We worden dubbel genaaid door de belastingdienst

___Ray___

MF veteraan
In memoriam
22 feb 2006
7.117
216
Naast de gebruikelijke verhoging is ook de korting vervallen als je in 1 keer voor het hele jaar betaald.
Onjuiste informatie op achterzijde van de rekeningen motorrijtuigenbelasting

(4 januari 2012)

Wanneer de motorrijtuigenbelasting in 1 keer over 4 aaneensluitende tijdvakken wordt betaald, is vanaf 1 januari 2012 niet langer de korting van € 3 per tijdvak van toepassing. Op de voorbedrukte achterzijde van de rekeningen is voor de eerste rekeningen vanaf 1 januari 2012 de informatie over deze korting ten onrechte niet aangepast. Hier werd de korting nog steeds vermeld. Excuses voor de ontstane onduidelijkheid. De informatie is inmiddels aangepast.
Bron: http://www.belastingdienst.nl/actueel/12010401_onjuiste_informatie_mrb.html
 
Laatst bewerkt:
Anders dan burgers bezuinigt de overheid door de belasting te verhogen.

Ik heb al een stap terug gemaakt door een brommer aan te schaffen die loopt op benzinedamp. :W Overheid.
 
Laatst bewerkt:
Bezuinigen is inderdaad wat anders dan meer geld binnenhalen. Vreemd dat ze dat niet helemaal begrijpen.
Daarnaast, als je eenmaal bezuinigd hebt, zou je dan ook het volgende jaar *eigenlijk* dat geldprobleem niet meer moeten hebben (muv extreme uitgaven).

Ach ja, zal wel te logisch gedacht zijn ;)
 
De vraag stelt zich opnieuw: welke democratische middelen kunnen we (ook in BE worden we genaaid) aanwenden om de roverheid op andere gedachten te brengen?

Het gaat al lang niet meer over de BE/NL overheid.
Uiteindelijk komen de echte beslissingen van de EU.

Hier rommelen we wat met 130 ipv 120. Behouden we de HRA tot we teruggefloten worden.
 
Bezuinigen is inderdaad wat anders dan meer geld binnenhalen. Vreemd dat ze dat niet helemaal begrijpen.
Daarnaast, als je eenmaal bezuinigd hebt, zou je dan ook het volgende jaar *eigenlijk* dat geldprobleem niet meer moeten hebben (muv extreme uitgaven).
:^
Omgekeerd ook: sommige diensten zorgen dat ze genoeg uitgeven om volgend jaar opnieuw hetzelfde budget te kunnen krijgen. Hoezo verspilling?
Ach ja, zal wel te logisch gedacht zijn ;)
Je wéét toch dat je de bevolking gemakkelijker "kort" kunt houden als ze net niet genoeg hebben?
 
Ik kan me er eerlijk gezegd niet zo druk over maken. Feit is DAT de overheid zonder geld zit en om onze staat te behouden moet iedereen gewoon inleveren. Enerzijds door minder te krijgen en anderzijds door meer te betalen. 12 euro per jaar op een al heel goedkope belasting kan me niet echt boeien.
Noem me een mak lam maar ik neem t maar gewoon. Je kan er weinig anders aan doen. De fouten die ons nu de kop kosten zijn lang geleden gemaakt en onomkeerbaar. Iedereen heeft boven zn stand geleefd en mag het nu met ietsjes minder doen.

/rant
 
Ach hele wegenbelasting voor motoren slaat nergens meer op, zeker gezien die zogenaamde 'zuinige' auto's die wegenbelastingvrij zijn.
 
ach ja je geld wegbrengen lukt hier prima, maar daar hebben we ook het inkomen naar he.
mopperen helpt niks, je stem goed uitbrengen op een goede partij....
en hopen dat het helpt :X
 
Als we allemaal collectief onze jaaraanslag om laten zetten in een kwartaalaanslag met betaling per acceptgiro, krijgen we tenminste nog waar voor die 12 euro extra kosten per jaar... })

En misschien snappen ze dan weer waarom er korting gegeven werd... :X
 
Ik heb hier de MAG al over gemaild en binnen een dag een TOP reactie van de voorzitter gehad. De KNMV moet nog steeds reageren... tot zover de KNMV als belangenbehartiger. B|

In Zuid-Holland nu dus 108/jaar. Een jaar of vijf geleden was dat nog de helft... Als je de lichtste categorie auto's neemt, dan betalen zij 116 euro per jaar. Dat is dan 0-550 kg. Wel apart: motor heeft helft van de wielen, ~1/3e van het gewicht en neemt veel minder ruimte in. Maar toch nog maar 8 euro verschil.

De km-heffing was afgeschoten, alleen de voorbereidde verhoging van de MRB hebben ze laten staan.
 
550kg? Welke auto weegt er nou 550kg? :P

Hoe minder auto hoe leuker:

lotus7.jpg
 
Ik heb hier de MAG al over gemaild en binnen een dag een TOP reactie van de voorzitter gehad. De KNMV moet nog steeds reageren... tot zover de KNMV als belangenbehartiger. B|

In Zuid-Holland nu dus 108/jaar. Een jaar of vijf geleden was dat nog de helft... Als je de lichtste categorie auto's neemt, dan betalen zij 116 euro per jaar. Dat is dan 0-550 kg. Wel apart: motor heeft helft van de wielen, ~1/3e van het gewicht en neemt veel minder ruimte in. Maar toch nog maar 8 euro verschil.

De km-heffing was afgeschoten, alleen de voorbereidde verhoging van de MRB hebben ze laten staan.

De motor is ontdekt als nieuwe cash-cow. Het is wachten op de verplichte jaarlijkse APK en verder gooien ze er nu elk jaar een paar procent bij. Daar helpt geen MAG of KNMV bij, je mag hooguit even boos op het Malieveld staan en je standpunten toelichten aan de pers en daarna mag je gaan betalen.

Wat ik wel ga doen is inderdaad voortaan per kwartaal betalen. Geen korting bij per jaar betalen? Dan wil ik ook maximaal genieten van mijn belastingcenten en elk kwartaal een mooie acceptgiro :Y

Als iedereen dat doet, dan schrikken die jongens vanzelf wel wakker. :Y :Y
 
Wat ik wel ga doen is inderdaad voortaan per kwartaal betalen. Geen korting bij per jaar betalen? Dan wil ik ook maximaal genieten van mijn belastingcenten en elk kwartaal een mooie acceptgiro :Y

Als iedereen dat doet, dan schrikken die jongens vanzelf wel wakker. :Y :Y

idd, ze zullen wakker schrikken en je laten betalen voor een acceptgiro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan