Belastingdienst rondt af naar beneden!?

Rayes

MF veteraan
5 aug 2010
1.537
0
Open net mijn brievenbus om de altijd mooie blauwe brief van de belastingdienst te vinden.. Nu heb ik 30 Juli mijn nieuwe motor op mijn naam laten zetten en zou motorrijtuigenbelasting moeten betalen a €25 voor een volledig tijdvak.

Nu is het berekend voor een verkort tijdvak van 30-7 tot 23-8 en volgens hun berekening is dat €6,96. Daaronder staat het totaal bedrag wat overgemaakt moet worden:

"Te betalen (Afgerond): €6,00" :?

Ik verwacht veel van de belastingdienst.. Maar bijna een euro korting op mijn motorrijtuigenbelasting is toch wel weer een vriendelijk gebaar.. Je wordt er niet rijker van, maar vreemd is het wel lijkt mij zo...
 
Alle bedragen van de belastingdienst worden naar beneden op een euro afgerond. Dus ook als je geld terugkrijgt. Nou ja, eerder teveel betaald had. Ook de rente die je daar over krijgt wordt zo naar beneden afgerond.
 
Alle bedragen van de belastingdienst worden naar beneden op een euro afgerond. Dus ook als je geld terugkrijgt. Nou ja, eerder teveel betaald had. Ook de rente die je daar over krijgt wordt zo naar beneden afgerond.

:? Dat is me echt nog nooit eerder opgevallen.. Ik zal er is op gaan letten, thx :)
 
Alle bedragen van de belastingdienst worden naar beneden op een euro afgerond. Dus ook als je geld terugkrijgt. Nou ja, eerder teveel betaald had. Ook de rente die je daar over krijgt wordt zo naar beneden afgerond.

[off topic],

je mag je inkomen ook naar beneden afronden en de aftrekposten naar boven.

[einde off- topic]

zie het maar als een sigaar uit eigen doos, als ze tekort komen verhogen ze wel weer iets waardoor je toch weer meer gaat betalen.
 
Open net mijn brievenbus om de altijd mooie blauwe brief van de belastingdienst te vinden.. Nu heb ik 30 Juli mijn nieuwe motor op mijn naam laten zetten en zou motorrijtuigenbelasting moeten betalen a €25 voor een volledig tijdvak.

Nu is het berekend voor een verkort tijdvak van 30-7 tot 23-8 en volgens hun berekening is dat €6,96. Daaronder staat het totaal bedrag wat overgemaakt moet worden:

"Te betalen (Afgerond): €6,00" :?

Ik verwacht veel van de belastingdienst.. Maar bijna een euro korting op mijn motorrijtuigenbelasting is toch wel weer een vriendelijk gebaar.. Je wordt er niet rijker van, maar vreemd is het wel lijkt mij zo...
Ja, de belastingdienst rondt altijd af naar beneden, enige voordeel wat ze weggeven... :X

Overigens is het bij mij zo dat m'n wegenbelasting per maand kan verschillen (de ene maand €7 en de andere €8) om zo toch op bedrag X per kwartaal te komen.
 
Ze kunnen alleen maar hele bedragen verwerken en daarom verschillen de bedragen af en toe om aan het juiste bedrag te komen. Je krijgt echt geen korting hoor.
 
Ze kunnen alleen maar hele bedragen verwerken en daarom verschillen de bedragen af en toe om aan het juiste bedrag te komen. Je krijgt echt geen korting hoor.

Het kon ook niet anders natuurlijk.. Living in an unreal dream |(
 
Uhhh ben ik dan de enige in heel Nederland die door de belastingdienst gedwongen werd zijn MRB in één keer te betalen? Kon hier uberhaupt niet eens kiezen tussen kwartaal of jaar, teminste dat vertelde de postbeamte mij bij het overschrijven.
 
Weet je wat helemaal leuk is? Ik heb een motor een paar weken op mijn naam gehad, kreeg een rekening van 86 euro voor t jaar tijdens die paar weken. Toen de motor eenmaal niet meer op mijn naam stond, kreeg ik een nieuwe rekening. Het bedrag was nu €5,-.

Verder stond er in de brief dat bedragen tot €5,- niet in rekening gebracht werden, dus ik hoefde niets meer te betalen. Zowaar 5 euri's cadeau gekregen! :P
 
Uhhh ben ik dan de enige in heel Nederland die door de belastingdienst gedwongen werd zijn MRB in één keer te betalen? Kon hier uberhaupt niet eens kiezen tussen kwartaal of jaar, teminste dat vertelde de postbeamte mij bij het overschrijven.

Ben je in het verleden wel eens stout geweest? Dus MRB veel te laat of niet betaald?
Lijkt me anders heel sterk dit verhaal.
 
Ben je in het verleden wel eens stout geweest? Dus MRB veel te laat of niet betaald?
Lijkt me anders heel sterk dit verhaal.

Het was de postkantoor medewerker, niet Belastingdienst.

Met de loden pijp. In de biljartkamer. :Y
 
'Belastingdienst rond af naar beneden!?' > 'Belastingdienst rondt af naar beneden!?'
 
Uhhh ben ik dan de enige in heel Nederland die door de belastingdienst gedwongen werd zijn MRB in één keer te betalen? Kon hier uberhaupt niet eens kiezen tussen kwartaal of jaar, teminste dat vertelde de postbeamte mij bij het overschrijven.
De meeste postbeambten die ik ben tegengekomen weten sowieso niet zoveel van MRB.
 
Bedankd voor de les Nederlants wort er nog wad in rekening gebrachd? =]
 
ik heb er even gewerkt dus:
-> alle bedragen worden afgerond op hele euro's in het voordeel van de klant. Dit geldt niet alleen voor eindbedragen, maar vaak ook al voor bedragen in de berekening zelf. :)
 
Uhhh ben ik dan de enige in heel Nederland die door de belastingdienst gedwongen werd zijn MRB in één keer te betalen? Kon hier uberhaupt niet eens kiezen tussen kwartaal of jaar, teminste dat vertelde de postbeamte mij bij het overschrijven.

Je krijgt 12 euro korting als je in één keer per jaar betaald, dus die postbeamte heeft je alleen de slimste keuze voorgelegd :D
 
ik heb er even gewerkt dus:
-> alle bedragen worden afgerond op hele euro's in het voordeel van de klant. Dit geldt niet alleen voor eindbedragen, maar vaak ook al voor bedragen in de berekening zelf. :)

Belastingbetalers "klanten" noemen, dat doen inderdaad ook alleen mensen die daar een poosje hebben rondgelopen :)
 
Standaard is per 3 maanden dus in jouw berekening (waarom betaal jij maar 25?) gaat dat uitkomen op 3 keer €6,- en het 4e tijdvak van 3 mnd. gaat €7,- worden dus wees niet bang dat je korting krijgt.
Vriendin heeft de auto op maandelijks staan en heeft hierdoor 2 x €17,- en 1 x €18,- om het 3 maandelijkse compleet te krijgen.
Voor de motor betaal ik in 1 keer om die €12,- korting te krijgen en die korting krijg je omdat het administratief goedkoper is dan 2 keer 3 mnd betalen en 2 keer 3 mnd schorsen (wat vroeger met echte winters nog wel eens gedaan werd).
Maar vroeger betaalde je bij een heel jaar maar voor een half jaar dus was je korting nog meer... hoewel de belasting wel erg veel duurder is geworden -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan