beginnersmotor

zaag

Rookie
18 jun 2004
14
0
Enschede
wat vinden jullie van de Honda NTV 650 en yamaha SRX 600 voor een beginnende motorrijder die ook gelijk lange afstanden wil rijden?
en hoe zit het met de betrouwbaarheid en dergelijk?
 
wat dacht je van een rf 600 als beginnersmotor,het oog wil ook wat toch :)
Beauty is in the eye of the beholder :X ;)

Zaag, probeer ook eens een paar van deze topics te lezen. Dit is een vraag die al erg vaak gesteld is. Wellicht niet specifiek over deze twee motoren, maar misschien staan er toch nuttige tips tussen :)
 
De NTV is een prima beginnersfiets. Niets mis mee. De SRX lijkt mij persoonlijk wat minder. Ouder model, 1 cillinder (toch??)

Kijk ook eens naar een cb500 of een diversion 600. Dat zijn ook goede beginners fietsen die niet de hele wereld kosten.

Suc6 met je keuze.
Groeten Peter
 
Zelf ben ik ook begonnen met een naked NTV 650 Revere. Heerlijke motor. Stuurt makkelijk, leuk V-2 geluid, cardan dus makkelijk te onderhouden. De motor heeft genoeg PKs en kan redelijk schakellui gereden worden door het goede koppel. De motor kan ook heel wat kilometertjes mee (de mijne had uiteindelijk meer dan 100.000 km op de teller).

Voor mij was alleen lastig dat ik mijn knieen niet goed onder de voorgevormde tank kwijt kon, maar ik heb nogal lange benen. De NTV is zeker een proefritje waard!

Erik
 
De NTV is een prima motor, niet alleen voor beginners. Kun je overal voor gebruiken.

De SRX is in principe ook ok, maar:
- krijg je hem aangetrapt?
- rijdt je ook met zijn tweeëen? Daarvoor deugt-ie niet
- op de snelweg is-ie niet in zijn element.

In de stad en (vooral) op bochtige buitenweggetjes is-ie ideaal: stuurt goed, remt goed, is licht.

groeten,

Harris
 
Halo, motorvrienden,
Ik rijd zelf met een Honda NT 650 Deauville.
Pracht van een motor.
Voor beginners als voor mensen die graag toeren.
Verbruik, onderhoud, handigheid, en kofferruimte (zeker met topcase) zijn een paar van de voordelen van deze bike.
Verbruik 5l/100km (tank 16l) reken maar uit.
Onderhoud = geen ketting maar steekas.

De betere keuze voor beginners.
Groeten, nudi

Bijlage: vlas2.jpg
 
Zaag,

Zelf heb ik een NTV. Het is m'n eerste motor en het bevalt goed. Waarom een NTV?
Geen ketting
Weinig onderhoud :z
Laag verbruik :)
Goed hanteerbaar 8-)
Uren rijplezier zonder pijntjes :]
Zeer betrouwbaar, Ertje heeft een NTV Revere met +250.000km op de teller

De mijne heeft een techline kuip en kofferset waardoor de motor meer 'body' krijgt en meer toerfiets is dan naked.

Een ander voordeel is dat je deze fiets goed 2e hands kunt (ver)kopen.

Lees of vraag hier: Het MF NTV650 Revere & NT650V Hawk Topic alles over de NTV. We rijden ook een aantal maal per jaar samen.

Zelf heb ik voor de aankoop ook naar een Suzuki VX800 gekeken (een echte 'cult' fiets) maar die viel af door de mindere stuur eigenschappen. (de gradus van de balhoofdshoek is groter dan die van de NTV. :Z techniek)

Word het een NTV? meld je dan even op ons topic!


Hatsikidee 8-) 8-) 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan