Belasting/Verzekering in België

Inderdaad is er erg veel bier te krijgen...en laat mijn buurman nu net een drankenhandel zijn!!! Dus Wullebolle...als je een onverzadigbare drang naar biertjes hebt, ben je welkom om deze dorst te lessen in mijn mooie patio tuin...motorrijden zit er dan echter niet meer in...

Nogmaals dank voor alle nuttige links en tips....ik heb weer genoeg te lezen voorlopig....

maarre....63pk is toch niet echt indrukwekkend?! en dat hele NM@2250rpm zegt me niet zoveel (ben allerminst technisch onderlegd)


Staat het huis toevallig in de kerkstraat in eksel. ;)
Want dan heb je zekers een mooi huis gekocht.
 
Zeer nuttige info wederom *O*

Als ik het goed begrijp kan ik voor zowel mijn suzuki als yamaha dezelfde kentekenplaat gebruiken??? Alleen dan apart verzekeren en belasting betalen neem ik aan?

Ik ben nu al verliefd op België...alleen al gezien het feit dat iedereen zo snel hulpvolle, nuttige info geeft.....chapeau mes frères! *O*

FOUT!
Het inschrijvingsbewijs dat bij je nummerplaat hoort is slechts geldig voor het voertuig dat erop vermeld staat. Een per motor dus :Y
 
Hoi Hoi, ik heb net een motor van Nederland ingevoerd in Belgenland. Zorg dat je in ieder geval een gelijkvormigheidsbewijs of een europees inschrijvingsbewijs hebt. Anders doen ze hier moeilijk :( :(
 
Hoi Hoi, ik heb net een motor van Nederland ingevoerd in Belgenland. Zorg dat je in ieder geval een gelijkvormigheidsbewijs of een europees inschrijvingsbewijs hebt. Anders doen ze hier moeilijk :( :(
Uuuuh....Vehikel....wat is dat, zo'n gelijkvormigheidsbewijs??? Kun je daar iets over uitleggen?

:W
 
Staat het huis toevallig in de kerkstraat in eksel. ;)
Want dan heb je zekers een mooi huis gekocht.
JAAAA....het is inderdaad in de Kerkstraat!!!

Ken je het huis of ken je mij en weet ik ff niet wie jij bent?!?!?

Ben anders wel benieuwd waar je het huis van kent...'t is een heel karakteristiek gebouw ja...en ben erg trots!!! aantal foto's staan op mijn voorsteltopic trouwens :W
 
Uuuuh....Vehikel....wat is dat, zo'n gelijkvormigheidsbewijs??? Kun je daar iets over uitleggen?

:W

Dit is het document dat bij je motor hoort dat je normaal gezien krijgt bij de aankoop van je motor. Daar staan alle mogelijke gegevens op van de motor
 
Dit is het document dat bij je motor hoort dat je normaal gezien krijgt bij de aankoop van je motor. Daar staan alle mogelijke gegevens op van de motor
OK...dat klinkt een stuk begrijpelijker...ik had er namelijk nog nooit van gehoord!

Je bent wel snel met je reacties Fred Kroket :}
 
OK...dat klinkt een stuk begrijpelijker...ik had er namelijk nog nooit van gehoord!

Je bent wel snel met je reacties Fred Kroket :}


Ik weet niet hoe het zit in Nl maar in Be kan je geen motor kopen zonder gelijkvormigheidsattest.

Koop je er één particuliet zonder attest, kan die gestolen zijn :Y

Ben je dit kwijt, duplicaat aanvragen bij de fabrikant







BTW, ben de snelste frikandel van Belgie
 
Op het kenteken staat trouwens ook je aantal KW's zoals ie uit de fabriek geleverd wordt. Daar wordt ie ook op verzekerd.
verzekeringsmaatschappijen houden hier voor motoren geen rekening met kw, alleen met de cilinderinhoud

dat maakt dat een rs250 verzekeren dus stukken goedkoper is dan een (al dan niet geknepen) gs500

ook maakt het hier niet uit of je nu een 500 of een 1100 of een 1600 verzekert, alles boven de 400cc is namelijk dezelfde prijs..

niet echt een logisch systeem, maar natuurlijk wel leuk voor snelheidsfreaks :z
 
verzekeringsmaatschappijen houden hier voor motoren geen rekening met kw, alleen met de cilinderinhoud

dat maakt dat een rs250 verzekeren dus stukken goedkoper is dan een (al dan niet geknepen) gs500

ook maakt het hier niet uit of je nu een 500 of een 1100 of een 1600 verzekert, alles boven de 400cc is namelijk dezelfde prijs..

niet echt een logisch systeem, maar natuurlijk wel leuk voor snelheidsfreaks :z


Dat is dus echt niet zo voor elke verzekering :z
 
Dat is dus echt niet zo voor elke verzekering :z

hier in België wel :P

.. denk ik toch.. ik ben naar drie verschillende maatschappijen geweest voor prijsofferte, en alledrie baseerden ze zich puur op het aantal cc's

nog grappig is dat je voor een 80cc scootertje evenveel betaalt als voor een appie rs125 :X
 
Maar nee. Denk nu eens logisch na...waarom zouden ze dan bij Ethias een sportmotor niet willen verzekeren voor -26 jarigen?

En volgens jouw redenatie zou een R1 evenveel verzekering kosten als een geknepen GS. Dat slaat nergens op. Ik denk dat je verkeerd geïnformeerd bent of anders snap ik er niks meer van.

Weet je wat. Ik check het eens op de site van ethias.

Edit. Het is begod nog waar ook |( Gs 500 venveel als een Cb1300. Ok ik neem mijn woorden terug. Wel handig! Dan kan ik evengoed een zwaardere moto kopen. Ik weet wel dat bij ethias ze uitzonderingen maken voor sportmoto's. Maar soit ge hebt gelijk
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat. Ik check het eens op de site van ethias.

doen! :Y

en ga ook eens voor de lol een verzekering voor r1 aanvragen vragen bij Dexia! :+
hm.. ze vragen ook wel merk en type, want dat moeten ze invoeren in de pc om te berekenen, maar ik had ook gevraagd voor gsx750 en dat was evenveel als een gs500

als ik mijn pa z'n oeral 650 brik wil verzekeren moet ik 200 euri meer betalen dan voor mijn cb250, en de top van die oeral is 95 - 100 :X
 
Weet je wat. Ik check het eens op de site van ethias.

Edit. Het is begod nog waar ook |( Gs 500 venveel als een Cb1300. Ok ik neem mijn woorden terug. Wel handig! Dan kan ik evengoed een zwaardere moto kopen. Ik weet wel dat bij ethias ze uitzonderingen maken voor sportmoto's. Maar soit ge hebt gelijk

begon er zelf al bijna aan te twijfelen ;)

ja wel fijn he, alleen krijg je zo ook wel een heleboel gekken

voor motoren is hier ook geen bonus-malus systeem, weet iemand of dit in is dit in NL wel zo?
 
Het ergste is dat ik geen autoverzekring heb en dant is de verzekering van de moto twee keer zoveel als wanneer je wel een wagen hebt.

Het is zelfs zo erg dat ik bij wijze van spreken mijn moeder haar auto beter op mijn naam laat verzekeren om te profiteren van tweede voertuig. Want dat komt ongeveer hetzelfde uit.
 
Pk's maken ik België niets uit voor de verzekering. Enige variabelen zijn leeftijd en of de motor meer dan 500cc is. Dus betaal ik voor mijn Thunderace nu evenveel als voor mijn gpz550 uit 82' of voor mijn vrouw haar yzf750.

Wel is het zo dat je korting krijgt indien je de auto bij dezelfde maatschappij verzekerd. (Voor de auto gelden wel andere regels mbt leeftijd, pk's, ...)

Ben momenteel 26 en betaal voor mijn opel astra 1700 cdti en thunderace samen een 750 euro enkel voor WA (of BA in België).

Ik zat eerst bij Avero, maar nu blijkbaar bij Optimco. Mijn verzekeringsagent regelt dat allemaal verder voor mij.
 
Pk's maken ik België niets uit voor de verzekering. Enige variabelen zijn leeftijd en of de motor meer dan 500cc is.
Qua leeftijd zit ik safe denk...ben net 33 geworden en zal dus buiten de risico-leeftijd vallen?!
Qua CC's zit ik dan wat moeilijker (1600cc) hoewel ik mensen hoor zeggen dat het vanaf 400cc geen verschil maakt....gelukkig heb ik ook een auto te verzekeren (en dus is een korting mogelijk)....Auto ga ik overigens in NL verkopen en dán in België een nieuwe kopen...leek mij een goed idee (aangezien auto's goedkoper zijn in B, en ik mijn huidige auto niet hoef in te voeren/keuren
 
JAAAA....het is inderdaad in de Kerkstraat!!!

Ken je het huis of ken je mij en weet ik ff niet wie jij bent?!?!?

Ben anders wel benieuwd waar je het huis van kent...'t is een heel karakteristiek gebouw ja...en ben erg trots!!! aantal foto's staan op mijn voorsteltopic trouwens :W

We (Ladyduc) en ik zijn zelf ook bezig om te kijken naar een ander huis en daarbij is een woning in Belgie een grote kans hebber. We kwamen op onze zoektocht toevallig langs de makelaar waar het te koop stond. ;)
Ik zal je een linkje geven waarin uitgelegd staat wat je allemaal moet regelen bij een verhuizing naar belgie. Deze site is ddor een Nederlander gemaakt. :}
http://home.tiscali.nl/vanderschans/verhuizen_naar_belgie.htm
Daar staat ook het een en ander uitgelegd over het invoeren van auto/motor.
Ik hoop dat je er iets aan hebt
 
Terug
Bovenaan Onderaan