Belastingdienst

TA68

MF veteraan
22 apr 2013
1.524
612
Mokum
Jarenlang acceptgiro's met kwartaalbedragen voor mogen rijden op 's Heerenwegen overgemaakt aan deze boevenbende.
Automatische incasso kon alleen door met de pen een papiertje invullen, waarom niet digitaal?

Onlangs toch maar gedaan en dan schrik je toch van de bedragen.
10 Euro per maand voor een motorfiets
40 Euro per maand voor een auto

Voorheen niet zo mee bezig geweest en gedragsgetrouw de kwartaalrekeningen betaald.

Verzekering kost minder per maand.
 
idd totaal absurd 50 euro per maand om van het goede wegdek hier ter lande te beschikken met 2 voertuigen :+
 
Of je nou per kwartaal betaalt of per maand, maakt toch geen fuck uit. Of maak jij je zelf wat wijs als het per kwartaal is?
 
Jarenlang acceptgiro's met kwartaalbedragen voor mogen rijden op 's Heerenwegen overgemaakt aan deze boevenbende.
Automatische incasso kon alleen door met de pen een papiertje invullen, waarom niet digitaal?

Onlangs toch maar gedaan en dan schrik je toch van de bedragen.
10 Euro per maand voor een motorfiets
40 Euro per maand voor een auto

Voorheen niet zo mee bezig geweest en gedragsgetrouw de kwartaalrekeningen betaald.

Verzekering kost minder per maand.
Tsja, probeer eens met 3 motoren en een diesel.

€11 sevenfifty
€11 vf750
€10 vfr750
€106 wegenbelasting auto
€16 fijnstoftoeslag

Elke maand. En het is niet alsof ik tegelijk met tweemotoren en de auto rij.

db
 
Jawel dat maakt wel uit,per maand krijg je 1,- korting:Y
Dus geen reden tot klagen lijkt mij,hij is juist goedkoper uit,mooier kunnen we het niet maken:W:+
Ik betaal per maand en ik betaal hetzelfde als iemand per kwartaal (€ 31,00). Incasso per maand is 2x € 10,00 en 1 x € 11,00. Leuker maken ze het daar helaas niet ;-)
 
Tsja, probeer eens met 3 motoren en een diesel.

€11 sevenfifty
€11 vf750
€10 vfr750
€106 wegenbelasting auto
€16 fijnstoftoeslag

Elke maand. En het is niet alsof ik tegelijk met tweemotoren en de auto rij.

db
Tja dat werd als reden aangevoerd om rekeningrijden /km heffing in te voeren,
maar ja daar zijn ze al tig jaar over aan het nadenken.🤔,ondertussen werd de wegenbelasting voor motoren
alvast verhoogd omdat deze daarvan dan uitgezonderd zouden worden,het rekeningrijder is er niet gekomen,
het bedrag extra is er niet meer afgegaan.:/🤭
 
En jij denkt dat als rekeningrijden wordt ingevoerd dat de wegenbelasting afgeschaft zal worden?

db
Niet voor motoren,wel voor auto,s.
Maar de Staat mag er niet op verliezen dus betaal je een extra verhoging per jaar omdat te compenseren,
dat noemen ze dan inflatie correctie,alleen als je niet rijd of minder ben je dan goedkoper uit dan
dat je voor al je hokken wegenbelasting zou betalen,tenzij je erg veel km,s maakt en in de spits rijd,
tja dan ben je extra de Sjaak,want het geld moet de Staatskas blijven spekken.:9~:Y
links of rechtsom zijn we van belastingplannen nooit voordeliger uit geweest.
 
Laatst bewerkt:
Waarom Groningen en Drenthe €2 per kwartaal meer moeten betalen dan Limburg, Noord-Brabant, Noord Holland en Utrecht heb ik nooit begrepen.:?
Tja daar gaat de provincie over,de zogenaamde provinciale opcenten,weinig verkeer daar dus minder opbrengsten en
dat word dan gedeeltelijk zo gecompenseerd.
 
Niet voor motoren,wel voor auto,s.
Maar de Staat mag er niet op verliezen dus betaal je een extra verhoging per jaar omdat te compenseren
mede hierom snap ik niet dat zoveel mensen positief zijn als de (r)overheid bij die zogenaamde ´groene´ plannetjes m.b.t. vervoer en wegen-net
stellen dat dit ´lasten-neutraal´ zal zijn.
´neutraal voor de burger´ lijken velen te denken, maar het is: neutraal voor de staatskas!
dus of het rekeningrijden er wel/niet komt: alleen al het nieuws erover geeft ze een excuus voor lastenverzwaring...
 
Rekeningrijden is het alternatief, vooral als we elektrisch rijden. Die brandstofaccijns moet en zal binnenkomen. Lukt het niet meer bij de pomp, dan maar zo.

Maar of je daar blij mee moet zijn… Ik hou niet zo van onverwachte kosten. Een paar weekendjes lekker rijden en eind vd maand komt dan de rekening. Lijkt me niks, ondanks dat het misschien een eerlijker en voor sommigen een goedkoper systeem is.
 
Maar of je daar blij mee moet zijn… Ik hou niet zo van onverwachte kosten. Een paar weekendjes lekker rijden en eind vd maand komt dan de rekening.
naast dat is het ook een flinke inbreuk op je privacy.

op moment word je (m.u.v. cameragebieden in bijv. binnensteden of snelweg) eigenlijk niet gevolgd.
m.u.v. welke auto/motor je hebt, weten ze niet 100% waar je er mee komt, en wat je daar doet.
hoe willen ze dat rekeningrijden-systeem laten werken.. met GPS, of middels de km teller van de auto en dat draadloos doorsturen??

er zijn nu al kritiekverhalen van mensen die zich op de schouder gekeken voelen bij die verzekeraars-constucties van een digitale spion in je auto in ruil voor premiekorting... welke er in de praktijk op uitkomt dat bijv. een uitwijkmanoeuvre voor een apper op de A1 resulteert in een premieverhoging omdat het door de verzekeraar geinterpreteert kon worden als ´jij zat niet op te letten´...
 
naast dat is het ook een flinke inbreuk op je privacy.

op moment word je (m.u.v. cameragebieden in bijv. binnensteden of snelweg) eigenlijk niet gevolgd.
m.u.v. welke auto/motor je hebt, weten ze niet 100% waar je er mee komt, en wat je daar doet.
hoe willen ze dat rekeningrijden-systeem laten werken.. met GPS, of middels de km teller van de auto en dat draadloos doorsturen??

er zijn nu al kritiekverhalen van mensen die zich op de schouder gekeken voelen bij die verzekeraars-constucties van een digitale spion in je auto in ruil voor premiekorting... welke er in de praktijk op uitkomt dat bijv. een uitwijkmanoeuvre voor een apper op de A1 resulteert in een premieverhoging omdat het door de verzekeraar geinterpreteert kon worden als ´jij zat niet op te letten´...
Op zich heb je gelijk, maar reken maar dat er een manier wordt gevonden om het erdoor te krijgen. Het kan nu al op diverse manieren ingevoerd worden. Een daarvan is het registreren van op- en afritten dmv camera’s of een tag in je auto. Zoals buitenlandse (Franse) tolsystemen.
Een blackboxje in je voertuig met GPS en/of een koppeling naar je CANbus voor gereden kilometers en een dataverbinding (bv. 4G/5G) kan ook. Aan zoiets heb ik begin deze eeuw gewerkt, toen was er ook sprake van een km registratie, maar die ging uiteindelijk niet door.
 
Er zijn meer uitzonderingen van MRB die ik verwacht had?

Voor een aantal motorrijtuigen kunt u vrijstelling aanvragen. Dit geldt bijvoorbeeld voor de volgende motorrijtuigen:

  • een vrachtauto of autobus die ten minste 40 jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen en die niet bedrijfsmatig wordt gebruikt
  • een personenauto, bestelauto of motor die ten minste 40 jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen.
  • motorrijtuigen van de politie
  • motorrijtuigen van de brandweer
  • een ambulance
  • een lijkauto
  • een dierenambulance
  • een vuilniswagen
  • een kolkenzuiger
  • een straatveegwagen,
  • motorrijtuigen voor de aanleg en het onderhoud van wegen
 
naast dat is het ook een flinke inbreuk op je privacy.

op moment word je (m.u.v. cameragebieden in bijv. binnensteden of snelweg) eigenlijk niet gevolgd.
m.u.v. welke auto/motor je hebt, weten ze niet 100% waar je er mee komt, en wat je daar doet.
hoe willen ze dat rekeningrijden-systeem laten werken.. met GPS, of middels de km teller van de auto en dat draadloos doorsturen??

er zijn nu al kritiekverhalen van mensen die zich op de schouder gekeken voelen bij die verzekeraars-constucties van een digitale spion in je auto in ruil voor premiekorting... welke er in de praktijk op uitkomt dat bijv. een uitwijkmanoeuvre voor een apper op de A1 resulteert in een premieverhoging omdat het door de verzekeraar geinterpreteert kon worden als ´jij zat niet op te letten´...
Volgens mij las ik net dat er een snelheidsbegrenzer in nieuwe auto's komt met een black box, en die black box kan eventuele overtredingen door geven naar de politie
 
En er komt een rode zwaailamp op je dak zodat het meteen duidelijk is wie de overtreder is.
 
De ISA moet met de gebruiker van de auto op een ‘zachte’ manier dwingen zich aan de maximumsnelheid te houden, door bijvoorbeeld een geluidssignaal of knipperend lampje op het dashboard bij een overschrijding

Dashboard, ik dacht het dak.O-)

De nieuwere vrachtwagens worden onder het rijden gecontroleerd door het uitlezen van de tacho.
 
Terug
Bovenaan Onderaan