Begrenzen

Aoghan

Rookie
18 okt 2022
1
0
Beste motorrijders
Ik heb mijn oog laten vallen op een suzuki bandit 600, echter heb ik alleen een A2 rijbewijs (tot 35Kw), en deze motor heeft 57Kw. Ik heb opzoekwerk gedaan maar echter niks gevonden. zouden jullie mij kunnen helpen om iets van een instaleerbare begrenzer te vinden of een (betaalbare/goedkope) manier om deze motor af te stellen?
Dank jullie wel allemaal!
Mvg
Aoghan
 
Er is alleen een grote kans dat er geen typegoedkeuring voor deze motor bestaat voor 35kW, maar wel voor 25kW. Om op het kenteken 35kW te krijgen zal je dus waarschijnlijk een individuele keuring moeten ondergaan bij de RDW in Lelystad en kost je €450+. Wellicht iets om rekening mee te houden.
 
Dit soort setjes is niet genoeg. RDW wil dan je motor zien en hem zelf ook op de testbank zetten. En dat geld is een bandit niet waard.
De verhouding tussen ombouwset en waarde van de motor is inderdaad ver te zoeken, maar dat was de vraag van TS niet.
De beste deal is een motor die al begrensd en gekeurd is. Komt de TS nog in dit topic?
 
Die staan in die link ook vermeld. 175 euro voor de ombouwset , ??? voor het inbouwen (moet door een bedrijf gebeuren) en dan nog eens 130-400 euro keuringskosten.
Bij de RDW weet je het niet van tevoren. Tellertje gaat lopen. Vind het knap dat ze dat zo kunnen specificeren.

RDW gaf bij mij ooit aan dat het 600+ ging zijn.
 
Er is alleen een grote kans dat er geen typegoedkeuring voor deze motor bestaat voor 35kW, maar wel voor 25kW. Om op het kenteken 35kW te krijgen zal je dus waarschijnlijk een individuele keuring moeten ondergaan bij de RDW in Lelystad en kost je €450+. Wellicht iets om rekening mee te houden.
Maakt dat eigenlijk uit? Een 25kw motor voldoet toch wettelijk gezien nog altijd?
 
Hoi,

Je moet dit via een bedrijf doen. Iemand die verklaart de motor omgebouwd te hebben. Dit gaat in samenwerking met de importeur. Die geven een verklaring af. Dit moet verstuurd worden naar het RDW en die zetten de motor over naar de betreffende typegoedkeuring. Dat is idd 25kw.

Dit is de goedkoopste oplossing.

Mijn advies trouwens: begrens geen 4 cylinder. Het vermogen zit bovenin en daar ga je niet snel bijkomen. Het rijd niet lekker.

Ik heb dit traject belopen op een Suzuki SV650 naar 25kw. Dit is een v-twin met veel koppel onderin. Resultaat: een lekker rijdende A2 motor.

Success!
 
Terug
Bovenaan Onderaan