We worden dubbel genaaid door de belastingdienst

Naast de gebruikelijke verhoging is ook de korting vervallen als je in 1 keer voor het hele jaar betaald.Bron: http://www.belastingdienst.nl/actueel/12010401_onjuiste_informatie_mrb.html

Moah, een voordeeltje valt weg.
Das nauwelijks naaien te noemen.

Wat dacht je van:

Je werkt in loondienst, en betaald belasting over je inkomen.
Een deel ervan zet je op een spaarrekening, waar je vervolgens weer belasting over betaald.
Dan gaat het naar je kinderen, die er vervolgens weer belasting over betalen.

Das drie keer, minimaal (want je kinderen zetten het op de bank, dus weer belasting, of kopen een huis, weer belasting).

:)

Ik betaal zelf het liefste heeeeel veeeel belasting :Y
 
Moah, een voordeeltje valt weg.
Das nauwelijks naaien te noemen.

Wat dacht je van:

Je werkt in loondienst, en betaald belasting over je inkomen.
Een deel ervan zet je op een spaarrekening, waar je vervolgens weer belasting over betaald.
Dan gaat het naar je kinderen, die er vervolgens weer belasting over betalen.

Das drie keer, minimaal (want je kinderen zetten het op de bank, dus weer belasting, of kopen een huis, weer belasting).

:)

Ik betaal zelf het liefste heeeeel veeeel belasting :Y

Ik weet niet hoe het precies zit, maar als je geld "erft" dan zit er toch ook zo'n lugubere regeling aan vast?
 
Ik weet niet hoe het precies zit, maar als je geld "erft" dan zit er toch ook zo'n lugubere regeling aan vast?
:Y
Belasting over een erfenis. En dan wordt er ook even bekeken of je de afgelopen jaren (ik dacht 3 jaar) schenkingen hebt ontvangen, die worden er ook bij betrokken.
 
Laatst bewerkt:
och, levert de staat toch weer zo'n € 8.400.000 op
Kan mij er echt niet meer druk over maken. Links om of rechts om, je wordt toch genaaid in nederland dus dit kan er ook nog wel bij.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe het precies zit, maar als je geld "erft" dan zit er toch ook zo'n lugubere regeling aan vast?

Dat bedoelde ik ook: belasting betalen door de kids die het geld krijgen.

Successierechten ed.

Laat staan als je partner overlijdt :X

Schoonmoeder is een jaar terug gestorven, we zijn net klaar met de belastingellende die daarna volgt: schoonpa kan gewoon vet dokken, omdat z'n vrouw is overleden. En dan heb ik het niet over de uitvaart ed :X

Hij mag extra gaan betalen, omdat haar vermogen vrijkomt. Dat vermogen is trouwens door schoonpa zelf verdiend, en al een keertje goed belast (loonbelasting). En in de loop van de tijd betaalde hij ook nog keurig vermogensbelasting ed.

Dokken, dokken, dokken :')
 
Ze hebben i.d.d. weer wat gevonden.
Als nu iedereen per kwartaal gaat betalen krijg je straks weer dat het allemaal duurder wordt want dan zeggen ze weer ja maar dat brengt extra onkosten met zich mee bla bla bla.

Ik zit vaker te denken als er weer zo een gekke regel wordt ingevoerd of veranderd.
Ik ga in een ander land wonen maar op een of andere manier als je dan goed alle voors en tegens bekijkt kan ik me toch weer een beetje troosten en toch maar in Nederland blijven wonen en het maar voor lief nemen.
Daarintegen weet je nooit wat er in de toekomst allemaal nog gaat gebeuren en of het dan wel aantrekkelijk wordt.

Edit:
We worden toch ook al bij de aanschaf van een motor/auto dubbel genaaid: BPM en BTW en in wel europees land betalen ze nog meer belasting... jaja een europa alleen de een een beetje anders dan de ander. _O-


Hoow wacht even even wat rechtzetten.
 
Laatst bewerkt:
Ja helaas wel, anders maken ze gewoon de boete duurder met de administratiekosten erin verwerkt..

Precies, wij vinden het wel zo onterecht nu. Maar het is niet anders. Het geld moet ergens vandaan komen. Als je nu gaat "vechten" voor afschaffing van bepaalde verhogingen en het lukt wordt doodleuk iets anders gewoon weer duurder.
Naaien vindt ik het niet, want zo werkt het nou eenmaal.
Dat het in Nederland allemaal wel heel erg duur is is wel wat minder leuk. :(
 
Ze hebben i.d.d. weer wat gevonden.
Als nu iedereen per kwartaal gaat betalen krijg je straks weer dat het allemaal duurder wordt want dan zeggen ze weer ja maar dat brengt extra onkosten met zich mee bla bla bla.

Ik zit vaker te denken als er weer zo een gekke regel wordt ingevoerd of veranderd.
Ik ga in een ander land wonen maar op een of andere manier als je dan goed alle voors en tegens bekijkt kan ik me toch weer een beetje troosten en toch maar in Nederland blijven wonen en het maar voor lief nemen.
Daarintegen weet je nooit wat er in de toekomst allemaal nog gaat gebeuren en of het dan wel aantrekkelijk wordt.

Edit:
We worden toch ook al bij de aanschaf dubbel genaaid: BPM en BTW en in wel europees land betalen ze nog meer belasting... jaja een europa alleen de een een beetje anders dan de ander. _O-

In België is de belastingdruk voor een gemiddeld inkomen al hoger.
BTW is in veel landen om ons heen ook hoger.
 
Voor die acceptgiro,s ga je zeker betalen want ze willen ons het digitaal betalen in de strot duwen , Zodat ze nog wat meer buro personeel op straat kunnen gooien. :(
Mijn moeder zei het v/d week al dat ze van plan zijn om je per acceptgiro gaan laten betalen als je deze opstuurd in een enveloppe. :Y
Zoals ze je nu ook al schofterige bedragen laten betalen als je een acceptgiro bij een loket wil komen storten. :(
Danny :W :]
 
Ze hebben i.d.d. weer wat gevonden.
Als nu iedereen per kwartaal gaat betalen krijg je straks weer dat het allemaal duurder wordt want dan zeggen ze weer ja maar dat brengt extra onkosten met zich mee bla bla bla.

Ik zit vaker te denken als er weer zo een gekke regel wordt ingevoerd of veranderd.
Ik ga in een ander land wonen maar op een of andere manier als je dan goed alle voors en tegens bekijkt kan ik me toch weer een beetje troosten en toch maar in Nederland blijven wonen en het maar voor lief nemen.
Daarintegen weet je nooit wat er in de toekomst allemaal nog gaat gebeuren en of het dan wel aantrekkelijk wordt.

Edit:
We worden toch ook al bij de aanschaf dubbel genaaid: BPM en BTW en in wel europees land betalen ze nog meer belasting... jaja een europa alleen de een een beetje anders dan de ander. _O-


Wat een gepiep om die paar centen. Ga bijv. eens een motor kopen in denemarken.
 
In België is de belastingdruk voor een gemiddeld inkomen al hoger.
BTW is in veel landen om ons heen ook hoger.


Sorry, dat had ik erbij moeten zetten.
Met de BTW en BPM doelde ik op een motor/auto.
De BTW zelf is in Nederland niet het hoogst maar ze kunnen wel goed regeltjes erbij verzinnen zodat je toch extra gaat betalen.
 
Wat een gepiep om die paar centen. Ga bijv. eens een motor kopen in denemarken.



Er zullen altijd landen nog duurder zijn maar ga eens een motor kopen in: Duitsland, Engeland, Belgie.

Nu hebben ze het met invoeren ook mooi gemaakt ze rekenen nu met een hogere BPM dan dat er op zat toen de bv motor nieuw was.
Ze zullen wel teveel misgelopen hebben door al de invoer.


Maar jij hebt een super salaris dan denk ik als het jou toch allemaal niks uitmaakt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan