We worden dubbel genaaid door de belastingdienst

Er zullen altijd landen nog duurder zijn maar ga eens een motor kopen in: Duitsland, Engeland, Belgie.

Nu hebben ze het met invoeren ook mooi gemaakt ze rekenen nu met een hogere BPM dan dat er op zat toen de bv motor nieuw was.
Ze zullen wel teveel misgelopen hebben door al de invoer




Maar jij hebt een super salaris dan denk ik als het jou toch allemaal niks uitmaakt...

Moet je je motor al verkopen om te overleven? Vast niet...
 
Moet je je motor al verkopen om te overleven? Vast niet...



Moet je maar gewoon braaf betalen omdat je toch over hebt? Vast niet...

Ik zeg niet dat ik het slecht heb maar ze blijven gewoon maar knabbelen.

In het laatste nieuwe ANWB magazine stond een stukje over hoeveel van het opgebrachte geld aan voertuig belastingen e.d. er in de staatskas kwam en hoeveel er terug kwam in de "verkeers" sector.
Daar stond overigens ook in dat het onzin was om de boetes te verhogen en dat dit pure spekkerij is maar dat is allang duidelijk.
 
Serieus: waar maak je je druk om?
Ik begrijp sommige figuren hier echt niet...

Al wordt de mrb 500% duurder, ik blijf gewoon rijden.
Sterker nog: ook dan blijf ik alleen met mooi weer rijden _O-






(waar blijven de topics over de zorgpremies? als je dan toch ergens over wilt zeuren)
 
Laatst bewerkt:
Moet je maar gewoon braaf betalen omdat je toch over hebt? Vast niet...

Ik zeg niet dat ik het slecht heb maar ze blijven gewoon maar knabbelen.

In het laatste nieuwe ANWB magazine stond een stukje over hoeveel van het opgebrachte geld aan voertuig belastingen e.d. er in de staatskas kwam en hoeveel er terug kwam in de "verkeers" sector.

Daar stond overigens ook in dat het onzin was om de boetes te verhogen en dat dit pure spekkerij is maar dat is allang duidelijk.

Dan betaal je toch niet? Of denk je dat klagen wel helpt, wees blij dat je nog wat hebt waar ze aan kunnen knagen.

En wat die boetes betreft, overduidelijk geldklopperij, alleen...niemand dwingt je toch om verkeersovertredingen te maken?
 
Ik kan me er eerlijk gezegd niet druk om maken.

Wij leven al jaren ver boven onze stand en daar gaan wij nu gewoon de rekening voor betalen. En als ik dat moet doen door ieder jaar 12 euro extra te betalen voor mijn "luxe-hobby" motorrijden, dan doe ik dat graag.

Maar het is wel weer typisch mens denk ik (niet alleen Nederlands) om te klagen....want er is niets zo makkelijk om te klagen over wat er wel niet allemaal fout gaat en betaald moet worden :) Bekijk het eens positief en kijk wat voor goede voorzieningen wij in Nederland hebben die van al dat geld (dus ook die 12 euro per jaar extra) gewoon betaald worden.....Hebben wij er zelf niets aan, dan wel onze ouders of de generatie daarvoor :)
 
Als we allemaal collectief onze jaaraanslag om laten zetten in een kwartaalaanslag met betaling per acceptgiro, krijgen we tenminste nog waar voor die 12 euro extra kosten per jaar... })

En misschien snappen ze dan weer waarom er korting gegeven werd... :X

daar zat ik ook aan te denken. als ze dat weer allemaal handmatig moeten gaan uitvoeren hebben ze aan die 12 euroniet voldoende.
 
Ik kan me er eerlijk gezegd niet druk om maken.

Wij leven al jaren ver boven onze stand en daar gaan wij nu gewoon de rekening voor betalen. En als ik dat moet doen door ieder jaar 12 euro extra te betalen voor mijn "luxe-hobby" motorrijden, dan doe ik dat graag.

Maar het is wel weer typisch mens denk ik (niet alleen Nederlands) om te klagen....want er is niets zo makkelijk om te klagen over wat er wel niet allemaal fout gaat en betaald moet worden :) Bekijk het eens positief en kijk wat voor goede voorzieningen wij in Nederland hebben die van al dat geld (dus ook die 12 euro per jaar extra) gewoon betaald worden.....Hebben wij er zelf niets aan, dan wel onze ouders of de generatie daarvoor :)
tuurlijk helemaal gelijk, jaar kijk even waar je intussen allemaal meer voor mag betalen, en hoeveel % je salaris omhoog gaat. je besteedbaar inkomen wordt steeds minder.
 
8 euries per maand lig ik niet wakker van :z

Kijk maar eens wat je in je tank gooit... :X

Nu heb zowaar de luxe dat ik de benzine die ik verstook niet hoef te betalen *O*

En ik werk ook heel veel zwart :P

Dus ze doen maar in Den-haag :W


:]
 
Pffff, WTF????

Heb net een nieuwe motor ingevoerd waardoor ik in totaal 4 motoren op naam heb staan (1 staat te koop) Dus dat is 48 euro meer betalen... kwam erachter toen ik net de belasting voor de laatste om wou zetten naar per jaar. "De korting is wel vervallen"

Nou dan betaal ik ze wel allemaal per maand, doe ik met de auto ook al. Lekker overzichtelijk.
Fuckers...
 
Laatst bewerkt:
Precies, wij vinden het wel zo onterecht nu. Maar het is niet anders. Het geld moet ergens vandaan komen. Als je nu gaat "vechten" voor afschaffing van bepaalde verhogingen en het lukt wordt doodleuk iets anders gewoon weer duurder.
Naaien vindt ik het niet, want zo werkt het nou eenmaal.
Dat het in Nederland allemaal wel heel erg duur is is wel wat minder leuk. :(

ah never mind :X
 
Laatst bewerkt:
Pffff, WTF????

Heb net een nieuwe motor ingevoerd waardoor ik in totaal 4 motoren op naam heb staan (1 staat te koop) Dus dat is 48 euro meer betalen... kwam erachter toen ik net de belasting voor de laatste om wou zetten naar per jaar. "De korting is wel vervallen"

Nou dan betaal ik ze wel allemaal per maand, doe ik met de auto ook al. Lekker overzichtelijk.
Fuckers...


Dus je hebt 4 motoren (ok, 1 te koop) en dan klaag je hierover.. :z
 
Das toevallig, vandaag kreeg ik een acceptgiro met de post van de belastingdienst.
Ik had het altijd per jaar via automatische incasso, maar blijkbaar hebben ze dat vanwege deze aanpassing ook aangepast.

Of ik even 100 euro wil aftikken voor een jaartje.. wtf, vorig jaar was het nog 84 euro meen ik..
Hobbies kosten geld en met 8,33 per maand nog altijd goedkoper dan m'n lichte koekblik (13 euro).
 
Ik heb voor mijn auto automatische incasso per maand en elke keer als ik een motor op mijn naam zette moest ik even bellen om hem per jaar te zetten. Nu hoef ik iig niet meer te bellen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan