoop dat ik er met wat hulp uit kom. :?

Al het een en ander gedemonteerd :

full



Subframe aangepast en alles even voor het oog inelkaar gezet :

full


full
 
Laatst bewerkt:
Welkom, leuke fietsen die XS-en, keep us posted :Y

Mooie bling-bling achterveren trouwens :P Wil je ze eens opmeten? Misschien wel wat voor op m'n Soes
Foek verkeerd gelezen, dacht hardtail bobber gelezen te hebben :$
 
Laatst bewerkt:
zie er veelbelovend uit
ben benieuwd naar wat je allemaal nog gaat doen aan de xs
succes, ik blijf het volgen
grtn jol
 
Hier een paar foto's van de aanpassing aan het subframe.
De ophanging van de veerpoten en het subframe zijn afgelast.

Nu een ophanging voor het achterspartbord bedenken.
Daar ben ik nog niet helemaal over uit..... :?

full
 
Laatst bewerkt:
Het totale plaatje :

full


Ben ook nog niet helemaat tevreden over het sitje dat ik er bij heb.
Mischien een beter idee om er zelf een zadel voor te maken ??
 
Laatst bewerkt:
Leuke fiets :)

Laat je het achterspatbord nog wat zakken, als je een definitieve montage gaat doen?
 
De onderkant van het achterspatbord zit tegen de achterband aan.
Als je deze iets verder van de band haalt zal de hoogte ook iets minder zijn.
Maar was niet de bedoeling het achterspatbord heel laag over het wiel te laten lopen.

Er moet ook nog wat aan de voorpoten worden gedaan, deze moeten ook nog iets worden ingekort.

werk zat... haha
 
Laatst bewerkt:
Er moet ook nog wat aan de voorpoten worden gedaan, deze moeten ook nog iets worden ingekort.

werk zat... haha

Wellicht eerst je poten door de bovenste kroonplaten laten steken voordat je ze direkt afzaagt. Effe kijken oftie dan nog een beetje stuurt.
 
Ik heb ze al door de kroonplaat laten steken (zie foto), maar moeten nog iets verder als ik naar de lijn van de motor kijk. Staat aan de voorkant nog iets te hoog voor mijn gevoel.

Ga niet zagen in de voor poten, komt een bus in. Zal het er weer eens bij zoeken.
Weet niet precies hoe, maar heb ik eens gezien op het net.
 
Laatst bewerkt:
Dit weekend even in de garage bezig geweest, het blok weer in het frame gehangen voor een beter idee hoe het eruit gaat zien. :P


full



Graag hoor ik wat jullie er van vinden ??!!??
 
Laatst bewerkt:
ziet er kicken uit. mooi tankje, en de wielen vind ik ook erg gaaf. Weer eens wat anders als de standaard spaakwieltjes. Keep up the good works!!!
 
Ziet er al goed uit! Ik zou wel ja achterspatbord lager hangen, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak ;)
 
Laatst bewerkt:
Wordt denk ik een leuke fiets, en als eerste project :}

Blijft dit stuur er op ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan