Bekeuring voor 1km/u te hard..

:^

Het ziet er inderdaad erg triest uit, een bekeuring voor 1km/h te hard. Maar te hard is te hard. Ze zullen ergens een grens moeten stellen. Het zou voor de burger waarschijnlijk vriendelijker overkomen om de eerste 5km/h te hard niet te bekeuren, o.i.d. Maar zodra dat bekend wordt, gaat iedereen dan toch weer op dat randje van maximumsnelheid + 5km/h rijden...

Dat doen ze toch al met die correctie etc.. Voordat jij een bekeuring krijgt van 1km/h te hard, rijdt jij (in de meeste voertuigen) al 140/145 op de teller... Dus 'eigenlijk' rijdt je dus 10/15km harder.. en krijg je er maar voor één een bekeuring.. Nog schappelijk dan als je het mij vraagt..
 
Laatst bewerkt:
Dat doen ze toch al met die correctie etc.. Voordat jij een bekeuring krijgt van 1km/h te hard, rijdt jij (in de meeste voertuigen) al 140/145 op de teller... Dus 'eigenlijk' rijdt je dus 10/15km harder.. en krijg je er maar voor één een bekeuring.. Nog schappelijk dan als je het mij vraagt..

Ik vind kilometers op de teller, geen echte kilometers. Als je 130 mag, mag je 130 echte kilometers, en niet 130 teller-kilomters. Dus ik ben het niet met je eens dat je 'eigenlijk' 15km te hard rijdt, als je voor 1km/h te hard met een correctie eraf een bekeuring krijgt. Die correctie zijn ze verplicht en dat is dan misschien in de meeste gevallen een marge en dus geluk voor die persoon, maar in sommige gevallen is de correctie ook echt nodig.
 
Ja, maar ik bedoelde te zeggen dat je een groot genoege marge hebt om geen bekeuring te krijgen, als je op de teller 130 rijdt (of 135 oid), je dan niet moet zeuren als je willens en wetens dan toch nog harder gaat rijden..

En je moet dan op een gegeven moment ergens een grens trekken, en als je dan net 1km/u over die grens heen zit, krijg je een prent.. zo simpel is het.. Hoe onnozel en kinderachtig ik het ook zou vinden.. Je gaat over de grens, en dat heeft een consequentie, punt uit.

Tuurlijk, sommige apparatuur heeft misschien een kleine afwijking, daar is de correctie voor (dus ook in jouw voordeel) dus dan rijdt je nog een stuk harder dan toegestaan, dus is het toch niet raar dat je dan een prent krijgt?

Want je mag 130, plus correctie, plus eventuele marge.. dan kom je al op 137 ofzo uit.. Voordat jij 137 echte kilometers rijdt, rijdt je misschien al 150 op de teller.. Dus waarom dan janken dat je een prent krijgt.. terwijl jij op je snelheidsmeter 20 km te hard rijdt.. Tuurlijk wijkt die teller af, maar dat maakt toch niet uit in deze kwestie..

En ja, ik rijdt ook wel is ff iets harder.. Op een 80 weg rijd ik ook gewoon bijna standaard 90 op de teller.. (rijdt eigenlijk gewoon altijd met het verkeer mee...) Het is namelijk nogal irritant als iemand te langzaam rijdt op een weg waar je niet mag/kan inhalen.. Dus niemand is heilig in het verkeer.. Alleen wie aandacht vraagt, krijgt het meestal ook..
 
Laatst bewerkt:
Ik vind kilometers op de teller, geen echte kilometers. Als je 130 mag, mag je 130 echte kilometers, en niet 130 teller-kilomters. Dus ik ben het niet met je eens dat je 'eigenlijk' 15km te hard rijdt, als je voor 1km/h te hard met een correctie eraf een bekeuring krijgt. Die correctie zijn ze verplicht en dat is dan misschien in de meeste gevallen een marge en dus geluk voor die persoon, maar in sommige gevallen is de correctie ook echt nodig.

Hoezo is de correctie in sommige gevallen ook echt nodig?

Als je voor 1 km/h na correctie een bekeuring krijgt heb je in ieder geval minimaal 4 km/h echte km/h te hard gereden.
 
Eens, deze gestoorde hoogte van de bekeuringen heeft niks meer te maken met afleren.

Er valt btw niet veel af te leren, de eerste die zegt datie nog nooit 130 heetft gereden waar je 120 mag moet ik nog tegenkomen.

En als ik die tegenkom gooi ik je in de diepste kelder
Word je druk volgend jaar met die nieuwe regeling _O- _O-
 
Daarom zeg ik, altijd de snelheid met meer dan 20 km/h overschrijden. Krijg je ook geen lullige boetes meer.
Maar echte boetes. :P
:^ :Y
't is dat jij dit al gepost had,anders had ik het gedaan :P :+

trouwens Marc@the Fladderaar had hier nog geluk,vorig jaar was de toegestane snelheid hier nog 120km/u,nu 130 dus had het bedrag 'rechtvaardig'hoger geweest ;)
of zou hij idg 126 km/u hebben gereden :+
 
Eens, deze gestoorde hoogte van de bekeuringen heeft niks meer te maken met afleren.

Er valt btw niet veel af te leren, de eerste die zegt datie nog nooit 130 heetft gereden waar je 120 mag moet ik nog tegenkomen.

En als ik die tegenkom gooi ik je in de diepste kelder

dan wordt Swetty wel gevaarlijk :+ _O-

Mag je tegenwoordig op de snelwegen overal 130 rijden.....mits geen andere snelheidsaanwijzingen..... :?

Of is het per 1 september.... 10km/h erbij.....:?

(ik rij toch meestal keurig rond de 120)
 
Aan de andere kant...kunnen politiemensen ook vreselijke zeuren zijn hoor :X :+



Ik mag toch aannemen....dat als die man die informatie over die auto ook heeft doorgegeven aan de meldkamer dat die dan 1 auto naar die aangehouden verdachte stuurt en de andere beschikbare eenheden erop uit stuurt om uit te kijken naar die auto.
Over het algemeen richting de dichtstbijzijnde uitvalswegen, liefst in de richting vanwaar de tenaamgestelde van het kenteken vandaan komt. Die eenheden worden dan wel ingezet maar zul je niet daar op die plek zien.

:^ :P :+
 
Ik zeg:

Tegen in gaan:
vragen om kopie eik rapport van flitsert,
vragen om de gemaakte foto.

(Zijn ze zowieso weer even bezig, en heb je uitstel van betaling.)
Geduldig wachten...

Vervolgens krijg je wederom berich met opgestuurde meuk..
EN dat je verplicht bent om te betalen.

Vervolgens hier weer tegen in gaan om datje het met de snelheid wel eens bent, maar
niet met de admin kosten van 6 euro, die je NIET verplicht bent om te betalen.

Vinden ze niet leuk daar, en kost ze alleen maar geld....
Ik ben er op deze manier een keer onder uit gekomen....

Ging hier om 28,-
:+
 
KEREL

beter ga je dit voor laten komen

zeg dat je hooikoorts hebt met doktersverklaring en dat je in een niesbui schoot

THE SOAP CONTINUES!
 
Je hebt waarschijnlijk doodsangsten uitgestaan toen je 1 km te snel reed. De roverheid probeert ons namelijk duidelijk te maken dat een snelheidsovertreding onmiddellijk en onvermijdelijk een ongeval veroorzaakt...

Als je wil hebben dat de regels veranderen zul je dat zelf moeten organiseren (eigen politieke partij, partijprogramma, genoeg stemmen verzamelen en de wetten aanpassen)
De grootste tegenstander is natuurlijk de huidige roverheid die de geldstroom zal zien minderen, want daar gaat het over, wetten maken waarvan de roverheid weet dat er genoeg kiezers zijn die ze zullen overtreden en ondertussen zwaar incasseren.
 
Ik zeg:

Tegen in gaan:
vragen om kopie eik rapport van flitsert,
vragen om de gemaakte foto.

(Zijn ze zowieso weer even bezig, en heb je uitstel van betaling.)
Geduldig wachten...

Vervolgens krijg je wederom berich met opgestuurde meuk..
EN dat je verplicht bent om te betalen.

Vervolgens hier weer tegen in gaan om datje het met de snelheid wel eens bent, maar
niet met de admin kosten van 6 euro, die je NIET verplicht bent om te betalen.

Vinden ze niet leuk daar, en kost ze alleen maar geld....
Ik ben er op deze manier een keer onder uit gekomen....

Ging hier om 28,-
:+

Waarom zou je niet verplicht zijn de 6 euro te betalen?

En onderhand is het best wel te begrijpen dat Nederland een dusdanig begrotingstekort heeft dat men er flink met het mes in moet in de begroting als ik dit zo hoor :N
 
Correctie is er voor een reden: meetfouten! Dus dat daar "136" staat, is totaal niet relevant. Het gaat erom wat er na correctie overblijft. En blijkbaar zijn ze zo hard op zoek naar geld, dat zelfs 1 km/u te hard al reden is om sancties op te leggen _O-

Op 130 trajecten geld een lagere marge.
En aangezien er geld nodig is zijn gewoontedieren de pineut.
 
het heeft totaal niks te maken met handhaven .

de hoofd-doelstelling is : Makkelijk poen binnen-halen :/ ,.....onder het mom "handhaven"

Die 130-trajectjes dienen om het verkeer op te jutten , zodat je lekker gang d'r in hebt ...

Aan het einde van die paar km "130" staat 'r weer een bordje met "100" ,.....en waarschijnlijk gaan die radar-knakkers daar straks ook lekker staan met hun spulletje ....

Je kunt je het beste maar lekker aan de snelheid houden ,....'t is een te dure hobby geworden :/
 
het heeft totaal niks te maken met handhaven .

de hoofd-doelstelling is : Makkelijk poen binnen-halen :/ ,.....onder het mom "handhaven"

Die 130-trajectjes dienen om het verkeer op te jutten , zodat je lekker gang d'r in hebt ...

Aan het einde van die paar km "130" staat 'r weer een bordje met "100" ,.....en waarschijnlijk gaan die radar-knakkers daar straks ook lekker staan met hun spulletje ....

Je kunt je het beste maar lekker aan de snelheid houden ,....'t is een te dure hobby geworden :/


jij zegt het nu en ik dacht het al bij het begin van invoering van die (130)...

ze geven een vinger en pakken een hand, ik vertrouwde het vanaf het begin al niet :P :N nog niet eens gesproken over de brandstof die je extra gebruikt en waar ze weer accijns meegraaien,
blijft een trieste club, :')


magoe. .. :$



idd veel teveel borden en trajectcontroles met afwijkende max-snelheden,
de ene keer is het (80) en dan weer (100)?
schiet mij maar lek,



lekker schrapen is het voor de roverheid en goed voor de schatkist die we door het ESM weer kunnen legen in Duitsland, :') :')
 
Wie kijkt er constant op zijn snelheidsmeter. Als ik op mijn motor gaat verzitten, daalt mijn snelheid en als ik omlaag kijk naar mijn snelheidmeter, gaat deze omhoog. Heel anders dan in een koekblik.
 
Nou dat valt wel mee hoor :P Ik denk dat er niemand is die nooit is ff iets te hard rijdt.. :P Inclusief mezelf overigens.. O-)

Maar het punt is dat er nu 8 pagina's volgeluld worden over dat iemand een boete krijgt voor een overtreding die je bewust begaat.. En dan nog lopen zeuren ook :P Dat lijkt me een beetje hypocriet.. Tuurlijk, het blijft vervelend en voor 1km/u misschien een beetje kinderachtig.. Maar waar moet je anders de grens trekken, als je al een paar kilometer pardon krijgt op je meting..? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan